Mac Baren - Algemeen
- superpelic
- Contacteer:
Mac Baren - Algemeen
Modedit: hier graag alleen ALGEMENE info omtrent dit merk, recentie's van specifieke tabakken graag in de daarvoor bedoelde recentietopics !
Hoi, heeft er al iemand de tabak honey and chocolate tegengekomen van macbaren.
Ik kan hem maar nergens vinden in Europa...
Hoi, heeft er al iemand de tabak honey and chocolate tegengekomen van macbaren.
Ik kan hem maar nergens vinden in Europa...
-
Ik heb hem een tijd terug toen hij net uit was besteld. Is op zich wel aardig, meer pure chocolade, dus niet super zoet. Wel 100% cavendisch tabak.
Ik heb hem door een niet al te zware latakia blend gemixed en daarin was het voor mijn smaak een hele goede noot. Op zichzelf staand rook ik deze niet.
Als hij naar Europe komt bestel ik er misschien nog wel eens een blikje van.
Ik heb hem door een niet al te zware latakia blend gemixed en daarin was het voor mijn smaak een hele goede noot. Op zichzelf staand rook ik deze niet.
Als hij naar Europe komt bestel ik er misschien nog wel eens een blikje van.
Mac Baren stopt met Cube
Vanavond heb ik gehoord (en gelezen in een tabaksvakblad), dat Mac Baren per 1 maart gestopt is met de productie van de Cube Silver en Cube Gold. Definitief!
Voor de liefhebbers: sla je slag, alleen de bestaande voorraad wordt nog uitverkocht. Misschien zijn er nog winkeliers die flink wat bestellen of op voorraad hebben. Rudi (www.tobaccoshop.nl) beraadt zich nog of hij ook nog wat extra's gaat inslaan bij de importeur, maar dat is nog niet zeker.
Het is maar een tip, doe er mee wat je goeddunkt.
Voor de liefhebbers: sla je slag, alleen de bestaande voorraad wordt nog uitverkocht. Misschien zijn er nog winkeliers die flink wat bestellen of op voorraad hebben. Rudi (www.tobaccoshop.nl) beraadt zich nog of hij ook nog wat extra's gaat inslaan bij de importeur, maar dat is nog niet zeker.
Het is maar een tip, doe er mee wat je goeddunkt.
- smoking-rob
Introductie nieuwe Mac Baren.
Veel van mijn geld gaat in rook op...
- Arno
- Contacteer:
- janneman
- Contacteer:
Re: Introductie nieuwe Mac Baren.
Nu heb ik een vaag wantrouwen omdat ik vroeger of later bij MacB altijd hun 'eigen' smaak tegenkom, die me minder ligt. Maar deze zou ik toch wel willen proberen, het klinkt eigenlijk als een ouderwetse Virginia-Kentucky blend... Wat zurige geur, wat gronderige, rokerige smaak, maar niet zoals Latakia. Zou het zomaar kunnen? Zo'n tabak al heel lang nergens meer kunnen krijgen...
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- Arno
- Contacteer:
Solani Blend 660 Silver Flake? http://www.deoudeleeuw.nl/?p=producten&md=det&prod=1165janneman schreef:het klinkt eigenlijk als een ouderwetse Virginia-Kentucky blend... Wat zurige geur, wat gronderige, rokerige smaak, maar niet zoals Latakia. Zou het zomaar kunnen? Zo'n tabak al heel lang nergens meer kunnen krijgen...
- janneman
- Contacteer:
Ha! Nooit gehad, die Solani! En nog wel een volwassen blik ook... Tijd om weer eens wat te zoeken...
Groet, Janneman
-
Zeker kopen, goede tabak.
- Toon
Kan ik beamen.robvoorburg schreef:Zeker kopen, goede tabak.
Ik vind de meeste tabekken van Solani erg geslaagd. Het schijnt dat ze ook weinig/geen oneigenlijke toevoegingen in de taba doen. De meeste smaken mij ook vrij puur.
Ik rook regelmatig tot af-en-toe de 779 (latakia), de 633 (Virginia/PErique), Silver falke, Aged Burley Flake.
In mijn optiek allen zeer aan te bevel tabakken.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --
- smoking-rob
Daar heb je gelijk in Toon, echter zijn dezen wél behoorlijk gesausd:Toon schreef:Kan ik beamen.robvoorburg schreef:Zeker kopen, goede tabak.
Ik vind de meeste tabekken van Solani erg geslaagd. Het schijnt dat ze ook weinig/geen oneigenlijke toevoegingen in de taba doen. De meeste smaken mij ook vrij puur.
Ik rook regelmatig tot af-en-toe de 779 (latakia), de 633 (Virginia/PErique), Silver falke, Aged Burley Flake.
http://www.pipesandcigars.com/solaniblend369.html
http://www.pipesandcigars.com/solaniblend131.html
- Toon
die liet ik dus ook maar even wegsmoking-rob schreef:Daar heb je gelijk in Toon, echter zijn dezen wél behoorlijk gesausd:Toon schreef:Kan ik beamen.robvoorburg schreef:Zeker kopen, goede tabak.
http://www.pipesandcigars.com/solaniblend369.html
http://www.pipesandcigars.com/solaniblend131.html

