Rattray Red Raparee

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
161251

Rattray Red Raparee

Post by 161251 »

Een vriend vroeg om 2 blikken "Rattray Red Raparee" mee te brengen uit Duitsland.
Over een paar dagen rijden we vanaf Kiel naar Nederland.
Kennen jullie deze tabak? En waar zouden jullie 😀 die gaan halen?

Groeten van Bert.

Beginneling

Re: Rattray Red Raparee

Post by Beginneling »

Tis een tabak met latakia. Ben er zelf geen groot fan van, maar wordt door menig ander zeer gewaardeerd. Hier op het forum is iig Chris er een fan van meen ik me te herinneren. Zelf kom ik in Duitsland alleen bij Schneiderwind in Aken, maar zal ook bij andere bekende pijptabakszaken verkrijgbaar zijn.

oehoe

Post by oehoe »

Wanneer je dan toch in Kiel bent even Hamburg aan doen.

https://wolsdorff.shop/rattrays-british ... d-rapparee

Adres en openingstijden onder aan deze website te vinden. Verder niet de vinden in Kiel zelf of omstreken.

Ducheyne

Post by Ducheyne »

Als je in Kiel bent kan je deze vinden bij
Pfeifendepot Motzek ( Tabak aus Kiel )
en
in Hamburg Pfeifendepot Gerd Jansen

beiden hebben deze tabak
en beide zaken zijn zeker een bezoek waard .

oehoe

Post by oehoe »

Bij Motzek is deze tabak niet te vinden op de website. Slechts 'n paar blends Rattray verkrijgbaar daar.

oehoe

Post by oehoe »

Bij Gerd Jansen's Pfeifendepot in Hamburg inderdaad ook verkrijgbaar.

https://pfeifendepot.de/product/rattray ... aree-100g/

Ducheyne

Post by Ducheyne »

oehoe wrote: 23 Oct 2025 08:33 Bij Motzek is deze tabak niet te vinden op de website. Slechts 'n paar blends Rattray verkrijgbaar daar.
Herbert Motzek was de vroeger eigenaar die enige jaren geleden zijn bekende zaak overgegeven/verkocht heeft aan Thomas Darasz .
Op hun site vind je naast een groot aanbod van eigen pijptabak een zeer groot aanbod van andere merken oa het ganse aanbod van Rattrays -( 43 items ).
Mr Google kan je meer vertellen op
Dein-Tabak.de :) :lol: :P :wink:

oehoe

Post by oehoe »

Ducheyne wrote: 23 Oct 2025 16:23
oehoe wrote: 23 Oct 2025 08:33 Bij Motzek is deze tabak niet te vinden op de website. Slechts 'n paar blends Rattray verkrijgbaar daar.
Herbert Motzek was de vroeger eigenaar die enige jaren geleden zijn bekende zaak overgegeven/verkocht heeft aan Thomas Darasz .
Op hun site vind je naast een groot aanbod van eigen pijptabak een zeer groot aanbod van andere merken oa het ganse aanbod van Rattrays -( 43 items ).
Mr Google kan je meer vertellen op
Dein-Tabak.de :) :lol: :P :wink:
Gisteren gekeken daar maar ik kwam toen niet veel verder dan 'n paar blends. In ieder geval beter goed gecorrigeerd dan geblunderd. :D

Dukdalf

Post by Dukdalf »

Beginneling wrote: 22 Oct 2025 15:33 Tis een tabak met latakia.
De latakia in Red Rapparee is subtiel. Er is zelfs ooit en elders een discussie geweest of het er eigenlijk wel in zat, meen ik me te herinneren. Ik vind het een aanrader. Nergens te uitgesproken, maar zeker ook geen laffe hap.

Chris

Post by Chris »

Het inderdaad een tabak op mijn favorietenlijstje; een smaakvolle Virginia/Latakia/Oriental/Cavendish mixture met een licht zoetje. Ik zou ook pfeifendepot in Hamburg aanraden. Kun je meteen de overige Rattray’s mixtures bekijken :) Het aanbod is erg goed.

Chris

Post by Chris »

Dukdalf wrote: 23 Oct 2025 18:28
Beginneling wrote: 22 Oct 2025 15:33 Tis een tabak met latakia.
De latakia in Red Rapparee is subtiel. Er is zelfs ooit en elders een discussie geweest of het er eigenlijk wel in zat, meen ik me te herinneren. Ik vind het een aanrader. Nergens te uitgesproken, maar zeker ook geen laffe hap.
Het is inderdaad subtiel aanwezig. De focus ligt meer bij de Virginia, Orientals en niet te vergeten de Cavendish.

161251

Post by 161251 »

De reacties lezend koop ik ook een blik voor mezelf.
Nu komt Hamburg net vervelend uit voor ons. In Osnabrück zag ik ook een fileaal van Walsdorff.
Ik zal een mailtje sturen of ze daar m'n tabak hebben.

Harkos

Post by Harkos »

Wanneer je een account aanmaakt in de webshop van Wolsdorf, kan je bestellen en af laten leveren in een filiaal van jouw voorkeur en het vervolgens daar afhalen. Ik woon dicht aan de Duitse grens, bestel online en laat het opsturen naar Nordhorn. Dan heb ik precies wat ik hebben wil en geen vergeefse reis.

161251

Post by 161251 »

Zaterdag rijden we via Osnabrück richting Nederland.
Nicolas Träber is de eigenaar van een tabakswinkel aldaar. Die had ik een paar dagen geleden gemaild en gevraagd of hij die tabak verkocht.
Hij mailde terug, de tabak was besteld en ligt op mij te wachten.
Voor mezelf heb ik natuurlijk ook een blikje opzij laten leggen. Daar ben ik benieuwd naar.

Chris

Post by Chris »

Goed geregeld Bert!
Laat vooral weten hoe de RR je bevalt, het leukste is (vind ik dan toch) om te lezen van leden wat de bevindingen zijn van de verschillende tabakken.

161251

Post by 161251 »

Beetje domme fout van mij.
Ik heb twee winkels door elkaar gehaald. Vanmorgen was ik in Osnabrück, in een buitenwijk was een tabakswinkel. Mijn bestelling lag daar niet.
Na enige tijd snapte ik wat er mis was gegaan. Mijn winkel, waar de bestelling op mij ligt te wachten, is in het centrum van Osnabrück.
En dat gaat niet lukken met 'n 12ton euro 2 vrachtwagen. Met openbaar vervoer was het ook een gedoe.
Kortom, dom en pech.
Ik ga nu kijken hoe en waar het eenenander misschien bestellen.

oehoe

Post by oehoe »

Laat het bezorgen bij 'n ophaalpunt net over de grens.

161251

Post by 161251 »

Dat!Ga ik doen.
Even uitzoeken welke. Maar het komt goed 😀