Mac Baren - Algemeen

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Arno
Contacteer:

Re: Nieuwe Mac Baren latakia-flake

Bericht door Arno »

Winslow Collector schreef:Hmmmm :-T , op de beurs in Dortmund maar eens een "hartig woordje" met Per spreken of hij niet een blikje in Nederland kan "laten vallen". :wink:
Maak daar 2 blikjes van :mrgreen:
Afbeelding

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Arno schreef: Cyperse latakia (heejj, zou MacBaren door hun Syrische voorraad beginnen heen te raken?).
Misschien bewaren ze wat voor later.
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Arno schreef:
Winslow Collector schreef:Hmmmm :-T , op de beurs in Dortmund maar eens een "hartig woordje" met Per spreken of hij niet een blikje in Nederland kan "laten vallen". :wink:
Maak daar 2 blikjes van :mrgreen:
Zal m'n best doen.

dinck

Bericht door dinck »

Ai, net te laat!

Ik kreeg gisterenmiddag een mailtje van Rich dat de bestelde (en al betaalde) blikjes Royal Jersey Perique toch niet leverbaar waren en hij vroeg me wat ik als alternatief zou willen. Ik heb toen drie verschillende GL Please blends opgegeven, anders had ik deze kunnen doen...

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

dinck schreef:Ai, net te laat!

Ik kreeg gisterenmiddag een mailtje van Rich dat de bestelde (en al betaalde) blikjes Royal Jersey Perique toch niet leverbaar waren en hij vroeg me wat ik als alternatief zou willen. Ik heb toen drie verschillende GL Please blends opgegeven, anders had ik deze kunnen doen...
Volgens mij ligt deze nog niet in de winkels, de introductie van deze blend was op de recente Chicago pijpenshow.
Afbeelding

dinck

Bericht door dinck »

Je hebt gelijk, ik zal het in de gaten houden. Als Winslow Collector deze Latakia lekker vond ben ik ook wel nieuwsgierig...

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Ben wel benieuwd naar de burley-component hierin.
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

kiske

Bericht door kiske »

Ha, da's er een om te onthouden!

Geoff

Bericht door Geoff »

Klinkt als helemaal mijn meug!
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

dewitte

Bericht door dewitte »

Had het ook net gepost en toen pas gezien dat er al een topic was. Klinkt veelbelovend. De HH vintage syrian en HH old dark fired zijn toch wel lekker.

Bommel

Bericht door Bommel »

Als WC deze flake, als ras zoetekauw, bijzonder en lekker vind wordt dit een draadje om in de smiezen te houden.
Afbeelding

smoking-rob

Bericht door smoking-rob »

mijn bestelling is vanochtend gearriveerd en ik rook hem nu, maar met de steeds terugkomende verkoudheid valt er nog niet veel te genieten (ligt niet aan deze tabak).
Hij is erg donker, alsof het een eeuwen gerijpte tabak betreft en is in ieder geval erg zacht en ook niet zo zwaar als de Old Darkfired.
Afbeelding
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Momenteel Out of stock bij Rich anders had ik hem gewoon mee laten komen. Al lijkt mij de Highland met 30 jaar oude Glenfarclas toegevoegd ook niet te versmaden :lol: toch eens proberen .

Godfrey

Winslow Collector

Godfrey59 schreef:Momenteel Out of stock bij Rich anders had ik hem gewoon mee laten komen. Al lijkt mij de Highland met 30 jaar oude Glenfarclas toegevoegd ook niet te versmaden :lol: toch eens proberen .

Godfrey
Stel je daar niet al teveel van voor, Godfrey. Er zit meer marketing in, dan Glenfarclas, vrees ik. :?
Whisky toevoegen aan tabak werkt (HELAAS, verdomme) niet. In de meeste gevallen worden er synthetische aroma's toegevoegd, die dan moeten lijken op "whisky merk en type nummer zoveel".

En zeker een 30 jarige whisky? In tabak die je gaat verbranden? Dat slaat echt nergens op. De aroma-dragende moleculen in de whisky zijn voor 99% al verdampt bij temperaturen tot 250 °C, terwijl ons smeulend pijpje zo'n 500 °C doet. Je zou de whisky kunnen bespeuren in het blik/pakje, maar zeker niet meer tijdens het roken.