trouwens is er m.i. wel een verschil tussen gesausde tabak en allerlei toevoegingen. denk ik toch...
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --
- dr. Watson
Als ik het goed begrijp zit er virginia, burley en kentucky in. De Kentucky kan het rokerige aroma geven net zoals bij de Peterson Irish flake. Dit beloofd een krachtige tabak te worden.
Alleen maar hopen dat er maar niet dat weeige honingaroma van MacBaren wordt toegevoegd. Dat zou voor mij zum kotzen zijn
en in tegenspraak zijn met het idee van een oud-Engelse tabak.
Ik ben overigens benieuwd waar de letters HH voor staan.
Alleen maar hopen dat er maar niet dat weeige honingaroma van MacBaren wordt toegevoegd. Dat zou voor mij zum kotzen zijn

Gediplomeerd Clan Roker
- Arno
- Contacteer:
HH staat voor Mr. Harald Halberg. De oprichter van MacBaren.dr. Watson schreef:Als ik het goed begrijp zit er virginia, burley en kentucky in. De Kentucky kan het rokerige aroma geven net zoals bij de Peterson Irish flake. Dit beloofd een krachtige tabak te worden.
Alleen maar hopen dat er maar niet dat weeige honingaroma van MacBaren wordt toegevoegd. Dat zou voor mij zum kotzen zijnen in tegenspraak zijn met het idee van een oud-Engelse tabak.
- Huub
Goedenavond,
Ik heb inmiddels de nieuwe MacBare'ns HH Dark Old FIred gerookt. Ik had een sample ontvangen van Per George Jensen ( salemanager bij MB), die deze tabak voor het eerste heeft geïntroduceerd tijdens de laatste Chicago Pipeshow jongstleden mei.
De tabak smaakt vol en diep en heeft een behoorlijk nicotine-gehalte.
Ik heb de typische honingsmaak bekend van de MB-tabakken niet geproefd.
De tabak is samengesteld uit Virginia en Burley.
Het is geen tabak die ik ooit zou kopen.
Fijne avond verder,
Huub

P.S.
Van de heer Jensen heb ik vernomen dat deze tabak, evenals de andere tabakken uit de HH series naar alle waarschijnlijkheid niet naar ons land geëxporteerd zal worden.
Ik heb inmiddels de nieuwe MacBare'ns HH Dark Old FIred gerookt. Ik had een sample ontvangen van Per George Jensen ( salemanager bij MB), die deze tabak voor het eerste heeft geïntroduceerd tijdens de laatste Chicago Pipeshow jongstleden mei.
De tabak smaakt vol en diep en heeft een behoorlijk nicotine-gehalte.
Ik heb de typische honingsmaak bekend van de MB-tabakken niet geproefd.
De tabak is samengesteld uit Virginia en Burley.
Het is geen tabak die ik ooit zou kopen.
Fijne avond verder,
Huub

