Het grote 'PRF forumtabak' topic

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Eliminator
Moderator

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Eliminator »

Luys schreef:
jarnogab schreef: en ik hoor het wel als er iets uit de bus komt.
Uit de bus? Ik hoor veel liever als er iets in de bus komt! :mrgreen:
Liever uit de bus, dan uit de kast :mrgreen:
Afbeelding

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

...En we zijn weer vertrokken... :roll: :lol:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Luys
Moderator

Bericht door Luys »

Eliminator schreef:
Luys schreef:
jarnogab schreef: en ik hoor het wel als er iets uit de bus komt.
Uit de bus? Ik hoor veel liever als er iets in de bus komt! :mrgreen:
Liever uit de bus, dan uit de kast :mrgreen:
Kan het me eigenlijk niet voorstellen, maar probeer je ons iets te vertellen Eli?
Pijproker des forums

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Afbeelding Whoehaha, nee hoor Luys, 'exit only' !!
Afbeelding

belphegor

Bericht door belphegor »

opvallen hoe gemakkelijk we off topic kunnen gaan.
Volgens mij omdat we het gewoon gezellig hebben met elkaar.
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+
In the presence of greatness the humble can only bow

smoking-rob

Bericht door smoking-rob »

Gezellige theekransjes moeten maar thuis gedaan worden: hier moeten zware latakia tabakken besproken worden :wink: :wink:
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Over zware latakiatabakken gesproken, ik heb zojuist een pakketje binnen gekregen op mijn werk met daarin alle samples van HU tobacco waarin latakia zit. Zelfs mensen die nu voorbij lopen op de gang hebben iets van.. Gatverr!! Hehehe :twisted:
Afbeelding

belphegor

Bericht door belphegor »

Ik hoor nu al zoveel over latakia dat ik behoorlijk nieuwsgierig wordt.

AlbertE

Bericht door AlbertE »

belphegor schreef:Ik hoor nu al zoveel over latakia dat ik behoorlijk nieuwsgierig wordt.
Gewoon een keer proberen. In het begin wat apart, maar het gaat minder snel vervelen dan de meeste aromatabakken (ok, deze opmerking komt voor mijn rekening). Neem niet direct een hele zware (zoals Dunhill nightcap), maar Dunhill Standard mixure mellow (als je die kunt vinden) of Rattray's Red Rapparee zijn niet te zwaar.

Gypscoprotheres
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Mooi initiatief WC en Rudi! Ik vind dat het PRF logo best op de blikken mag komen te staan, maar dan wel op een niet bestaande blend. ;) (als we dan toch de kans krijgen :P ) Het moet wel een hele degelijke tabak worden, maar daar heb ik alle vertrouwen in. Als de tabakken vooraf er hele blikken besteld gaan worden ook getest kunnen worden, denk ik dat zoiets wel mogelijk is. (is dat mogelijk? Eerst samplezakjes te bestellen voordat de beslissing genomen wordt?))

Ik vertrouw geheel op Arno's kunde wat betreft het samenstellen van de mix en de artwork!

Stiekem hoop ik op een Latakia flake, iets wat ik volgens mij nog niet heb gezien hier in Nederland.

annie69
Contacteer:

Bericht door annie69 »

smoking-rob schreef:Gezellige theekransjes moeten maar thuis gedaan worden: hier moeten zware latakia tabakken besproken worden :wink: :wink:
Nee dat zie je verkeerd, mooie zoete gesausde tabakken natuurlijk,ik denk dat maar eens een anti latakia site ga oprichten. :P :mrgreen:
Ben alleen bang dat het een eenzame site gaat worden. :-T
Hehe moest er ff uit.trouwens ik geef me niet op voor lid van het proefpaneel,wil nl niet drie dagen ziek in bed liggen :twisted:
Jongens mijn zegen hebben jullie maak maar wat ik hoor het wel. :wink:

culann

Bericht door culann »

Luys, moeten we niet eens een Latakia forum oprichten! :twisted:

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

Wie zegt dat dit er niet één is? :twisted: De rest bannen we toch gewoon! :wink:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Bommel

Bericht door Bommel »

Nekker schreef:Wie zegt dat dit er niet één is? :twisted: De rest bannen we toch gewoon! :wink:
Ho, ho, ik meen te weten dat WC een zoetekauw is, dus bij banning kunnen we de forumtabakken wel vergeten.
Afbeelding

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Bommel schreef:
Nekker schreef:Wie zegt dat dit er niet één is? :twisted: De rest bannen we toch gewoon! :wink:
Ho, ho, ik meen te weten dat WC een zoetekauw is, dus bij banning kunnen we de forumtabakken wel vergeten.

