Mac Baren - Algemeen

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
superpelic

Mac Baren - Algemeen

Post by superpelic »

Modedit: hier graag alleen ALGEMENE info omtrent dit merk, recentie's van specifieke tabakken graag in de daarvoor bedoelde recentietopics !

Hoi, heeft er al iemand de tabak honey and chocolate tegengekomen van macbaren.
Ik kan hem maar nergens vinden in Europa...

PJ

Post by PJ »

Ik heb hem een tijd terug toen hij net uit was besteld. Is op zich wel aardig, meer pure chocolade, dus niet super zoet. Wel 100% cavendisch tabak.

Ik heb hem door een niet al te zware latakia blend gemixed en daarin was het voor mijn smaak een hele goede noot. Op zichzelf staand rook ik deze niet.

Als hij naar Europe komt bestel ik er misschien nog wel eens een blikje van.

Winslow Collector

Mac Baren stopt met Cube

Post by Winslow Collector »

Vanavond heb ik gehoord (en gelezen in een tabaksvakblad), dat Mac Baren per 1 maart gestopt is met de productie van de Cube Silver en Cube Gold. Definitief!

Voor de liefhebbers: sla je slag, alleen de bestaande voorraad wordt nog uitverkocht. Misschien zijn er nog winkeliers die flink wat bestellen of op voorraad hebben. Rudi (www.tobaccoshop.nl) beraadt zich nog of hij ook nog wat extra's gaat inslaan bij de importeur, maar dat is nog niet zeker.
Het is maar een tip, doe er mee wat je goeddunkt.

smoking-rob

Introductie nieuwe Mac Baren.

Post by smoking-rob »

Arno

Re: Introductie nieuwe Mac Baren.

Post by Arno »

"The new HH Old Dark Fired does not contain Latakia"

Why bother? :wink:

janneman

Post by janneman »

Nu heb ik een vaag wantrouwen omdat ik vroeger of later bij MacB altijd hun 'eigen' smaak tegenkom, die me minder ligt. Maar deze zou ik toch wel willen proberen, het klinkt eigenlijk als een ouderwetse Virginia-Kentucky blend... Wat zurige geur, wat gronderige, rokerige smaak, maar niet zoals Latakia. Zou het zomaar kunnen? Zo'n tabak al heel lang nergens meer kunnen krijgen...

Arno

Post by Arno »

janneman wrote:het klinkt eigenlijk als een ouderwetse Virginia-Kentucky blend... Wat zurige geur, wat gronderige, rokerige smaak, maar niet zoals Latakia. Zou het zomaar kunnen? Zo'n tabak al heel lang nergens meer kunnen krijgen...
Solani Blend 660 Silver Flake? http://www.deoudeleeuw.nl/?p=producten&md=det&prod=1165

janneman

Post by janneman »

Ha! Nooit gehad, die Solani! En nog wel een volwassen blik ook... Tijd om weer eens wat te zoeken...

robvoorburg

Post by robvoorburg »

Zeker kopen, goede tabak.

Toon

Post by Toon »

robvoorburg wrote:Zeker kopen, goede tabak.
Kan ik beamen.
Ik vind de meeste tabekken van Solani erg geslaagd. Het schijnt dat ze ook weinig/geen oneigenlijke toevoegingen in de taba doen. De meeste smaken mij ook vrij puur.
Ik rook regelmatig tot af-en-toe de 779 (latakia), de 633 (Virginia/PErique), Silver falke, Aged Burley Flake.
In mijn optiek allen zeer aan te bevel tabakken.

smoking-rob

Post by smoking-rob »

Toon wrote:
Kan ik beamen.
Ik vind de meeste tabekken van Solani erg geslaagd. Het schijnt dat ze ook weinig/geen oneigenlijke toevoegingen in de taba doen. De meeste smaken mij ook vrij puur.
Ik rook regelmatig tot af-en-toe de 779 (latakia), de 633 (Virginia/PErique), Silver falke, Aged Burley Flake.
Daar heb je gelijk in Toon, echter zijn dezen wél behoorlijk gesausd:
http://www.pipesandcigars.com/solaniblend369.html
http://www.pipesandcigars.com/solaniblend131.html

