Logo Peter Stokkebye gevraagd

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Arno
Contacteer:

Logo Peter Stokkebye gevraagd

Bericht door Arno »

Hallo allemaal,

ik ben bezig met het maken van een wikkel voor een blikje waar ik mijn Balkan Supreme in wil doen. Zo'n zip-lock bulk zak is niet echt handig.. Maar nu kan ik nergens op het internet een fatsoenlijk logo vinden :x Het bovenste logo van deze foto moet het zijn http://pipesmagazine.com/wp-content/upl ... bar-01.jpg. Nu weet ik ook dat het logo op pakjes Alsbo staat. Kan misschien iemand die een pakje Alsbo heeft het logo op hoge resolutie inscannen en die mij doen toekomen? Als iemand het logo ergens anders heeft opstaan, ook prima, scan het in! Alvast dank!

Bommel

Bericht door Bommel »

Ik heb helaas geen scanner.
Afbeelding

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Heb helaas geen Alsbø. :wink:
Heeft het haast, Arno, of heb je nog een weekje of 2 geduld? Ik wil best wel een keer een Alsbootje roken hoor. Dan zorg ik wel dat ik eerst de afbeelding scan, voordat het pakje gekreukt raakt.

Bart Iron
Moderator

Bericht door Bart Iron »

Het is inderdaad niet makkelijk te vinden. Heb je hier iets aan?

http://www.bnbtobacco.com/ImgGrab.aspx?id=500032

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

@ WC: Nee een week of twee wil ik niet wachten :wink: Wil het morgenvroeg afmaken zodat ik van het weekend het blikje klaar heb. Maar toch bedankt!

@ Bart: Ai, bijna goed! Jammer dat dat pakje wat is gekreukt en het logo dus ook.. Toch bedankt!

Winslow Collector

Arno schreef:@ WC: Nee een week of twee wil ik niet wachten :wink: Wil het morgenvroeg afmaken zodat ik van het weekend het blikje klaar heb. Maar toch bedankt!!
Potverdorie: Pietje Ongeduld :wink:

Maar je hebt geluk, makker. Omdat Rudi deze week in buitenland was, heeft hij mij zijn tabakskoffer meegegeven voor zijn klantjes van ons rokersgilde in Middelburg. Daar hadden we woensdag onze maandelijkse bijeenkomst en velen bestellen hun tabak bij Rudi, dus die honneurs heb ik even waargenomen.

Ik zit net even te kijken of er Alsbø tussen zit. En ja hoor: wel drie verschillende. Ik offer mijzelf nu op ( :wink: ) door een pakje Alsbø Black te kopen, want het is erg lang geleden dat ik die nog eens gerookt heb. Maar dat interesseert jou natuurlijk niet. :lol:

Ik heb nu het papier uit het plastic van het pakje gefoeterd en zit met een zwaar gehavende verpakking. Inmiddels is het na 01.00 uur, dus ik ga nu niet meer mijn scanner van zolder halen en op mijn laptop aansluiten. Ik ga nu eerst pitten, moet morgen ook nog een beetje fris zijn op mijn werk.

Ik zal morgenavond het logo voor je inscannen en naar je Hotmail adres doormailen. Het bedoelde logo is 18 x 18 mm en is volgens mij redelijk scherp, als origineel. Maar wel een beetje glanzend.

Normaal scan ik als JPEG, maar ik zal kijken of dit ook als TIFF kan. Volgens mij heb je dan een betere kwaliteit, of niet? Of geef even aan wat jouw voorkeur is, dan kijk ik of ik dat voor elkaar krijg.

Ik zie wat af, met jou. :? Nee hoor, geintje. Voor de ontwerper van het forumlogo doe ik graag een stapje extra. Komt vrijdagavond jouw elektronische brievenbus inrollen. Is dat nog wel goed?

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

=D> =D>
Afbeelding

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Haha! Sorry, ik geef toe, patience is not one of my virtues :wink:

Maar had niet gehoeven WC! Ik zat er al aan te denken om zondag zelf een pakje Alsbo te kopen bij Willem. Bovendien heb ik een vriendelijke mail gestuurd naar de firma Stokkebye met een verzoek om hun logo. Maar ja, of ze daar op reageren... Ik weet het, het is maar voor een wikkel voor een stom blikje waar ik mijn Balkan Supreme kan indoen maar als ik iets doe wil ik het ook goed doen.

In ieder geval superbedankt voor de moeite!!! Wordt absoluut gewaardeerd!

Vanavond is prima hoor. Van het weekend kan ik er toch niet aan werken (thuis heb ik niet alle software) dus de rest komt dan maandag wel.

De bestandsextensie maakt op zich weinig uit. Het gaat erom op welke resolutie je het plaatje scant. Ik denk dat je scanner instellingen heeft van 72 tot iets van 1200 dpi. Hoe hoger hoe beter.

