Op aanraden van een vriend heb ik me een tijdje geleden een startpijp in huis gehaald.
Niet zozeer omdat ik het echt wou proberen, het was omdat mijn vrouw de geur van een heerlijke sigaar maar moeilijk kon appreciëren...
Dus na een tip van een vriend heb ik in Hasselt (Claes Tabacco) een startpijpje gekocht van 35euro, (er stond spittfire op de zijkant en het is een rechte)
Niet de beste of meest geweldige pijp, maar meer dan genoeg om te zien hoe het me beviel.
Na wat geworstel met het vullen van de pijp en ze aanhouden was het zeer snel de charme van het ritueel dat me beviel.
Jammer genoeg vond de kleine spitfire het niet zo leuk en ze is na een klein jaar gebruik beginnen barsten.
Gezien ik ondertussen helemaal verkocht ben, ben ik dus op zoek naar mijn tweede pijp.
Type pijp waar ik aan denk:
Gebogen, iets langere vorm en niet te klein/fijn Mijn voorkeur gaat uit naar filterloos.
Ik denk momenteel aan een Stanwell leespijp met dubbel mondstuk.
Merk :
Savinelli, Rattrays, Peterson en Stanwell werden me aangeraden, maar ik hoor zoveel uiteenlopende meningen dat ik toch even wil polsen naar kwaliteit/prijs verhouding voor deze merken. En als iemand me een ander merk kan aanraden hoor ik het ook gaag natuurlijk!
Budget :
Ik twijfel een beetje of het verstandig is nu reeds een duurdere pijp te kopen, Mss bevalt een gebogen mondstuk of een leespijp me helemaal niet...
Is een pijp van bv Big Ben van ong 60-80€ mss de verstandige keuze om langzaam de verschillen tussen de pijpen te leren kennen?
Shop :
Ik koop wel eens sigaren via cigarworld.de, en heb er enkel goede ervaringen mee. Ze hebben ook pijpen maar ik vroeg me af er mensen ervaring hebben met onlineshops die pijpen aanbieden. Point me to your cave Ali Baba!

Alvast bedankt voor alle input die jullie kwijt willen. En na de aanschaf en het inroken komt vanzelfsprekend een review

Deftone