En dan werkt een 3 of 5 of 8 jarige whisky net zo goed.

EDIT: rum werkt trouwens wél in tabak, andere dranksoorten weet ik (nog) niet.

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Winslow Collector schreef:
Godfrey59 schreef:Momenteel Out of stock bij Rich anders had ik hem gewoon mee laten komen. Al lijkt mij de Highland met 30 jaar oude Glenfarclas toegevoegd ook niet te versmaden :lol: toch eens proberen .

Godfrey
Stel je daar niet al teveel van voor, Godfrey. Er zit meer marketing in, dan Glenfarclas, vrees ik. :?
Whisky toevoegen aan tabak werkt (HELAAS, verdomme) niet. In de meeste gevallen worden er synthetische aroma's toegevoegd, die dan moeten lijken op "whisky merk en type nummer zoveel".

En zeker een 30 jarige whisky? In tabak die je gaat verbranden? Dat slaat echt nergens op. De aroma-dragende moleculen in de whisky zijn voor 99% al verdampt bij temperaturen tot 250 °C, terwijl ons smeulend pijpje zo'n 500 °C doet. Je zou de whisky kunnen bespeuren in het blik/pakje, maar zeker niet meer tijdens het roken.

En dan werkt een 3 of 5 of 8 jarige whisky net zo goed.

EDIT: rum werkt trouwens wél in tabak, andere dranksoorten weet ik (nog) niet.

Hoi WC

Ik was mij dat ook al af aan het vragen met die verbranding en zo of er nog wel veel van de whisky over zou blijven :shock:
Jammer :( ik had mij er heel wat van voorgesteld . Dan toch maar op de traditionele manier tot mij nemen :lol: Maar mogen ze dat zo maar vermelden als het niet zo is qua toevoeging ? Als er geen 30 jaar oude Glenfarclas aan toegevoegd wordt mag je het toch ook niet vermelden ? Zou hij uit te wringen zijn ? :lol: :lol:

Bedankt voor de uitleg . En mocht je een tabak tegenkomen waar wel de whisky lekker in te proeven is laat het maar weten.

Godfrey

Wowbagger

Bericht door Wowbagger »

smoking-rob schreef:mijn bestelling is vanochtend gearriveerd en ik rook hem nu, maar met de steeds terugkomende verkoudheid valt er nog niet veel te genieten (ligt niet aan deze tabak).
Hij is erg donker, alsof het een eeuwen gerijpte tabak betreft en is in ieder geval erg zacht en ook niet zo zwaar als de Old Darkfired.
Afbeelding
Ziet er smakelijk uit, beetje Lancers Slices achtig.

Winslow Collector

PB-tje, Godfrey. :mrgreen:

Huub

Mac Baren Algemeen

Bericht door Huub »

Goedenavond,

Op de site van de importeur van MacBaren tabakken ( Sutliff ) in de US staat een lijst van alle MB tabakken ( qua gewicht van de verpakking ).
Bij enkele tabakken ( en niet de geringste ) staat vermeld "Discontinued" en alleen nog verkrijgbaar zolang de voorraad strekt.
Of dat "Discontinued" slaat op het feit dat ze uit de productie worden genomen of dat ze niet langer meer in de US worden geïmporteerd is niet duidelijk.

Als de productie zou worden beëindigd is dat wel heel jammer, met name de tabakken uit HH serie zijn toch heel goed.

http://www.sutliff-tobacco.com/mac-baren.html.

Groet,

Huub

dinck

Re: Mac Baren tabakkken.

Bericht door dinck »

Opvallend, de 100grams blikken HH Vintage Syrian staan niet op de lijst! 16oz bags wel, maar die heb ik nog nooit aangeboden gezien.

Huub

Bericht door Huub »

dinck schreef:Opvallend, de 100grams blikken HH Vintage Syrian staan niet op de lijst! 16oz bags wel, maar die heb ik nog nooit aangeboden gezien.
Hallo Franz,

Maar hij bestaat wel in die verpakking. Is o.a. te koop bij Smokingpipes.com, zelfs met korting.