P.S.
Van de heer Jensen heb ik vernomen dat deze tabak, evenals de andere tabakken uit de HH series naar alle waarschijnlijkheid niet naar ons land geëxporteerd zal worden.
Laatst gewijzigd door Huub op 28 mei 2012 21:55, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Dat neem ik zomaar van je aan Huub.
-
mocht ik het mis hebben.. maar ik heb hem hier nog niet gezien, wel een tabak die ik graag wil proberen.
Groet,
Tom
Tom
- smoking-rob
Ik heb begrepen dat ie zelfs in America niet voor de herfst gaat verschijnen...maar dan ga ik hem wél bestellen.
- dr. Watson
Bedankt voor het nieuws Huub en verheugend om te horen dat het honingaroma er niet in zit.
Gediplomeerd Clan Roker
- Huub
Goedenavond,
Van een Duitse vriend die een ervaren pijp roker is en die van zichzelf vindt dat hij een nicotine-junkie is vernam ik vandaag dat hij inmiddels via een Amerikaanse vriend een blikje Mac Baren Old Dark Fired had gekregen.
Hij is de mening toegedaan dat de tabak een behoorlijk hoog nicotine-gehalte heeft en vertelde mij dat hij bij het roken van de eerste pijp uitriep " Rocket Fuel" " Fasten your seatbelts".
Ik zat er bij het roken van mijn sample dus niet ver naast.
Verder een fijne avond,
Van een Duitse vriend die een ervaren pijp roker is en die van zichzelf vindt dat hij een nicotine-junkie is vernam ik vandaag dat hij inmiddels via een Amerikaanse vriend een blikje Mac Baren Old Dark Fired had gekregen.
Hij is de mening toegedaan dat de tabak een behoorlijk hoog nicotine-gehalte heeft en vertelde mij dat hij bij het roken van de eerste pijp uitriep " Rocket Fuel" " Fasten your seatbelts".
Verder een fijne avond,
- Arno
- Contacteer:
Geen tabak voor mij dus.. Gisteravond begon ik al aardig misselijk te worden na een pijpje GL Pease Jackknife Plug..Huub schreef:Goedenavond,
Verder een fijne avond,
- Huub
Hallo Rob,smoking-rob schreef:Ik heb begrepen dat ie zelfs in America niet voor de herfst gaat verschijnen...maar dan ga ik hem wél bestellen.
In Amerika was de tabak o.a. te koop bij smokingpipes.com maar daar is hij tijdelijk uitverkocht.
Op dit moment is hij nog wel te verkrijgen bij www.iwanries.com
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.
Beste groet,
Huub
- Ignoro Iste
Zou die Duitse vriend niet eerder "Raketentreibstoff" en "Sicherheitsgurte anschnallen" geroepen hebben?Huub schreef:Van een Duitse vriend die een ervaren pijp roker is en die van zichzelf vindt dat hij een nicotine-junkie is vernam ik vandaag dat hij inmiddels via een Amerikaanse vriend een blikje Mac Baren Old Dark Fired had gekregen.

- Generaal
Kan misschien 'n achtergebleven Engelse piloot geweest zijn ook é!
De enige reis waar de reis mooier is dan de bestemming, is de levensreis.
Time is money, but with hobby you need them both.
Time is money, but with hobby you need them both.
- smoking-rob
Ik heb inmiddels een blikje hiervan via 4Noggins kunnen bemachtigen.
Lekkere volle, doorgerijpte flake!
Bij het openen rook ik dezelfde topflavour die bijv. ook in Plumcake gebruikt wordt.
Zal wel iets typisch Mac Baren zijn.

Lekkere volle, doorgerijpte flake!
Bij het openen rook ik dezelfde topflavour die bijv. ook in Plumcake gebruikt wordt.
Zal wel iets typisch Mac Baren zijn.

- St Patrick
Ziet er erg lekker uit Rob, alleen heb ik helaas slechte ervaringen met MacBaren tabak... De enige die mij kan bekoren is de Golden Ambrosia... Maar goed te lezen dat je toch een blikkie hebt kunnen bemachtigen... Enjoy...

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- smoking-rob
Bedankt Patrick, dit is echter een tabak zonder enige "bite" en je moet denken aan Peterson's University flake en wellicht Sam Gawith, maar zonder de parfum dan.
Ook minder zwaar overigens.
Ook minder zwaar overigens.
- Ribbon
Mac Baren - Algemeen
Het gaat om de volgende blends:
London Burley Blend
Gold of Denmark
HH Highland Blend
HH Mature Virginia
Honey & Chocolate
Navy Mixture
Norwood
Op de site van Mac Baren is hier niets over te vinden, maar op andere fora gingen er al wat geruchten de ronde. Deze site lijkt dit te bevestigen.
Voor de liefhebbers van deze blends is het dus raadzaam het 1 en ander in te slaan. Het komt nu geloof ik neer op 'zo lang de voorraad strekt'.
London Burley Blend
Gold of Denmark
HH Highland Blend
HH Mature Virginia
Honey & Chocolate
Navy Mixture
Norwood
Op de site van Mac Baren is hier niets over te vinden, maar op andere fora gingen er al wat geruchten de ronde. Deze site lijkt dit te bevestigen.
Voor de liefhebbers van deze blends is het dus raadzaam het 1 en ander in te slaan. Het komt nu geloof ik neer op 'zo lang de voorraad strekt'.
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)
- Eliminator
- Moderator
- Robert
- Contacteer:
Re: Mac Baren stopt met een aantal blends
Mijn favorieten blijven dus wat mij betreft is er niets aan de hand.