Toon

Post by Toon »

smoking-rob wrote:
Toon wrote:
Kan ik beamen.
Daar heb je gelijk in Toon, echter zijn dezen wél behoorlijk gesausd:
http://www.pipesandcigars.com/solaniblend369.html
http://www.pipesandcigars.com/solaniblend131.html
die liet ik dus ook maar even weg :-)
trouwens is er m.i. wel een verschil tussen gesausde tabak en allerlei toevoegingen. denk ik toch...

dr. Watson

Post by dr. Watson »

Als ik het goed begrijp zit er virginia, burley en kentucky in. De Kentucky kan het rokerige aroma geven net zoals bij de Peterson Irish flake. Dit beloofd een krachtige tabak te worden.

Alleen maar hopen dat er maar niet dat weeige honingaroma van MacBaren wordt toegevoegd. Dat zou voor mij zum kotzen zijn :evil: en in tegenspraak zijn met het idee van een oud-Engelse tabak.

Ik ben overigens benieuwd waar de letters HH voor staan.

Arno

Post by Arno »

dr. Watson wrote:Als ik het goed begrijp zit er virginia, burley en kentucky in. De Kentucky kan het rokerige aroma geven net zoals bij de Peterson Irish flake. Dit beloofd een krachtige tabak te worden.

Alleen maar hopen dat er maar niet dat weeige honingaroma van MacBaren wordt toegevoegd. Dat zou voor mij zum kotzen zijn :evil: en in tegenspraak zijn met het idee van een oud-Engelse tabak.

Ik ben overigens benieuwd waar de letters HH voor staan.
HH staat voor Mr. Harald Halberg. De oprichter van MacBaren.

Huub

Post by Huub »

Goedenavond,

Ik heb inmiddels de nieuwe MacBare'ns HH Dark Old FIred gerookt. Ik had een sample ontvangen van Per George Jensen ( salemanager bij MB), die deze tabak voor het eerste heeft geïntroduceerd tijdens de laatste Chicago Pipeshow jongstleden mei.
De tabak smaakt vol en diep en heeft een behoorlijk nicotine-gehalte.
Ik heb de typische honingsmaak bekend van de MB-tabakken niet geproefd.
De tabak is samengesteld uit Virginia en Burley.
Het is geen tabak die ik ooit zou kopen.

Fijne avond verder,

Huub
Image

P.S.

Van de heer Jensen heb ik vernomen dat deze tabak, evenals de andere tabakken uit de HH series naar alle waarschijnlijkheid niet naar ons land geëxporteerd zal worden.
Last edited by Huub on 28 May 2012 21:55, edited 2 times in total.

robvoorburg

Post by robvoorburg »

Dat neem ik zomaar van je aan Huub.

metaltommy

Post by metaltommy »

mocht ik het mis hebben.. maar ik heb hem hier nog niet gezien, wel een tabak die ik graag wil proberen.

smoking-rob

Post by smoking-rob »

Ik heb begrepen dat ie zelfs in America niet voor de herfst gaat verschijnen...maar dan ga ik hem wél bestellen.

dr. Watson

Post by dr. Watson »

Bedankt voor het nieuws Huub en verheugend om te horen dat het honingaroma er niet in zit.

Huub

Post by Huub »

Goedenavond,

Van een Duitse vriend die een ervaren pijp roker is en die van zichzelf vindt dat hij een nicotine-junkie is vernam ik vandaag dat hij inmiddels via een Amerikaanse vriend een blikje Mac Baren Old Dark Fired had gekregen.
Hij is de mening toegedaan dat de tabak een behoorlijk hoog nicotine-gehalte heeft en vertelde mij dat hij bij het roken van de eerste pijp uitriep " Rocket Fuel" " Fasten your seatbelts".
Ik zat er bij het roken van mijn sample dus niet ver naast.