Fijne avond verder,

Huub

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Huub op 23 okt 2014 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Huub

Bericht door Huub »

Hallo,

Ik begrijp er niets mee van.

Krijg zojuist de Nieuwsbrief van Smokingpipes.com waarin o.a. een vermelding van weer een nieuwe Mac Baren Tabak, die als flake maar ook als loose cut wordt uitgebracht.
003-039-0086.jpg
003-039-0087.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Huub op 23 okt 2014 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Wowbagger

Bericht door Wowbagger »

Huub schreef:Hallo,

Ik begrijp er niets mee van.

Krijg zojuist de Nieuwsbrief van Smokingpipes.com met waarin o.a. een vermelding van weer een nieuwe Mac Baren Tabak, die als flake maar ook als loose cut wordt uitgebracht.
003-039-0086.jpg
003-039-0087.jpg
Deze zijn in Dld al te koop Huub. Heb zelf de flake gekocht en in de winkel de loose cut geproefd.

dinck

Bericht door dinck »

Huub schreef:
dinck schreef:Opvallend, de 100grams blikken HH Vintage Syrian staan niet op de lijst! 16oz bags wel, maar die heb ik nog nooit aangeboden gezien.
Hallo Franz,

Maar hij bestaat wel in die verpakking. Was o.a. in de US te koop by Iwan Ries.

Fijne avond verder,

Huub
Helaas niet verkrijgbaar bij 4noggins. Ik ben wel benieuwd naar HH Old Dark Fired flakes, die blijven nog in het aanbod.

Huub

Bericht door Huub »

dinck schreef:
Huub schreef:
Hallo Franz,

Maar hij bestaat wel in die verpakking. Is te koop bij Smokingpipes.com, zelfs met korting

Fijne avond verder,

Huub
Helaas niet verkrijgbaar bij 4noggins. Ik ben wel benieuwd naar HH Old Dark Fired flakes, die blijven nog in het aanbod.

dinck

Bericht door dinck »

Dank je, Huub, dan maar eens kijken bij smokingpipes!

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Dit nieuws is al even bekend. Ik heb hier eerder gewag van gemaakt in dit topic: http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=6989

teunis

Bericht door teunis »

Ik weet dat de Burley London blend ook niet meer bij Dieter Strohm in Nordhorn verkrijgbaar is. Het lijkt er op dat MB diverse tabakken simpelweg niet meer produceert.

Dieter heeft voor mij wel een andere Burley blend te pakken gekregen. Deze is wel wat zoeter (op zijn Duits, zeg maar), zeker niet onaardig, maar ik wil eerst er een blik van leegroken voordat ik echt kan zeggen wat ik van die tabak vind. Dieter heeft ook al aangegeven dat hij nog wel aan andere Burley blends kan komen...

met andere woorden:
er gaat een deur dicht en een raam open
verandering van spijs doet eten
stilstand is achteruitgang
We zijn niet voor één gat te vangen

Bovendien klagen velen over de scherpte van MB, wel, nu is het tijd om iets anders te proberen! :D
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Huub

Weer een nieuwe Mac Baren tabak.

Bericht door Huub »

Hallo,

Gisteren kreeg ik de nieuwsbrief van de Danish Pipe Shop in Kopenhagen.

Daarin kondigt men weer een nieuwe tabak in de HH Serie van Mac Baren aan.

Voor beschrijving van deze zware tabak ( de zwaarste in het MB assortiment ) zie:

http://www.danishpipeshop.com/product.asp?product=10294

Afbeelding
Afbeelding

Ribbon

Re: Weer een nieuwe Mac Baren tabak.

Bericht door Ribbon »

Aan de beschrijving te zien zou deze wel eens wat weg kunnen hebben van Peterson's Irish Flake.

Mijn interesse is in ieder geval gewekt. Dankjewel Huub. :)

Eliminator
Moderator

Re: Mac Baren Algemeen

Bericht door Eliminator »

Samengevoegd met het algemene MB topic.

Als er behoefte aan is zal later een recentietopic gestart worden.
Afbeelding

Plaats reactie