Maak daar 2 blikjes vanWinslow Collector schreef:Hmmmm, op de beurs in Dortmund maar eens een "hartig woordje" met Per spreken of hij niet een blikje in Nederland kan "laten vallen".

Maak daar 2 blikjes vanWinslow Collector schreef:Hmmmm, op de beurs in Dortmund maar eens een "hartig woordje" met Per spreken of hij niet een blikje in Nederland kan "laten vallen".
Misschien bewaren ze wat voor later.Arno schreef: Cyperse latakia (heejj, zou MacBaren door hun Syrische voorraad beginnen heen te raken?).
Zal m'n best doen.Arno schreef:Maak daar 2 blikjes vanWinslow Collector schreef:Hmmmm, op de beurs in Dortmund maar eens een "hartig woordje" met Per spreken of hij niet een blikje in Nederland kan "laten vallen".
Volgens mij ligt deze nog niet in de winkels, de introductie van deze blend was op de recente Chicago pijpenshow.dinck schreef:Ai, net te laat!
Ik kreeg gisterenmiddag een mailtje van Rich dat de bestelde (en al betaalde) blikjes Royal Jersey Perique toch niet leverbaar waren en hij vroeg me wat ik als alternatief zou willen. Ik heb toen drie verschillende GL Please blends opgegeven, anders had ik deze kunnen doen...
Stel je daar niet al teveel van voor, Godfrey. Er zit meer marketing in, dan Glenfarclas, vrees ik.Godfrey59 schreef:Momenteel Out of stock bij Rich anders had ik hem gewoon mee laten komen. Al lijkt mij de Highland met 30 jaar oude Glenfarclas toegevoegd ook niet te versmadentoch eens proberen .
Godfrey
Winslow Collector schreef:Stel je daar niet al teveel van voor, Godfrey. Er zit meer marketing in, dan Glenfarclas, vrees ik.Godfrey59 schreef:Momenteel Out of stock bij Rich anders had ik hem gewoon mee laten komen. Al lijkt mij de Highland met 30 jaar oude Glenfarclas toegevoegd ook niet te versmadentoch eens proberen .
Godfrey![]()
Whisky toevoegen aan tabak werkt (HELAAS, verdomme) niet. In de meeste gevallen worden er synthetische aroma's toegevoegd, die dan moeten lijken op "whisky merk en type nummer zoveel".
En zeker een 30 jarige whisky? In tabak die je gaat verbranden? Dat slaat echt nergens op. De aroma-dragende moleculen in de whisky zijn voor 99% al verdampt bij temperaturen tot 250 °C, terwijl ons smeulend pijpje zo'n 500 °C doet. Je zou de whisky kunnen bespeuren in het blik/pakje, maar zeker niet meer tijdens het roken.
En dan werkt een 3 of 5 of 8 jarige whisky net zo goed.
EDIT: rum werkt trouwens wél in tabak, andere dranksoorten weet ik (nog) niet.
Ziet er smakelijk uit, beetje Lancers Slices achtig.smoking-rob schreef:mijn bestelling is vanochtend gearriveerd en ik rook hem nu, maar met de steeds terugkomende verkoudheid valt er nog niet veel te genieten (ligt niet aan deze tabak).
Hij is erg donker, alsof het een eeuwen gerijpte tabak betreft en is in ieder geval erg zacht en ook niet zo zwaar als de Old Darkfired.
Hallo Franz,dinck schreef:Opvallend, de 100grams blikken HH Vintage Syrian staan niet op de lijst! 16oz bags wel, maar die heb ik nog nooit aangeboden gezien.
Deze zijn in Dld al te koop Huub. Heb zelf de flake gekocht en in de winkel de loose cut geproefd.Huub schreef:Hallo,
Ik begrijp er niets mee van.
Krijg zojuist de Nieuwsbrief van Smokingpipes.com met waarin o.a. een vermelding van weer een nieuwe Mac Baren Tabak, die als flake maar ook als loose cut wordt uitgebracht.
Helaas niet verkrijgbaar bij 4noggins. Ik ben wel benieuwd naar HH Old Dark Fired flakes, die blijven nog in het aanbod.Huub schreef:Hallo Franz,dinck schreef:Opvallend, de 100grams blikken HH Vintage Syrian staan niet op de lijst! 16oz bags wel, maar die heb ik nog nooit aangeboden gezien.
Maar hij bestaat wel in die verpakking. Was o.a. in de US te koop by Iwan Ries.
Fijne avond verder,
Huub
dinck schreef:Helaas niet verkrijgbaar bij 4noggins. Ik ben wel benieuwd naar HH Old Dark Fired flakes, die blijven nog in het aanbod.Huub schreef:Hallo Franz,dinck schreef:Opvallend, de 100grams blikken HH Vintage Syrian staan niet op de lijst! 16oz bags wel, maar die heb ik nog nooit aangeboden gezien.
Maar hij bestaat wel in die verpakking. Is te koop bij Smokingpipes.com, zelfs met korting
Fijne avond verder,
Huub