Pijproken in gezelschap of op straat
- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Re: Pijproken in gezelschap of op straat
Die ervaring heb ik ook op de Boekenbeurs in Dordt gehad, altijd leuk om te horen.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
- The_Undertaker
- Administrator
richard75 schreef:Als ex sigaretten roker ken ik de meeste uitroepen wel: Bah, wat vies, doe toch weg die troep! (En dan loop je gewoon buiten...)
Nu, afgelopen weekend naar de Elf Fantasy Fair geweest en heerlijk in de open buitenlucht voor plaatselijke bewolking gezorgd. Niet één mopperend persoon gehoord, wel de vraag of ik die pijp toevallig daar had gekocht want ze zochten er ook een... En een man die mij staande hield om me te vertellen hoe fijn die geur wel niet was!![]()
Ik krijg in ieder geval, behalve de normale uitroepen van verbazing omdat iemand een pijp rookt, geen scheve gezichten, zelfs de niet rokers op de zaak vinden het prima als ik in de middagpauze even een klein keteltje kom roken
Nu is (helaas) het publiek van de EFF geen goede graadmeter voor de Nederlandsche bevolking

"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
- richard75
- Contacteer:
TrueThe_Undertaker schreef:richard75 schreef:Als ex sigaretten roker ken ik de meeste uitroepen wel: Bah, wat vies, doe toch weg die troep! (En dan loop je gewoon buiten...)
Nu, afgelopen weekend naar de Elf Fantasy Fair geweest en heerlijk in de open buitenlucht voor plaatselijke bewolking gezorgd. Niet één mopperend persoon gehoord, wel de vraag of ik die pijp toevallig daar had gekocht want ze zochten er ook een... En een man die mij staande hield om me te vertellen hoe fijn die geur wel niet was!![]()
Ik krijg in ieder geval, behalve de normale uitroepen van verbazing omdat iemand een pijp rookt, geen scheve gezichten, zelfs de niet rokers op de zaak vinden het prima als ik in de middagpauze even een klein keteltje kom roken
Nu is (helaas) het publiek van de EFF geen goede graadmeter voor de Nederlandsche bevolking

"Gun Bruyere een tweede ronde, weggooien is zonde!"
"Een pijp is voor een onrustige ziel gelijk aan de liefkozingen van een moeder bij haar zieke kind"
Indiaans gezegde
"Een pijp is voor een onrustige ziel gelijk aan de liefkozingen van een moeder bij haar zieke kind"
Indiaans gezegde
- Utrechter
Ik rook meestal een pijpje op zaterdagen, als ik naar de stad loop. Ik woon aan de buitenrand van Utrecht, en de wandel is zo'n 20 á 30 minuten. Ik kan zo een pijp oproken eer ik bij de Oudegracht ben, het rustige stuk aan de noordkant. Altijd als ik denk dat ik de enige roker in een straal van x kilometer ben, zie ik opeens her en der sigarettenrokers. Dat voelt voor mij prettig, ondanks het feit dat ik nog nooit sigarettenrook ook maar een beetje heb kunnen waarderen.
Ik vind de reacties overigens wel leuk, of op z'n minst interessant. 'Dan ben je 20 en rook je pijp.' zei een moeder met kinderen (waarschijnlijk groep
eens toen ze me zag wandelen. Een man die zijn deur uit kwam vond het heerlijk ruiken. Mensen die twee keer omkijken om te zien of ik echt een pijp aan het roken ben. En dan zijn er vele kinderen die vragen wat 'die meneer' in zijn mond heeft. De mensen vinden vooral mijn leeftijd in combinatie met de pijp verrassend, denk ik. Ik ben momenteel 18, en het is te zien dat ik nog geen 25 ben (mensen schatten me geregeld ouder dan 18, op een of andere manier). Jongeren die ik ken die me zien met een pijp beginnen vaak over hun grootvader die pijp rookte. 
Ik vind de reacties overigens wel leuk, of op z'n minst interessant. 'Dan ben je 20 en rook je pijp.' zei een moeder met kinderen (waarschijnlijk groep

Met een pijp in de mond vergeet ik even de smaak van de realiteit.
- Martin Romijn
- Contacteer:
Gisteren koningsdag gevierd. Bandjes kijken in het centrum. Ik had mijn flamepoker mee en stond die op mijn gemak te roken. Komt er een man op me afgelopen die me verteld zelf niets met pijproken te hebben maar de pijp wel ontzettend gaaf vond, met de vlammen etc. Daarna nog 4 positieve reacties gehad. Even later zie ik iemand een pouch Sweet Dublin uitrollen en een pijp stoppen. Toen hij mijn kant opkeek even een duim omhoog gestoken. Wat later sprak ik hem aan. Leuk nog een pijproker te treffen. Hij vertelde dat hij zag dat ik een pijp stond te roken en toen maar besloot ook zijn pijp op te steken. Was nog een vrij jonge pijproker, hij vertelde pas 1 jaar pijp te roken. Uiteraard heb ik hem op ons forum gewezen, dus wie weet....
- Bommel
En zo is er weer een twijfelaar over de streep gegaan.
Pijproker zien roken doet pijproker roken.
Goeie actie Martin.
Pijproker zien roken doet pijproker roken.

Goeie actie Martin.
- Utrechter
Ik heb ooit eens, toen ik een kind was, iemand een pijp zien roken in de binnenstad van Utrecht. Op een of andere manier maakte het indruk op me, en ook dat beeld heeft me geholpen om te gaan roken, denk ik.Bommel schreef:En zo is er weer een twijfelaar over de streep gegaan.
Pijproker zien roken doet pijproker roken.![]()
Goeie actie Martin.

Overigens heb ik deze Koningsdag twee pijprokers gezien, en misschien ook een stuk of vier mensen indirect aangemoedigd om ook te gaan roken. Ik had ooit eens wat goedkope Chinese pijpjes gekocht, en gisteren verkocht. Een groot deel van de kopers had de vraag of je er ook mee kon roken, dus wie weet?
- Eliminator
- Moderator
Buiten de deur rook ik eigenlijk steevast, luntend naar kantoor, met de hond, zo ook tijdens het Koningsdag festival bij The Other Place (kroeg van de Hells Angels) in Rotterdam.
Geen enkel commentaar, maar wel leuke gezichtsuitdrukkingen, herkenbaarheid, interesse, maar vooral 'vrijheid, blijheid'
Geen enkel commentaar, maar wel leuke gezichtsuitdrukkingen, herkenbaarheid, interesse, maar vooral 'vrijheid, blijheid'
- Deadl0ck
Op vijf mei, op een lokaal muziek festivalletje bij mij om de hoek de hele dag gestaan, en pijp gerookt. De vreemde blikken naar het tasje vind ik altijd wel vermakelijk, dit keer had ik een E-kool van Elie bij me met 3 koppen, dat neemt toch wat makkelijker mee dan 3 losse pijpen, zo'n systeempijp.
Dan sta je daar aan een tafeltje, body van de pijp in je mond een kop uit het pijpenzakje te vissen, en dan is het grappig alle vreemde blikken die je krijgt, vooral als je daarna diezelfde mensen naar je toe komt als de pijp eenmaal brand, om te zeggen dat ze het een uniek gezicht vinden, en dat ze het zo lekker vinden ruiken. Genoeg mensen ook die even aan de pijp wilden ruiken, en ook aan de tabak die ik bij me had.
(Colt's american Mixture aromatic, van STG)
En zo gebeurt me dat vaker in de kroeg, of bij festivalletjes in de stad. Altijd leuk.
Dan sta je daar aan een tafeltje, body van de pijp in je mond een kop uit het pijpenzakje te vissen, en dan is het grappig alle vreemde blikken die je krijgt, vooral als je daarna diezelfde mensen naar je toe komt als de pijp eenmaal brand, om te zeggen dat ze het een uniek gezicht vinden, en dat ze het zo lekker vinden ruiken. Genoeg mensen ook die even aan de pijp wilden ruiken, en ook aan de tabak die ik bij me had.
(Colt's american Mixture aromatic, van STG)
En zo gebeurt me dat vaker in de kroeg, of bij festivalletjes in de stad. Altijd leuk.
Groet, Mark
- Moonhowler
Ja Deadl0ck dat zijn leuke reacties. Dat zou je nooit horen waneer je een sigaar of sigaret op steekt.
Howling for the masses!
Alles voor de BTW (Bier, Tabak en Wartaal)
Mijn pijpen collectie: viewtopic.php?f=41&t=5573&p=157262#p157262
Mijn Tabak collectie: viewtopic.php?f=48&t=6027
Alles voor de BTW (Bier, Tabak en Wartaal)
Mijn pijpen collectie: viewtopic.php?f=41&t=5573&p=157262#p157262
Mijn Tabak collectie: viewtopic.php?f=48&t=6027
- Utrechter
Op 5 mei, op het Bevrijdingsfestival in Utrecht, stak ik ook een pijpje op. Mensen om mij heen waren aangenaam verrast, inclusief vrienden die me nog nooit hadden zien roken. Enig ogenblik besloten we om richting de AH te lopen, en mijn pijp was nog niet uit, dus ik liep al pijprokend over de festivalgronden van Park Transwijk. Ik hoorde vooral positieve reacties, zeker wat geur betreft.
Dat hoor ik wel vaker, overigens. De geur lijkt maar weinigen te ergeren. Ook opmerkingen over hoe verrassend het is om iemand, zeker een jongeman, met een pijp te zien.

- lestat
Ik rook waar ik maar mag wettelijk gezien. Nog nooit slechte commentaar gekregen. Enkel de grappig bedoelde opmerking van iemand op een terras: zie die pijpt graag.
had natuurlijk ook bedoeld kunnen zijn tegen een kameraad die naast me liep en toevallig homo is

had natuurlijk ook bedoeld kunnen zijn tegen een kameraad die naast me liep en toevallig homo is

Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood
- Berend72
Helaas had ik toevallig afgelopen weekend tijdens een lokaal festivalletje Haringrock (met top-tribute bands waaronder van Pink Floyd) blijkbaar de irritatie opgewekt toen ik en-public een pijp opstak. Ik zag vanuit mijn ooghoek al iemand naar mij wijzen en toen ik goed keek zag ik een flinke kerel een gebaar maken van 'vieze lucht'... Toen ik mijn schouders ophaalde en bleef staan hoorde ik iemand zeggen 'hij negeert je gewoon'.. Toen zag ik opeens een glas bier voor me en de man deed een gebaar alsof ie mijn pijp wilde doven met t bier... Ik zeg 'wat is t probleem'... Die pijp stinkt riep de man, duidelijk lichtelijk aangeschoten, want heel stabiel stond ie niet... Verrast van deze actie, want meestal is er nooit iemand die zich eraan stoort. Voor mij stak toevallig een vrouw een sigaret op. Ik zeg 'je mag hier gewoon roken'
en wees op her en der personen met een sigaret in de mond... 'T stinkt!, t moet uit!! riep ie weer... Ondanks dat ie wat aangeschoten was wilde ik verder niet teveel herrie veroorzaken. Het was ook een forse kerel. Mijn vriendin en zoon waren erbij, dus stelde voor om iets verderop te gaan staan. 'Graag!' riep ie weer en liep toen weg... Mijn vriendin zei tegen mij 'gewoon blijven staan!!, je mag hier gewoon roken!!' Ik keek weer naar de man, die nu met een groepje bikers ging praten van een bekende club en deze knikten instemmend... Ik dacht, nee, dat moeten we helemaal niet hebben!... Ik ging toen maar een paar meter naar voren en heb mijn pijp opgerookt. De rest van de avond maar niets meer opgestoken..... Misschien in t vervolg toch maar pijp roken ergens achter t festivalterrein i.p.v. de meute, maar ja, t moet niet gekker worden toch?
en wees op her en der personen met een sigaret in de mond... 'T stinkt!, t moet uit!! riep ie weer... Ondanks dat ie wat aangeschoten was wilde ik verder niet teveel herrie veroorzaken. Het was ook een forse kerel. Mijn vriendin en zoon waren erbij, dus stelde voor om iets verderop te gaan staan. 'Graag!' riep ie weer en liep toen weg... Mijn vriendin zei tegen mij 'gewoon blijven staan!!, je mag hier gewoon roken!!' Ik keek weer naar de man, die nu met een groepje bikers ging praten van een bekende club en deze knikten instemmend... Ik dacht, nee, dat moeten we helemaal niet hebben!... Ik ging toen maar een paar meter naar voren en heb mijn pijp opgerookt. De rest van de avond maar niets meer opgestoken..... Misschien in t vervolg toch maar pijp roken ergens achter t festivalterrein i.p.v. de meute, maar ja, t moet niet gekker worden toch?
Nulla Tenaci Invia Est Via
- The_Undertaker
- Administrator
Volgende keer gewoon van voren af aan beginnen, of met een PRF delegatie aanwezig zijn
Nee, dit incidentje zou ik maar gauw vergeten...