Haha, daar zet je ze op hun plaats, heer Bommel! Fijn geobserveerd :D
Groeten,
jarnogab

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

Daar kan ik inderdaad niets tegen inbrengen, heer Bommel. Ik zal dan maar inbinden! :(
Groet, Nekker

St Patrick

Bericht door St Patrick »

Heren,heren..... ff back on topic... :mrgreen: :lol: :mrgreen:
Is er al iets bekent van een samenstelling van tabakken, afgspraken met Arno, proefsamples,verkoopdata...??? Of loop ik mega voor op het hele traject? Ik kan er niets aan doen ik ben wat dit topic aangaat best wel nieuwsgierig, dus vergeef het mij, maar vertelvertelvertelvertelvertelvertelvertelvertelvertelvertelvertelvertelvertelvertelvertel..... :?: :!: :?: :!: :?: :?:
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Klopt, nieuwsgierigheid alom :)
Groeten,
jarnogab

Luys
Moderator

Bericht door Luys »

St Patrick schreef:vertelvertelvertelvertelvertelvertelvertelvertelvertelvertelvertelvertelvertelvertelvertel..... :?: :!: :?: :!: :?: :?:
Eh, tijd voor een pilletje? Of misschien even rustig gaan zitten met een pijpje? :mrgreen:
Pijproker des forums

smoking-rob

Bericht door smoking-rob »

Wat, is die tabak er nou nog niet? :P
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Dan maar even een update, om de gemoederen tot rust te brengen. :wink:

Houden jullie er maar rekening mee, dat dit een lang proces is. En we staan nog maar aan het prille begin. Zoals ik al schreef mikken we op Q3 2012 (het derde kwartaal van dit jaar, dus). Maar we kunnen nu nog geen exactere planning geven, omdat er eerst enkele dingen geregeld moeten worden.

Arno heeft een lijst doorgegeven met de pure tabakken die hij graag wil hebben om mee te experimenteren/blenden. Deze lijst gaan we op 6 maart bij DTM bespreken en we hopen daar van elk van die tabakken een halve of hele kilogram mee te kunnen nemen (m.u.v. een veel kleinere hoeveelheid Perique, omdat daar maar een snufje van gebruikt hoeft te worden). Ik wilde Arno vóór ons vertrek naar Denemarken en Duitsland nog wel even spreken om 2 redenen, maar ten eerste met zijn complete wensenlijst tabakken is dat niet meer nodig en wij gaan gewoon proberen al die tabakken te "scoren". En ten tweede wilde ik weten, wat hij moet weten voor het ontwerp van de verpakkingen, maar dit vragen we gewoon eerst bij DTM. Zij moeten eerst maar eens aangeven wat ze nodig hebben voor de stickers/etiketten, welk formaat (zowel in afmetingen als in welke datavorm), enz.

Dan is het "klein commité der wijzen" al zo goed als compleet. We willen dit clubje als werkgroep beschouwen, want er moet best veel geregeld en gebrainstormed worden. In dat comité zitten de volgende mensen:
- Rudi, als initiatiefnemer en importeur en contact met de fabrikanten.
- Arno met natuurlijk 2 zeer duidelijke rollen, te weten samenstellen van de blends en ontwerp verpakkingsetiketten.
- Nekker als deel van de groep beheerders/moderatoren van PRF.
- Martin Romijn vanwege zijn ervaringen met veel tabakken, met name ook buitenlandse blends.
- En ik zelf voor de coördinatie, organisatie, planning, communicatie met jullie, enz. Beetje de "løl van het spul" binnen de werkgroep. :lol:

We hadden ook Janneman gevraagd, maar die voorzag een periode waarin hij zeer weinig tijd had en wilde daarom geen toezeggingen doen, waarvoor natuurlijk alle respect.
Ik spreek deze week nog wel even met Rudi door of 5 man okay is, of dat er toch een zesde bij moet. Oneven aantal is wel goed, mocht er ergens over gestemd moeten worden.

Voor jullie (en voor ons om verder te plannen) is het nu dus wachten tot de tweede week van maart, wanneer wij met enkele mensen terug zijn van onze rondreis Denemarken/Duitsland. Want misschien veranderen de plannen daardoor nog wel. De bezoeken die we in Denemarken en Duitsland gaan afleggen zijn Mac Baren, Poul Winsløw, DTM, Planta & Design Berlin en op de terugweg waarsachijnlijk nog langs Peter Heinrichs in Bergheim. Dus nogal wat adressen waar wij ons lichtje op kunnen steken omtrent de mogelijkheden van tabakblends, verpakkingen, enz. (Naast andere leuke uitstapjes, zoals een diner in, en rondleiding door, Berlijn door de mensen van Planta/Design Berlin.

Eerder dan na thuiskomst van dit tripje heeft het weinig zin al heel grote plannen te maken voor de PRF-tabakken.

Tot zover even een status-update.

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Bedankt voor deze update, WinslowCollector.

Zo te lezen is er alvast een duidelijk omlijnd initiatief, met bijhorende planning. Dat belooft, want zo zal het alvast geen haastig werk zijn met een tabak waar niemand iets aan heeft.

Tof dat jullie er een rondreis doorheen Denemarken en Duitsland aan koppelen en een flink aantal bezoeken plannen. Ik kan alleen maar braafjes wachten tot de tabak gereed zal zijn. Het comité der wijzen heb ik alvast veel vertrouwen in.

Ik zou zeggen: keep up the good work!
Groeten,
jarnogab

St Patrick

Helemaal super om te lezen... Doe het rustig aan Paul (doe Rudi de groeten) en geneit van een paar mooie dagen in het buitenland. We horen het wel weer als jul;lie terug zijn... En natuurlijk blijf ik onwijs benieuwd naar de blends die Arno en jullie gaan opzetten.
Nu al een hele dikke CHAPEAU... :!: :!: :!:

belphegor

Bericht door belphegor »

Zo'n bezoekblijkt mij reuze interessant.
mogen wij een verslag verwachten daarvan?
evenetuel in een appart topic.

Gypscoprotheres
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Wat vervelend nou... Zo'n rondreis... Pfff.. Dat gaat nog eens genieten worden als ik dat zo lees! :) Veel plezier toegewenst.

En ook ik ben nieuwsgierig naar de uitkomst van dit alles. Ik heb er de volste vertrouwen in dat dit wel goed gaat komen en dat er op z'n minst 1 tabak tussen zit die ik lekker ga vinden.

Winslow Collector

@belphegor:
Tuurlijk komt er een verslag van, als mensen hier interesse in hebben. Fototoestel gaat mee in het kader van "pic's or...".
Wat van toepassing is voor dit topic, zal hier gemeld worden. Voor een algemeen verslag maak ik wel een ander topic aan. Ik wil namelijk een verslagje maken voor de websites die ik voor 2 pijprookclubs verzorg, dus op PRF een link naar dat verslag is geen probleem. Gaat in één moeite door.

@St.Patrick:
Zal hem de groeten doen en we zullen zeker genieten van de reis en bezoekjes. Vier pijrokende vrienden die zonder de vrouwen 6 dagen aan hun hobby gaan besteden gaan echt niet lopen chagrijnen, hoor. :mrgreen:

St Patrick

Ennnnn???? Hoe staat het ermee...???? Ben onwijs benieuwd.

Winslow Collector

St Patrick schreef:Ennnnn???? Hoe staat het ermee...???? Ben onwijs benieuwd.
Drukdrukdruk. Ben bezig met een verslagje, maar dat gaat op zijn vroegst pas einde weekeinde gereed zijn.

St Patrick

Toppie... Ik wacht met ongeduld af... :mrgreen: :oops: :mrgreen:

belphegor

Bericht door belphegor »

Ik wacht met St. Patrick mee.