Nogmaals superbedankt en excuses voor het "ongemak" :wink:

Winslow Collector schreef:
Arno schreef:@ WC: Nee een week of twee wil ik niet wachten :wink: Wil het morgenvroeg afmaken zodat ik van het weekend het blikje klaar heb. Maar toch bedankt!!
Potverdorie: Pietje Ongeduld :wink:

Maar je hebt geluk, makker. Omdat Rudi deze week in buitenland was, heeft hij mij zijn tabakskoffer meegegeven voor zijn klantjes van ons rokersgilde in Middelburg. Daar hadden we woensdag onze maandelijkse bijeenkomst en velen bestellen hun tabak bij Rudi, dus die honneurs heb ik even waargenomen.

Ik zit net even te kijken of er Alsbø tussen zit. En ja hoor: wel drie verschillende. Ik offer mijzelf nu op ( :wink: ) door een pakje Alsbø Black te kopen, want het is erg lang geleden dat ik die nog eens gerookt heb. Maar dat interesseert jou natuurlijk niet. :lol:

Ik heb nu het papier uit het plastic van het pakje gefoeterd en zit met een zwaar gehavende verpakking. Inmiddels is het na 01.00 uur, dus ik ga nu niet meer mijn scanner van zolder halen en op mijn laptop aansluiten. Ik ga nu eerst pitten, moet morgen ook nog een beetje fris zijn op mijn werk.

Ik zal morgenavond het logo voor je inscannen en naar je Hotmail adres doormailen. Het bedoelde logo is 18 x 18 mm en is volgens mij redelijk scherp, als origineel. Maar wel een beetje glanzend.

Normaal scan ik als JPEG, maar ik zal kijken of dit ook als TIFF kan. Volgens mij heb je dan een betere kwaliteit, of niet? Of geef even aan wat jouw voorkeur is, dan kijk ik of ik dat voor elkaar krijg.

Ik zie wat af, met jou. :? Nee hoor, geintje. Voor de ontwerper van het forumlogo doe ik graag een stapje extra. Komt vrijdagavond jouw elektronische brievenbus inrollen. Is dat nog wel goed?

Winslow Collector

Arno schreef:maar als ik iets doe wil ik het ook goed doen.
Dat herken ik. Dingen die ik leuk/belangrijk vind moeten ook helemaal goed zijn en er gelikt uitzien. Ik vraag me trouwens nog steeds af of dat een vorm van perfectionisme is of een neurotische tik. :wink:
Al mijn ordners zijn dezelfde zwarte ordners en ik besteed veel tijd aan de etiketjes erop. Mooie kleurtjes of foto's/plaatjes op de etiketten, zodat per groep ordners meteen te zien is wat erin zit (zakelijk, privé, muziek, websites, whiskyinfo, enz, enz). Mevr.Collector beziet dat met enerzijds meewarige blik, dat ik hier zo mee omga, anderzijds vindt ze het wel erg mooi georganiseerd.
Is dat nu neurotisch of perfectionistisch?

Wat zeker neurotisch is, dat geef ik meteen toe: ik bezit vele honderden muziek CD's. En alle CD's zitten zodanig in hun doosje, dat wanneer je het opent, de CD nooit scheef of op zijn kop zit. Elke CD draai ik automatisch dezelfde leesbare richting als het hoesje. En dat is dus een tik, vrees ik.

Maar goed, vanavond komt het logo, Arno.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Winslow Collector schreef:Wat zeker neurotisch is, dat geef ik meteen toe: ik bezit vele honderden muziek CD's. En alle CD's zitten zodanig in hun doosje, dat wanneer je het opent, de CD nooit scheef of op zijn kop zit. Elke CD draai ik automatisch dezelfde leesbare richting als het hoesje. En dat is dus een tik, vrees ik..
Hahaha! ook ik bezit honderden CD's en ik heb ze allemaal op alfabet van band en dan op uitbrengdatum gesorteerd. EN elke CD zit ook precies hetzelfde erin hahaha. Dus ik ben ook wel een tikje neurotisch wat dat soort dingen betreft. Ik kan me er gewoon niet toe brengen bv. snel op het blikje met een stift de naam van de tabak te schrijven, nee, dat moet dan meteen mooi zijn.
En nogmaals dank, als ik de wikkel af heb post ik hem hier wel even :)

Eliminator
Moderator

Winslow Collector schreef:En alle CD's zitten zodanig in hun doosje, dat wanneer je het opent, de CD nooit scheef of op zijn kop zit. Elke CD draai ik automatisch dezelfde leesbare richting als het hoesje. En dat is dus een tik, vrees ik.
:lol: Hahaha,.... het is dat ik geen cd's meer heb (alles staat op een multimediaplayer) maar dat heb ik dus ook (altijd gehad).