Verder een fijne avond,

Arno

Post by Arno »

Huub wrote:Goedenavond,

Van een Duitse vriend die een ervaren pijp roker is en die van zichzelf vindt dat hij een nicotine-junkie is vernam ik vandaag dat hij inmiddels via een Amerikaanse vriend een blikje Mac Baren Old Dark Fired had gekregen.
Hij is de mening toegedaan dat de tabak een behoorlijk hoog nicotine-gehalte heeft en vertelde mij dat hij bij het roken van de eerste pijp uitriep " Rocket Fuel" " Fasten your seatbelts".
Ik zat er bij het roken van mijn sample dus niet ver naast.

Verder een fijne avond,
Geen tabak voor mij dus.. Gisteravond begon ik al aardig misselijk te worden na een pijpje GL Pease Jackknife Plug..

Huub

Post by Huub »

smoking-rob wrote:Ik heb begrepen dat ie zelfs in America niet voor de herfst gaat verschijnen...maar dan ga ik hem wél bestellen.
Hallo Rob,

In Amerika was de tabak o.a. te koop bij smokingpipes.com maar daar is hij tijdelijk uitverkocht.
Op dit moment is hij nog wel te verkrijgen bij www.iwanries.com

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

Beste groet,

Huub

Ignoro Iste

Post by Ignoro Iste »

Huub wrote:Van een Duitse vriend die een ervaren pijp roker is en die van zichzelf vindt dat hij een nicotine-junkie is vernam ik vandaag dat hij inmiddels via een Amerikaanse vriend een blikje Mac Baren Old Dark Fired had gekregen.
Zou die Duitse vriend niet eerder "Raketentreibstoff" en "Sicherheitsgurte anschnallen" geroepen hebben? :mrgreen:

Generaal

Post by Generaal »

Kan misschien 'n achtergebleven Engelse piloot geweest zijn ook é!

smoking-rob

Post by smoking-rob »

Ik heb inmiddels een blikje hiervan via 4Noggins kunnen bemachtigen.
Lekkere volle, doorgerijpte flake!
Bij het openen rook ik dezelfde topflavour die bijv. ook in Plumcake gebruikt wordt.
Zal wel iets typisch Mac Baren zijn.

Image

St Patrick

Post by St Patrick »

Ziet er erg lekker uit Rob, alleen heb ik helaas slechte ervaringen met MacBaren tabak... De enige die mij kan bekoren is de Golden Ambrosia... Maar goed te lezen dat je toch een blikkie hebt kunnen bemachtigen... Enjoy...
:B

smoking-rob

Post by smoking-rob »

Bedankt Patrick, dit is echter een tabak zonder enige "bite" en je moet denken aan Peterson's University flake en wellicht Sam Gawith, maar zonder de parfum dan.
Ook minder zwaar overigens.

Ribbon

Mac Baren - Algemeen

Post by Ribbon »

Het gaat om de volgende blends:

London Burley Blend
Gold of Denmark
HH Highland Blend
HH Mature Virginia
Honey & Chocolate
Navy Mixture
Norwood

Op de site van Mac Baren is hier niets over te vinden, maar op andere fora gingen er al wat geruchten de ronde. Deze site lijkt dit te bevestigen.

Voor de liefhebbers van deze blends is het dus raadzaam het 1 en ander in te slaan. Het komt nu geloof ik neer op 'zo lang de voorraad strekt'.

Eliminator
Moderator

Re: Mac Baren stopt met een aantal blends

Post by Eliminator »

Bij 'Navy' schrok ik even, maar gelukkig, de Flake blijft :D

Robert

Re: Mac Baren stopt met een aantal blends

Post by Robert »

Mijn favorieten blijven dus wat mij betreft is er niets aan de hand. :D