Welke huishoudelijke voorwerpen kan ik gebruiken als tamper tot ik een nieuwe kan gaan halen?
Alternatieve tampers
-
Kapitein Haddock
Alternatieve tampers
Ik ben nu voor de vierde keer een driepotertje kwijtgeraakt.
Welke huishoudelijke voorwerpen kan ik gebruiken als tamper tot ik een nieuwe kan gaan halen?
-
Mus
Re: Alternatieve tampers
Een metalen vingerhoed schijnt goed te werken. De achterkant van een merkstift met metalen omhulsel doethet ook goed.
-
Massis
- Administrator
afhankelijk van je vingervlugheid en eeltopbouw werkt een vinger prima... (bij mij althans)
-
Winslow Collector
Voor straf niet roken, tot je voorzichtiger met je rookgereedschappen omgaat?Kapitein Haddock wrote:Welke huishoudelijke voorwerpen kan ik gebruiken als tamper tot ik een nieuwe kan gaan halen?
Geintje, kapiteintje.
Een wat grotere spijker met flinke kop werkt ook prima.
-
Bart Iron
- Moderator
Een mooie gietijzeren prf tamper.
Is wel iets duurder dan een driepootje, maar daar ben je dan misschien ook zuiniger op.
Is wel iets duurder dan een driepootje, maar daar ben je dan misschien ook zuiniger op.
-
Paasei
Heb je al je vijzen nog? Gebruik er daar eentje van...

-
teunis
+ 1, voor wat betreft de spijkerWinslow Collector wrote:Voor straf niet roken, tot je voorzichtiger met je rookgereedschappen omgaat?Kapitein Haddock wrote:Welke huishoudelijke voorwerpen kan ik gebruiken als tamper tot ik een nieuwe kan gaan halen?![]()
![]()
Geintje, kapiteintje.
Een wat grotere spijker met flinke kop werkt ook prima.
-
smoorder
- Dichter des Forum
-
janneman
En mijn tip is om het volgende driepotertje per dozijn aan te schaffen. Als je er nog 3 over hebt is het tijd voor het volgende dozijntje...
-
Bart Iron
- Moderator
En voor rope met spijkers is een hamer te gebruiken.
Ik zie ook regelmatig hulzen van kogels als tamper of onderdeel van. Let er dan wel op dat ze al een keer gebruikt zijn, als je ze al hebt rondslingeren.
Ik zie ook regelmatig hulzen van kogels als tamper of onderdeel van. Let er dan wel op dat ze al een keer gebruikt zijn, als je ze al hebt rondslingeren.
-
Dremel
Een losse flodder lijkt me anders een geweldig geheugensteuntje.Bart Iron wrote:Ik zie ook regelmatig hulzen van kogels als tamper of onderdeel van. Let er dan wel op dat ze al een keer gebruikt zijn, als je ze al hebt rondslingeren.
-
Massis
- Administrator
Ik heb zelf een 9mm kogel (de punt, achterstevoren) met een spijkertje erin, in gebruik als tamper...Bart Iron wrote:En voor rope met spijkers is een hamer te gebruiken.
-
Jos
Aan de sleutelbos? Zelf heb ik er de naakte dame tamper aanhangen. Dus het driepootje aan de sleutelbos voor de meer fijngevoeligen onder u!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Jos on 29 Jul 2017 15:36, edited 1 time in total.
-
Bart Iron
- Moderator
Om even op de startersvraag terug te komen;
Alles wat niet makkelijk wil branden of smelten, vervelende geuren of giftige dampen afgeeft. Iets wat past in de ketel met een platte onderzijde en bij voorkeur een mooi uiterlijk heeft of een bepaalde finesse heeft waar jij je goed bij voelt.
Ik heb ook nog een mooi stukje bamboe, zonder metalen voetje en dat werkt ook heel goed.
Alles wat niet makkelijk wil branden of smelten, vervelende geuren of giftige dampen afgeeft. Iets wat past in de ketel met een platte onderzijde en bij voorkeur een mooi uiterlijk heeft of een bepaalde finesse heeft waar jij je goed bij voelt.
Ik heb ook nog een mooi stukje bamboe, zonder metalen voetje en dat werkt ook heel goed.
-
St Patrick
Gewoon met je vinger...

-
Mus
Iemand anders' vinger gaat ook prima. 
-
Bart Iron
- Moderator
Ja dat zeg ik.St Patrick wrote:Gewoon met je vinger...
-
Tati60
Ik gebruik ook wel eens de loper van een antiek schaakspel (zwart hout op een metalen voetje). Spijtig genoeg ben ik alle andere stukken kwijtgeraakt, zou een mooie collectie tampers geweest zijn.
-
Master-Fan
een grote schroef heb ik laatst gepakt toe ik mijn driepoot kwijt was. Heb tape om de schroefdraad gedaan en kon zo prima tamperen. Gelukkig de driepoot gevonden. Wellicht even een voorraadje aanleggen van die dingen, want ik had er meerdere eerst 
-
Bart Iron
- Moderator
Dan mag je blij wezen dat dat niet allemaal driepootjes zijn geweest. Dat had je een vermogen gekost.Tati60 wrote:Ik gebruik ook wel eens de loper van een antiek schaakspel (zwart hout op een metalen voetje). Spijtig genoeg ben ik alle andere stukken kwijtgeraakt, zou een mooie collectie tampers geweest zijn.
-
Gypscoprotheres
Ik heb standaard een driepotertje aan mijn sleutelbos zitten. Ik gebruik hem zelden, maar als ik een keer "zonder" zit, heb ik die nog. 
Je kunt er ook een kettinkje aan vastmaken en die ergens aan bevestigen. (zoals pennen bij een bank)
Je kunt er ook een kettinkje aan vastmaken en die ergens aan bevestigen. (zoals pennen bij een bank)
-
Bommel
Moet ik elke keer de bank meenemen.Gypscoprotheres wrote:Ik heb standaard een driepotertje aan mijn sleutelbos zitten. Ik gebruik hem zelden, maar als ik een keer "zonder" zit, heb ik die nog.
-
Gypscoprotheres
Of er heel de dag op blijven zitten.Bommel wrote:Moet ik elke keer de bank meenemen.Gypscoprotheres wrote:Ik heb standaard een driepotertje aan mijn sleutelbos zitten. Ik gebruik hem zelden, maar als ik een keer "zonder" zit, heb ik die nog.
-
Terpentijn
vaak de achterkant van een pen/ potlood
-
Whitesnake
Ik gebruik een grote dikke spijker dan. Met de kop van de spijker kan je de pijp aandrukken. 
Gewoonlijk vind ik mijn spullen wel terug!
Gewoonlijk vind ik mijn spullen wel terug!
-
Bommel
Wel de goede kant gebruiken.Gypscoprotheres wrote:Of anders:
-
Luys
- Moderator
Hmm, volgens mij zit daar geen goede kant aan... Zeker niet om een pijp te stoppen!Bommel wrote:Wel de goede kant gebruiken.Gypscoprotheres wrote:Of anders: