CryptoDelBoy69

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
CryptoDelBoy69

CryptoDelBoy69

Bericht door CryptoDelBoy69 »

Goedeavond dames en heren,

Mijn naam is Dorijan, ik ben 33 jaar oud en ik woon in Amsterdam. Ik kwam 2 jaar verleden uit Kroatiën naar Nederland en met een nieuw begin heb ik ook een nieuw hobby gevonden! Vroeger genoot ik tijdens een feestje of als ik ergens ga wandelen van sigaren. Ik heb alle mogelijke maten en sorten sigaren probeerd, maar geen enkele paste bij mijn smaak. De eerste paar trekjes of de eerste helft is heerlijk, maar op het eind wordt het een beetje te vocht en ruw en daarvan krijg ik een kriebel in mijn keel.

Na wat onderzoek besloot ik pijproken te proberen. Ik heb altijd van korte rokjes ( tot 20min ) genoten, darom besluit ik om twee Vauen Minni pijpjes te kopen, omdat dit de kleinste waren waar een 9mm koolstoffilter in past. Ik besloot ten eerst Silver Flake van Solani te proberen en ik ben zo onder indruk, dat ik erover denk om grotere pijpen te kopen zodat ik langer kan genieten. De smaak is van het begin tot het eind heerlijk zonder enige hardheid of ruw gevoel in de keel! Ik zal de Vauen Minni pijpes tijdens werk of onderwegs gebruiken.

Kan iemand mij een middelgrote pijp aanbevelen waar ik thuis van kan genieten? Kan iemand ook een tabak aanbevelen die misschien een beetje zachter is dan Solani Silver Flake, misschien een soort Virginia? Ik geniet echt van Solani Silver Flake, maar er zijn waarschijnlijk nog zachtere sorten.

Ik sta open voor aanbevelingen!

Hartelijke groetjes,
Dorijan :sherlock:

oehoe

Re: Dorijan

Bericht door oehoe »

Hartelijk welkom Dorijan.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Rutger uit Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Rutger uit Amsterdam »

Welkom Dorijan,

Loop eens bij Hajenius binnen (Rokin) , bij Hartman (Leidsestraat en Beethovenstraat), of bij het Amsterdams pijpenmuseum (Prinsengracht).
Maak vooral graag even een klein praatje en laat je terplaatse adviseren.
Zo heb ik het ook gedaan ;-)

:sherlock:

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

Welkom. Begin met een wat grotere Big Ben of Molina. Goed betaalbaar en goede kwaliteit.Duurdere merken en modellen komen daarna wel.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

GR69

Bericht door GR69 »

Welkom😮
“In times of change, learners inherit the earth, while the learned find themselves beautifully equipped to deal with a world that no longer exists.”
Eric Hoffer

Beginneling

Bericht door Beginneling »

Welkom Dorijan,

Solani Silver Flake is inderdaad een tabak met een zachte smaak is ook mijn ervaring. Als je eens een Virginia wil proberen zou je misschien voor Rattray's Marlin Flake kunnen gaan. Die is zacht en ook wat zoet. Solani Virginia flake is minder zoet, maar in mijn beleving nog steeds zacht van smaak. Reiner Long Glolden Flake is ook nog een optie. Wat minder zoet en gaat weer wat meer richting de Solani Silver Flake is mijn idee. De Reiner heeft wel in de verte een heel licht soort van sinasappelsmaakje, maar verder een uitstekende naturel tabak vind ik.
Al deze soorten zouden ze bij Hartman in Amsterdam kunnen hebben. Als ik me goed herinner heb ik al die soorten daar de afgelopen paar jaar wel gekocht.
Qua pijpen kan ik je moeilijk adviseren. Er is zoveel keus. Ik zou zeggen een gemiddeld model van gemiddelde grootte daar kan je veel kanten mee op. Veel plezier en succes.
Kan redelijk lezen, tellen en schrijven. Maar heb eigenlijk nergens verstand van. Beter zo dan andersom..

oehoe

Bericht door oehoe »

Nog even terugkomend op pijpen. Liebaart heeft geregeld prachtpijpen (als nieuw) hier tegen zeer prettige prijzen in de aanbieding. 'n Emailtje naar Big Ben met de vraag wat voor jouw de geschikte pijp zou kunnen zijn levert ook vast wel wat info op. Zoals Sidekickelvis al stelde ga je je aan 'n Big Ben geen buil vallen. Hun service is ook meer dan geweldig ook.

Ik neem als referentie van de breedte en de diepte van de ketel meestal 'n vinger trouwens. Kleine handjes hier maar wanneer je de maat te pakken hebt is het gemakkelijk schatten. Misschien dat deze tip nog 'n beetje als hulp kan dienen.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

GR69

Bericht door GR69 »

viewtopic.php?p=422249#p422249

Een hele mooie optie...
De Bing. 100 euro, in de buurt van een mooie BigBen kwa prijs. Minstens 3 levens plezier en genot als je er goed voor zorgt.
Ik heb echt meer dan zat pijpen maar dit is een hele mooie pijp als je iets groters wilt.
Aanrader.
“In times of change, learners inherit the earth, while the learned find themselves beautifully equipped to deal with a world that no longer exists.”
Eric Hoffer

junksculp

Bericht door junksculp »

Afbeelding

George Bertram

Bericht door George Bertram »

Van harte welkom Dorijan,
Zoals hiervoor al gezegd: er zijn best goede pijpen te koop voor redelijke prijzen (big ben/molina/ratray's) en inderdaad voor andere pijprokers schoongemaakte en herstelde pijpen.
Ontdek eerst wat voor jou goed is en dan slaat vast het tabakkoopvirus of het pijpkoopvirus zeker toe.
Veel plezier.
Fumo et Emergo ;p

Bommel

Bericht door Bommel »

En weer een welkom.
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Re: CryptoDelBoy69

Bericht door Eliminator »

Welkom (topicnaam even gelijk gemaakt aan de gebruikersnaam, zoals te doen gebruikelijk ;-) )
Afbeelding

Plaats reactie