Organisatie van ordners komt me ook bekend voor overigens.

Die tik had ik vroeger al toen alles nog op cassette bandjes gecopieerd werd, ik had zo'n systeem waar de cassette's uit de doosjes in een soort van laatje kwam te liggen, die kom je dan weer in elkaar schuiven en ophangen (BAS-F geloof ik).
Die had ik dan met een lettertang van een tekstje voorzien, ik ben een keer gek geworden toen de mat-zwarte lettertang rolletjes niet meer verkrijgbaar waren, i.p.v. verder te gaan met de glimmende zwarte rolletjes heb ik meer dan 500 nieuwe stripjes zitten maken zodat ze weer allemaal hetzelfde waren.
(en dat in de tijd toen dat nog letter voor letter erin geknepen moest worden) :?

En ik ben er door de jaren niet wijzer op geworden,.... die tik is altijd gebleven :lol:
Afbeelding

Winslow Collector

Eliminator schreef:[ heb ik meer dan 500 nieuwe stripjes zitten maken zodat ze weer allemaal hetzelfde waren.
Hilarisch herkenbaar (we gaan off-topic, maar het logo is nu toch al geregeld, want dat ga ik zometeen scannen voor Arno). Maar echt, die cassettebandjes:
Ik had meerdere merken (o.a. BASF en TDK) en dan ook wel andere versies van die merken. Allemaal verschillende kleuren dus.
Je kon in de winkel ook van die setjes kopen met stickers voor op de cassettes en een vervangend kartonnetje voor in het doosje. Dat heb ik dus gedaan destijds, met in mijn beste handschrift overal opgeschreven wat er op de cassette stond.
Maar alle doosjes en cassettes hadden dezelfde kleur... totdat... :evil: :evil: :evil: ... die setjes niet meer beschikbaar waren en ik tot grote onvrede met andere setjes stickers en kaartjes verder moest. Hoezo neurotisch?

In mijn boekenkast staat o.a. een zesdelige serie, waarvan de eerste 4 delen dikke paperbakcs waren. De laatste 2 delen zijn als hardgebonden uitgegeven. 3 maal raden wat ik binnenkort ga bestellen omdat het mooier in de kast staat...

Eliminator
Moderator

Beste Paul, laat ik je vertellen dat het bij ons allemaal nog best wel mee valt, er is er één geweest die deze tik tot in het extreme heeft doorgetrokken,... een oud collega van me !
Die heeft z'n halve huis verbouwd en elke schroef zat op de zelfde manier geschroeft, dus niet de ene schroef gleuf verticaal, de ander horizontaal of diagonaal,.. nee, allemaal hetzelfde.
En nog veel zieker, er was zelfs nagedacht hoe ze allemaal te schroeven,... alle gleufjes stonden netjes verticaal (omdat er horizontaal anders meer stof ik kon blijven liggen),.... dus hoe gek we soms denken te zijn,... er zijn er altijd gekker ! :wink:

Maar goed, back ontopic, en mocht dat verder klaar zijn kan hier morgen denk ik verder wel een slotje op.
Afbeelding

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Ik heb het logo inmiddels, veel dank Paul!! Wacht nog even met het slot erop doen Eliminator tot ik de wikkel klaar heb en hem hier kan laten zien :wink:
Enne, ik had vroeger alleenmaar TDK bandjes (oude bandjes van andere merken nam ik over op de nieuwere TDK) en als ik klaar was met luisteren werd het bandje altijd teruggespoeld :roll:

Eliminator
Moderator

Okidoki !
Afbeelding

Winslow Collector

Eliminator schreef:Beste Paul, laat ik je vertellen dat het bij ons allemaal nog best wel mee valt, er is er één geweest die deze tik tot in het extreme heeft doorgetrokken,... een oud collega van me !
Die heeft z'n halve huis verbouwd en elke schroef zat op de zelfde manier geschroeft, dus niet de ene schroef gleuf verticaal, de ander horizontaal of diagonaal,.. nee, allemaal hetzelfde.
En nog veel zieker, er was zelfs nagedacht hoe ze allemaal te schroeven,... alle gleufjes stonden netjes verticaal (omdat er horizontaal anders meer stof ik kon blijven liggen),.... dus hoe gek we soms denken te zijn,... er zijn er altijd gekker ! :wink:

Maar goed, back ontopic, en mocht dat verder klaar zijn kan hier morgen denk ik verder wel een slotje op.
Dat is inderdaad haast ziekelijk, haha.
Zo had ik in mijn jongere jaren een baas, die met veel bombarie orde en netheid predikte. Hij zei: "voor elk papier in mijn administratie, waar jij een ezelsoor in ziet zitten, mag je bij mij een vinger afhakken."
Ik heb hem nooit durven vragen, waarom hij aan een hand een halve pink miste. Het was zo'n figuur die zijn pen altijd op dezelfde plek op zijn bureau legde.

