Mijn naam is Dorijan, ik ben 33 jaar oud en ik woon in Amsterdam. Ik kwam 2 jaar verleden uit Kroatiën naar Nederland en met een nieuw begin heb ik ook een nieuw hobby gevonden! Vroeger genoot ik tijdens een feestje of als ik ergens ga wandelen van sigaren. Ik heb alle mogelijke maten en sorten sigaren probeerd, maar geen enkele paste bij mijn smaak. De eerste paar trekjes of de eerste helft is heerlijk, maar op het eind wordt het een beetje te vocht en ruw en daarvan krijg ik een kriebel in mijn keel.
Na wat onderzoek besloot ik pijproken te proberen. Ik heb altijd van korte rokjes ( tot 20min ) genoten, darom besluit ik om twee Vauen Minni pijpjes te kopen, omdat dit de kleinste waren waar een 9mm koolstoffilter in past. Ik besloot ten eerst Silver Flake van Solani te proberen en ik ben zo onder indruk, dat ik erover denk om grotere pijpen te kopen zodat ik langer kan genieten. De smaak is van het begin tot het eind heerlijk zonder enige hardheid of ruw gevoel in de keel! Ik zal de Vauen Minni pijpes tijdens werk of onderwegs gebruiken.
Kan iemand mij een middelgrote pijp aanbevelen waar ik thuis van kan genieten? Kan iemand ook een tabak aanbevelen die misschien een beetje zachter is dan Solani Silver Flake, misschien een soort Virginia? Ik geniet echt van Solani Silver Flake, maar er zijn waarschijnlijk nog zachtere sorten.
Ik sta open voor aanbevelingen!
Hartelijke groetjes,
Dorijan