Welke huishoudelijke voorwerpen kan ik gebruiken als tamper tot ik een nieuwe kan gaan halen?
Voor straf niet roken, tot je voorzichtiger met je rookgereedschappen omgaat?Kapitein Haddock schreef:Welke huishoudelijke voorwerpen kan ik gebruiken als tamper tot ik een nieuwe kan gaan halen?
+ 1, voor wat betreft de spijkerWinslow Collector schreef:Voor straf niet roken, tot je voorzichtiger met je rookgereedschappen omgaat?Kapitein Haddock schreef:Welke huishoudelijke voorwerpen kan ik gebruiken als tamper tot ik een nieuwe kan gaan halen?![]()
![]()
Geintje, kapiteintje.
Een wat grotere spijker met flinke kop werkt ook prima.
Een losse flodder lijkt me anders een geweldig geheugensteuntje.Bart Iron schreef:Ik zie ook regelmatig hulzen van kogels als tamper of onderdeel van. Let er dan wel op dat ze al een keer gebruikt zijn, als je ze al hebt rondslingeren.
Ik heb zelf een 9mm kogel (de punt, achterstevoren) met een spijkertje erin, in gebruik als tamper...Bart Iron schreef:En voor rope met spijkers is een hamer te gebruiken.
Ik zie ook regelmatig hulzen van kogels als tamper of onderdeel van. Let er dan wel op dat ze al een keer gebruikt zijn, als je ze al hebt rondslingeren.
Ja dat zeg ik.St Patrick schreef:Gewoon met je vinger...
Alles wat niet makkelijk wil branden of smelten, vervelende geuren of giftige dampen afgeeft. Iets wat past in de ketel met een platte onderzijde en bij voorkeur een mooi uiterlijk heeft of een bepaalde finesse heeft waar jij je goed bij voelt.
Dan mag je blij wezen dat dat niet allemaal driepootjes zijn geweest. Dat had je een vermogen gekost.Tati60 schreef:Ik gebruik ook wel eens de loper van een antiek schaakspel (zwart hout op een metalen voetje). Spijtig genoeg ben ik alle andere stukken kwijtgeraakt, zou een mooie collectie tampers geweest zijn.
Moet ik elke keer de bank meenemen.Gypscoprotheres schreef:Ik heb standaard een driepotertje aan mijn sleutelbos zitten. Ik gebruik hem zelden, maar als ik een keer "zonder" zit, heb ik die nog.
Je kunt er ook een kettinkje aan vastmaken en die ergens aan bevestigen. (zoals pennen bij een bank)
Of er heel de dag op blijven zitten.Bommel schreef:Moet ik elke keer de bank meenemen.Gypscoprotheres schreef:Ik heb standaard een driepotertje aan mijn sleutelbos zitten. Ik gebruik hem zelden, maar als ik een keer "zonder" zit, heb ik die nog.
Je kunt er ook een kettinkje aan vastmaken en die ergens aan bevestigen. (zoals pennen bij een bank)
Hmm, volgens mij zit daar geen goede kant aan... Zeker niet om een pijp te stoppen!Bommel schreef:Wel de goede kant gebruiken.Gypscoprotheres schreef:Of anders: