Mac Baren STG overname

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Faab

Re: Mac Baren STG overname

Bericht door Faab »

oehoe schreef: 24 nov 2024 19:29 Vapen, weed en coken wordt langzamerhand steeds meer gedoogd. Het is wachten op de "uithalers" of dieven op de zolder van Faab.
Ik heb zojuist een snijmachine besteld om tabaksbladeren mee te kunnen snijden.

De oogst van dit jaar moet eerst nog lekker rijpen, maar de plannen voor het kweken van tabak in het volgende jaar worden alweer gemaakt.

Ik zal de wacht houden om eventuele dieven voor te zijn.

oehoe

Bericht door oehoe »

Leuk dit te vernemen Faab. Hou ons op de hoogte hier. :D
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Pruts2

Bericht door Pruts2 »

Bij het lezen van deze draad komt me een woord uit de mond en dat begint met een K

Ben net MacBaren tabakjes aan het ontdekken en vind Virginia No1 toch wel een hele fijne... echt een hele fijne.
Tja... een woord KAK
(nu is de nickick van MacBaren Navy Flake een stuk minder erg...)

NoneNicer

Bericht door NoneNicer »

Rutger uit Amsterdam schreef: 24 nov 2024 08:38 R.I.P. Mac Baren.

24:00

Ralli wordt er zelfs een beetje aggressief van.... :oops:

26:55

:sherlock:
Dank voor het delen, ik ken Ralli al een beetje, maar wat heeft die man ook een mooie stem. Neemt de tijd en nuanceert in zijn ervaringen, een mooie promotor, wellicht groot influencer in de Duitse pijprokers gemeenschap.
Wat schrok ik van de berichtgeving over Tom Darasz van Tabak Aus Kiel - Motzek. Door een te lange stop op de terugreis eerder is ons uitstapje naar Kiel niet gelukt.En als ik nu hoor dat hij drie ingrijpende dingen heeft meegemaakt (tabak niet meer mogen mengen en afwegen in de zaak, huur van pand opgezegd door eigenaar en verhuizen, auto ongeluk eindigend in het ziekenhuis) dan moest het zo zijn. Ik wens hem veel succes en geluk op de nieuwe plek en het nieuwe onderkomen voor zijn tabakselanges bij Kopp!

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Even alle alarmistische berichten daargelaten; is er al bekend welke blends gaan sneuvelen?
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

Pruts2

Bericht door Pruts2 »

Ribbon schreef: 25 nov 2024 12:47 Even alle alarmistische berichten daargelaten; is er al bekend welke blends gaan sneuvelen?
Ik denk een grote als STG kijkt naar wat er verkocht word (populaire tabakjes) en dat de minder populaire als eerste gaan sneuvelen.

Rutger uit Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Rutger uit Amsterdam »

Ribbon schreef: 25 nov 2024 12:47 Even alle alarmistische berichten daargelaten; is er al bekend welke blends gaan sneuvelen?
Ik verwacht rond half januari pas weer nieuws, maar kan nu al wel raden welke het in ieder geval al gaan sneuvelen. Heel wat vrees ik.

Sherlock

GR69

Bericht door GR69 »

Faab schreef: 24 nov 2024 19:55
oehoe schreef: 24 nov 2024 19:29 Vapen, weed en coken wordt langzamerhand steeds meer gedoogd. Het is wachten op de "uithalers" of dieven op de zolder van Faab.
Ik heb zojuist een snijmachine besteld om tabaksbladeren mee te kunnen snijden.

De oogst van dit jaar moet eerst nog lekker rijpen, maar de plannen voor het kweken van tabak in het volgende jaar worden alweer gemaakt.

Ik zal de wacht houden om eventuele dieven voor te zijn.
Komt die snijmachine misschien van pas..is een beproefde straf voor stelen...🫣😈
“In times of change, learners inherit the earth, while the learned find themselves beautifully equipped to deal with a world that no longer exists.”
Eric Hoffer

Pruts2

Bericht door Pruts2 »

Pruts2 schreef: 25 nov 2024 13:16
Ik denk een grote als STG kijkt naar wat er verkocht word (populaire tabakjes) en dat de minder populaire als eerste gaan sneuvelen.
Als er al wat gaat sneuvelen... zag gister trouwens op Youtube dat een bekende sigarenwinkel in Amsterdam ook nogal connecties heeft met STG. Gaan de pijprokende sigarengenieters nu ook deze zaak boycotten?

En als ik dan lees dat er mensen zijn die Capstan gaan inslaan... Ik denk niet dat STG een succesvol tabakje uit het assortiment gaat gooien. Ze krijgen een hoop gelazer... niet alleen europeanen maar ook amerikanen zullen zich laten horen.
STG heeft meer pijptabaksfabrikanten in gelijfd... waaronder W.O. Larsen. Maar of het nu een goed idee is dat er een grote speler nog groter word... ik weet het niet.

Ik ben het wel met de heren uit de video eens... een sterkere tabakslobby is niet verkeerd anders is NL rookvrij in 2030.

oehoe

Bericht door oehoe »

Ik zat er al over t denken 'n flinke voorraad Capstan in te slaan..............
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Funky Bunky

Bericht door Funky Bunky »

Niemand weet precies welke tabakken verdwijnen. Lijkt mij dus een kwestie van afwachten, uithuilen ( niet te lang ) en dan met frisse energie verdergaan met wat er dan nog wel de winkel ligt.

Faab

Bericht door Faab »

Ik ben wel benieuwd of Echte Friesche heerenbaai paars nog een toekomst beschoren is. Ik rook het niet vaak, maar het is toch zonde als zoiets verdwijnt.

oehoe

Bericht door oehoe »

Was indertijd de tabak van mijn ouwe.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mark Twain

oehoe

Bericht door oehoe »

Was indertijd de tabak van mijn ouwe.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mark Twain

Beginneling

Bericht door Beginneling »

oehoe schreef: 26 nov 2024 15:58 Ik zat er al over t denken 'n flinke voorraad Capstan in te slaan..............
Kan nooit geen kwaad :D
Kan redelijk lezen, tellen en schrijven. Maar heb eigenlijk nergens verstand van. Beter zo dan andersom..

oehoe

Bericht door oehoe »

Ik ben niet verder gekomen dan de zes voorradige blikjes bij de Rauch Lounge. De rest tot tien maar aangevuld met Erinmore Flake. :D

Mark Twain

Beginneling

Bericht door Beginneling »

oehoe schreef: 28 nov 2024 16:10 Ik ben niet verder gekomen dan de zes voorradige blikjes bij de Rauch Lounge. De rest tot tien maar aangevuld met Erinmore Flake. :D
Toch een aardige score :D
Kan redelijk lezen, tellen en schrijven. Maar heb eigenlijk nergens verstand van. Beter zo dan andersom..

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Het Youtube kanaal Stuff & Things meldt in de laatste video 'inside information' te hebben over de voornemens van STG met Mac Baren/Sutliff. Binnenkort zou hij hierover zelfs contact hebben met een STG medewerker.

"Stay tuned", zullen we maar zeggen.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

Funky Bunky

Ribbon schreef: 03 dec 2024 09:13 Het Youtube kanaal Stuff & Things meldt in de laatste video 'inside information' te hebben over de voornemens van STG met Mac Baren/Sutliff. Binnenkort zou hij hierover zelfs contact hebben met een STG medewerker.

"Stay tuned", zullen we maar zeggen.
Goed samengevat Ribbon!
Het blog praat veel maar zegt weinig.
Maar goed, paniek is een slechte raadgever.
Kijk en zie wel wat voor trucken er uit de hoge hoed gaan komen.
En ondertussen gewoon mijn stock bijhouden.
Achter de wolken schijnt de zon!

p.s. Als HU maar niet verdwijnt. :wink:

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Vers van de pers. Een lange video van Bradley waarin duidelijk wordt dat:

- Alle productie in de Mac Baren fabriek in Svendborg de komende jaren gefaseerd wordt beëindigd.

- Alle productie van Sutliff in de VS wordt beëindigd en de machinerie zelfs wordt vernietigd (!)

- Het aantal blends van zowel Mac Baren als STG zelf in 2028 met minimaal 50% zijn/worden verminderd. Blijkbaar zelfs de Peterson (voorheen Dunhill) blends zitten op de schopstoel.

- STG als absolute marktleider dus, of beter gezegd monopolist...?

oehoe

Bericht door oehoe »

Monopolistisch. Megalomaan zelfs. Jammer. Machines vernietigen lijkt me de ultieme misdaad want je ontneemt 'n eventuele nieuwe ondernemer de mogelijkheid iets op te kunnen starten. :roll:

Mark Twain

Rutger uit Amsterdam
Contacteer:

There can be only one.
Sherlock
Afbeelding

junksculp

Bericht door junksculp »

Rutger uit Amsterdam schreef: 11 dec 2024 20:00 There can be only one.
Sherlock
Afbeelding
Die blijft zeker bestaan.

oehoe

Bericht door oehoe »

Naar ik hoop Capstan ook. Erinmore zat al bij STG en is er gelukkig ook nog steeds al zijn de ronde blikken van de flake waardeloos.

Mark Twain

Rutger uit Amsterdam
Contacteer:

[/quote]

Dank voor het delen, ik ken Ralli al een beetje, maar wat heeft die man ook een mooie stem. Neemt de tijd en nuanceert in zijn ervaringen, een mooie promotor, wellicht groot influencer in de Duitse pijprokers gemeenschap.
Wat schrok ik van de berichtgeving over Tom Darasz van Tabak Aus Kiel - Motzek. Door een te lange stop op de terugreis eerder is ons uitstapje naar Kiel niet gelukt.En als ik nu hoor dat hij drie ingrijpende dingen heeft meegemaakt (tabak niet meer mogen mengen en afwegen in de zaak, huur van pand opgezegd door eigenaar en verhuizen, auto ongeluk eindigend in het ziekenhuis) dan moest het zo zijn. Ik wens hem veel succes en geluk op de nieuwe plek en het nieuwe onderkomen voor zijn tabakselanges bij Kopp!
[/quote]

Funky Bunky

Een up-date:

Afbeelding

Rutger uit Amsterdam
Contacteer:

Ai.... wat een kaalslag
:twisted:
Funky Bunky schreef: 02 jan 2025 18:18 Een up-date:

Afbeelding

Funky Bunky

Rutger uit Amsterdam schreef: 03 jan 2025 03:28 Ai.... wat een kaalslag

Afbeelding
Hoeveel van deze "kliekjes" liggen er nu in de Nederlandse winkels? :shock:
Je zou bijna gaan denken dat het aanbod hier er niet minder op wordt. :mrgreen:

Rutger uit Amsterdam
Contacteer:

Rutger uit Amsterdam schreef: 03 jan 2025 03:28 Ai.... wat een kaalslag

Afbeelding
Baai baai:

Afbeelding

Funky Bunky

De moraal van dit verhaal: vroeger was smaakvoller, maar het heden heeft meer toekomst, veel meer.
Mijn glas is half vol en die van U? :wink:

En nu een Olijfhouten pijpje vol gestuft met TAK - Kieler Foerde. 8)

Plaats reactie