Maar goed, we wachten even op Arno's resultaat van zijn wikkel. Zal beslist mooi worden, afgaande op zijn kunsten met logo's wat ik tot nu toe gezien heb.

Kynikos

Bericht door Kynikos »

Eliminator schreef:En nog veel zieker, er was zelfs nagedacht hoe ze allemaal te schroeven,... alle gleufjes stonden netjes verticaal (omdat er horizontaal anders meer stof ik kon blijven liggen)
:lol: Ik weet niet of ik dit nu moet bewonderen of niet. Het getuigd in ieder geval wel van een scherpe en pragmatische geest, al is die in dit geval nogal doorgedraaid. Leuk om over al dat obsessieve gedrag te horen, heb er zelf ook wel aanleg voor. Bij mij uit het zich niet in vele, langdurige zaken maar ik focus het meer allemaal op mijn obsessie van dat moment.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Zjo, hier het eindresultaat van de wikkel :) Heerlijk om eens tabaksverpakking te zien zonder al die waarschuwingen/stickers.

Afbeelding

St Patrick

Bericht door St Patrick »

@Arno; Het heeft even wat moeite en samenwerking van het forum gekost, maar het ziet er weer helemaal geweldig uit. Je kan er trots op zijn... =D>
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Eliminator
Moderator

Mooi weer hoor ! =D>
Afbeelding

Joey Peters

Bericht door Joey Peters »

Mooi :o

endevos

Bericht door endevos »

:o :o

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Heel knap om dit mooie logo tot stand te brengen! (T)
Groeten,
jarnogab

Bart Iron
Moderator

Bericht door Bart Iron »

Chique, Arno! (T)

wulle

Re:

Bericht door wulle »

Arno schreef:Zjo, hier het eindresultaat van de wikkel :) Heerlijk om eens tabaksverpakking te zien zonder al die waarschuwingen/stickers.

Afbeelding
Arno,
Bedankt voor de afbeelding, kan ik dan ook gebruiken om op mijn weckpot met Balkan Supreme te plakken ( mits natuurlijk jouw toestemming....pleeaase... :twisted: )

rudi 'de wulle'

Luys
Moderator

Re: Logo Peter Stokkebye gevraagd

Bericht door Luys »

Weer een mooi resultaat Arno!

Enne, wat betreft het 'zijspoor' in dit topic: volgens mij moeten we dat gewoon afsplitsen. Een topic over neurotisch gedrag krijgen we heus wel vol met z'n allen (denk aan het eerder genoemde gedrag van bijna elke pijproker: de steel moet precies recht in de tiege geplaatst worden, anders hangt de kop scheef tijdens het roken!).
Pijproker des forums

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Daar raak je een tere snaar Luys!
Bij iedere pijp die ik opsteek wordt hierop gelet.

Luys
Moderator

Bericht door Luys »

robvoorburg schreef:Daar raak je een tere snaar Luys!
Bij iedere pijp die ik opsteek wordt hierop gelet.
Ik weet het; hier ook vanaf het begin af aan: pijpekop recht aan de steel! En we zijn niet de enige Rob, dus wees gerust ;)
Pijproker des forums

Arno
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door Arno »

wulle schreef:
Arno schreef:Zjo, hier het eindresultaat van de wikkel :) Heerlijk om eens tabaksverpakking te zien zonder al die waarschuwingen/stickers.

Afbeelding
Arno,
Bedankt voor de afbeelding, kan ik dan ook gebruiken om op mijn weckpot met Balkan Supreme te plakken ( mits natuurlijk jouw toestemming....pleeaase... :twisted: )

rudi 'de wulle'
Haha, dit is al even geleden. Ik kwam toevallig vandaag het blik tegen hiervan toen ik mijn tabak in verhuisdozen aan het doen was. Natuurlijk mag je het gebruiken! Laat je ook weten wat je van de tabak vindt?
Afbeelding

wulle

Re: Re:

Bericht door wulle »

Arno schreef:
wulle schreef:

Afbeelding
Arno,

rudi 'de wulle'
Haha, dit is al even geleden. Ik kwam toevallig vandaag het blik tegen hiervan toen ik mijn tabak in verhuisdozen aan het doen was. Natuurlijk mag je het gebruiken! Laat je ook weten wat je van de tabak vindt?
Doe ik! Eerst nog een beetje laten sluimeren in de weckpot, daar wordt ie alleen maar beter van (vrije adaptatie Boudewijn De Groot) :D

thx
rudi 'de wulle'

Plaats reactie