Wanneer reinig jij de pijp?
-
Re: Wanneer reinig jij de pijp?
Ik volg Bert, het enige waar ik eigenlijk nooit iets aan schoonmaak is de binnenzijde van de kop, hooguit ruimen.
- Gypscoprotheres
- Contacteer:
Als de pijp leeggerookt is, maak ik het as een beetje los en klop ik het er voorzichtig uit. Dan leg ik de pijp een kwartier tot een uur weg (de tijd heeft met het wel of niet vergeten te maken) om er daarna een rager door te halen. Het mondstuk laat ik vastzitten tot de volgende dag om de hals nog even te reinigen met een wattenstaafje of een dubbelgevouwen rager.
Voordat ik een pijp stop, loop ik hem nog even snel na. Even checken of alles redelijk schoon is.
Voordat ik een pijp stop, loop ik hem nog even snel na. Even checken of alles redelijk schoon is.
- dr. Watson
Tijdens het lezen van dit draadje valt mij op hoe omzichtig de meeste met hun pijp omgaan
Ik ga na het roken vaak even met een ragger door de pijp. Blaas vervolgens door het roer de overgebleven kruimels eruit. En als het proeft naar meer rook ik nog een keer.....en evt. nog een keer.

Ik ga na het roken vaak even met een ragger door de pijp. Blaas vervolgens door het roer de overgebleven kruimels eruit. En als het proeft naar meer rook ik nog een keer.....en evt. nog een keer.
Gediplomeerd Clan Roker
-
Ha, dat omzichtige heb ik hier geleerd dr.Watson! (ben er nog blij mee ook)