Dan maar even een update, om de gemoederen tot rust te brengen.
Houden jullie er maar rekening mee, dat dit een lang proces is. En we staan nog maar aan het prille begin. Zoals ik al schreef mikken we op Q3 2012 (het derde kwartaal van dit jaar, dus). Maar we kunnen nu nog geen exactere planning geven, omdat er eerst enkele dingen geregeld moeten worden.
Arno heeft een lijst doorgegeven met de pure tabakken die hij graag wil hebben om mee te experimenteren/blenden. Deze lijst gaan we op 6 maart bij DTM bespreken en we hopen daar van elk van die tabakken een halve of hele kilogram mee te kunnen nemen (m.u.v. een veel kleinere hoeveelheid Perique, omdat daar maar een snufje van gebruikt hoeft te worden). Ik wilde Arno vóór ons vertrek naar Denemarken en Duitsland nog wel even spreken om 2 redenen, maar ten eerste met zijn complete wensenlijst tabakken is dat niet meer nodig en wij gaan gewoon proberen al die tabakken te "scoren". En ten tweede wilde ik weten, wat hij moet weten voor het ontwerp van de verpakkingen, maar dit vragen we gewoon eerst bij DTM. Zij moeten eerst maar eens aangeven wat ze nodig hebben voor de stickers/etiketten, welk formaat (zowel in afmetingen als in welke datavorm), enz.
Dan is het "klein commité der wijzen" al zo goed als compleet. We willen dit clubje als werkgroep beschouwen, want er moet best veel geregeld en gebrainstormed worden. In dat comité zitten de volgende mensen:
- Rudi, als initiatiefnemer en importeur en contact met de fabrikanten.
- Arno met natuurlijk 2 zeer duidelijke rollen, te weten samenstellen van de blends en ontwerp verpakkingsetiketten.
- Nekker als deel van de groep beheerders/moderatoren van PRF.
- Martin Romijn vanwege zijn ervaringen met veel tabakken, met name ook buitenlandse blends.
- En ik zelf voor de coördinatie, organisatie, planning, communicatie met jullie, enz. Beetje de "løl van het spul" binnen de werkgroep.
We hadden ook Janneman gevraagd, maar die voorzag een periode waarin hij zeer weinig tijd had en wilde daarom geen toezeggingen doen, waarvoor natuurlijk alle respect.
Ik spreek deze week nog wel even met Rudi door of 5 man okay is, of dat er toch een zesde bij moet. Oneven aantal is wel goed, mocht er ergens over gestemd moeten worden.
Voor jullie (en voor ons om verder te plannen) is het nu dus wachten tot de tweede week van maart, wanneer wij met enkele mensen terug zijn van onze rondreis Denemarken/Duitsland. Want misschien veranderen de plannen daardoor nog wel. De bezoeken die we in Denemarken en Duitsland gaan afleggen zijn Mac Baren, Poul Winsløw, DTM, Planta & Design Berlin en op de terugweg waarsachijnlijk nog langs Peter Heinrichs in Bergheim. Dus nogal wat adressen waar wij ons lichtje op kunnen steken omtrent de mogelijkheden van tabakblends, verpakkingen, enz. (Naast andere leuke uitstapjes, zoals een diner in, en rondleiding door, Berlijn door de mensen van Planta/Design Berlin.
Eerder dan na thuiskomst van dit tripje heeft het weinig zin al heel grote plannen te maken voor de PRF-tabakken.
Tot zover even een status-update.