"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
-
Zeer triestig voorval Berend.
Ik rook waar het wettelijk gezien mag.
Als fors Squadron Leader roker zijn mij al meermaals geïrriteerde blikken toegeworpen. Hoe dat komt weet ik niet want ik vind Latakia welriekend.
Ik trek er me niks van aan maar ik vind het wel jammer omdat mijn pijp mij dan wel minder smaakt.
Alle reacties zijn immers niet negatief. Meermaals heeft men mij bewonderend aanschouwd met mijn pijp in de mond.
Ik ondervind ook dat mijn pijp ook de aandacht weghoudt van mijn niet al te mooie gezicht.
Ik rook waar het wettelijk gezien mag.
Als fors Squadron Leader roker zijn mij al meermaals geïrriteerde blikken toegeworpen. Hoe dat komt weet ik niet want ik vind Latakia welriekend.
Ik trek er me niks van aan maar ik vind het wel jammer omdat mijn pijp mij dan wel minder smaakt.
Alle reacties zijn immers niet negatief. Meermaals heeft men mij bewonderend aanschouwd met mijn pijp in de mond.

Ik ondervind ook dat mijn pijp ook de aandacht weghoudt van mijn niet al te mooie gezicht.

Squadron Leader, men stekskes en men pijp het geluk waar ik naar grijp.
-
Dat is het. Wij, rokers, zijn eerst op straat gegooid en nu bekijkt men ons steevast ook al vies wanneer we op straat roken. Ook al mag ik er roken, ik voel me toch ongemakkelijk wanneer ik wat opsteek op een leuk terrasje.Butz schreef:ik vind het wel jammer omdat mijn pijp mij dan wel minder smaakt.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.
- Geoff
Spijtig voorval Berend, maar laat het je weerhouden op in de toekomst verder te roken. Ik krijg vaak ook positieve reacties.
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -
- fransp
Gewoon zielig die gast. Maar wel een goede keus Berend, om bedachtzaam te zijn op wat komen kan met zo'n heerschap in je buurt.
Je had tenslotte je vriendin en zoon bij je. Het kan maar zo omslaan in een vervelende of agressieve sfeer. Erg jammer!
Bij toeval, vanmiddag op een terras in Nijmegen ook een pijpje gerookt. En wel direct positieve reacties van andere terrasgebruikers die het toch wel bijzonder vonden een pijproker te zien. Met als reactie..... dat zie je niet veel meer, gezellige uitstraling, maar ook een wat oudere dame die lichtelijk emotioneel mij vertelde dat de geur van mijn pijpje haar aan haar overleden man herinnerde. En dan heb je toch wel gelijk aanspraak van zowel niet rokers als rokers.
Maar...... voor hoelang nog!
Je had tenslotte je vriendin en zoon bij je. Het kan maar zo omslaan in een vervelende of agressieve sfeer. Erg jammer!
Bij toeval, vanmiddag op een terras in Nijmegen ook een pijpje gerookt. En wel direct positieve reacties van andere terrasgebruikers die het toch wel bijzonder vonden een pijproker te zien. Met als reactie..... dat zie je niet veel meer, gezellige uitstraling, maar ook een wat oudere dame die lichtelijk emotioneel mij vertelde dat de geur van mijn pijpje haar aan haar overleden man herinnerde. En dan heb je toch wel gelijk aanspraak van zowel niet rokers als rokers.
Maar...... voor hoelang nog!
Wacht niet op een goede dag, maak er een!
- smidje
- Contacteer:
precies klein kinderen 
ik rook waar ik mag en kan , en als ik zeker niet teveel stoor .
liefst rustig thuis of ergens op een bankje en ja als ik aan het smeden ben ook ( nog geen rook genoeg
)
het ergste vind ik nu dat je hier bij ons op het terras waar een glazen wand en een dakparasol boven je hoofd hangt ook al niet meer mag roken , dus bij andere woorden je krijgt er hier ook al een boete voor , en bent gedwongen om in de volle zon te gaan zitten .
dan krijg je van die gezichten ........ moet ik geen tekening bij maken denk ik .
bij andere woorden , het is de dag van vandaag een hype om iemand te kunnen kleineren of te kraken .
maar smidje pufte zijn pijpje smakelijk uit

ik rook waar ik mag en kan , en als ik zeker niet teveel stoor .
liefst rustig thuis of ergens op een bankje en ja als ik aan het smeden ben ook ( nog geen rook genoeg

het ergste vind ik nu dat je hier bij ons op het terras waar een glazen wand en een dakparasol boven je hoofd hangt ook al niet meer mag roken , dus bij andere woorden je krijgt er hier ook al een boete voor , en bent gedwongen om in de volle zon te gaan zitten .
dan krijg je van die gezichten ........ moet ik geen tekening bij maken denk ik .
bij andere woorden , het is de dag van vandaag een hype om iemand te kunnen kleineren of te kraken .
maar smidje pufte zijn pijpje smakelijk uit

Life is what Happens to you while you' re busy making other plans
-
smidje schreef: het ergste vind ik nu dat je hier bij ons op het terras waar een glazen wand en een dakparasol boven je hoofd hangt ook al niet meer mag roken , dus bij andere woorden je krijgt er hier ook al een boete voor , en bent gedwongen om in de volle zon te gaan zitten .

Letterlijk of figuurlijk? Het eerste wat ik daarover hoor!
- smidje
- Contacteer:
heeft nog geen maand geleden zelfs de krant gehaald , dat je een boete krijgt !Arclaud schreef:smidje schreef: het ergste vind ik nu dat je hier bij ons op het terras waar een glazen wand en een dakparasol boven je hoofd hangt ook al niet meer mag roken , dus bij andere woorden je krijgt er hier ook al een boete voor , en bent gedwongen om in de volle zon te gaan zitten .![]()
de zaak waar het gebeurd is heeft meerdere aanklachten tegen hem lopen , maar de klant is ook de pineut niewaar

- teunis
Ik kom niet heel vaak in een stad of in grote mensenmassa's, maar in de kleine dorpjes waar ik wel kom ben ik welkom.
Het ligt er natuurlijk wel aan wat ik in de pijp stop, en uit welke hoek de wind komt maar ik heb het vermoeden dat op het platteland bijzondere of zware roomnote beter geaccepteerd wordt dan in de stad. Laten we eerlijk zijn: de roomnote van veel van onze tabakken IS nogal overheersend, en kan in min of meer besloten ruimtes, of op een terras waar geen wind is, bijzonder lang blijven hangen. Vaak ruik ik thuis de volgende ochtend nog wat ik de dag daarvoor gerookt heb, terwijl de lucht van de shag die mijn vrouw rookt al verdwenen is. Bovendien is een shaggie met vijf tot hooguit tien minuten op en als ik zie hoelang wij met een pijp doen....
Een collega rookte vroeger Amphora rood en bruin; op de gangen waar hij met pijp gelopen had rook je hem nog, terwijl de man zelf in geen velden of wegen meer te bekennen was. Het is mij tijdens de expedities naar het land van de Semois ook opgevallen dat als wij in Dinant op het terrasje bij het kasteel neerstrijken, we automatisch een eigen hoekje krijgen en niet pijprokers uit de buurt blijven, terwijl in mijn beleving onze zuiderburen toch veel meer van elkaar accepteren dan in Nederland.
Het ligt er natuurlijk wel aan wat ik in de pijp stop, en uit welke hoek de wind komt maar ik heb het vermoeden dat op het platteland bijzondere of zware roomnote beter geaccepteerd wordt dan in de stad. Laten we eerlijk zijn: de roomnote van veel van onze tabakken IS nogal overheersend, en kan in min of meer besloten ruimtes, of op een terras waar geen wind is, bijzonder lang blijven hangen. Vaak ruik ik thuis de volgende ochtend nog wat ik de dag daarvoor gerookt heb, terwijl de lucht van de shag die mijn vrouw rookt al verdwenen is. Bovendien is een shaggie met vijf tot hooguit tien minuten op en als ik zie hoelang wij met een pijp doen....
Een collega rookte vroeger Amphora rood en bruin; op de gangen waar hij met pijp gelopen had rook je hem nog, terwijl de man zelf in geen velden of wegen meer te bekennen was. Het is mij tijdens de expedities naar het land van de Semois ook opgevallen dat als wij in Dinant op het terrasje bij het kasteel neerstrijken, we automatisch een eigen hoekje krijgen en niet pijprokers uit de buurt blijven, terwijl in mijn beleving onze zuiderburen toch veel meer van elkaar accepteren dan in Nederland.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.
-
Gezocht en gevonden?!smidje schreef:heeft nog geen maand geleden zelfs de krant gehaald , dat je een boete krijgt !Arclaud schreef:smidje schreef: het ergste vind ik nu dat je hier bij ons op het terras waar een glazen wand en een dakparasol boven je hoofd hangt ook al niet meer mag roken , dus bij andere woorden je krijgt er hier ook al een boete voor , en bent gedwongen om in de volle zon te gaan zitten .![]()
de zaak waar het gebeurd is heeft meerdere aanklachten tegen hem lopen , maar de klant is ook de pineut niewaar
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150518_0168 ... -een-asbak
Ik ben er sprakeloos van!
- Fluffy Feet
Ik was zaterdag op een feestje van mijn baas waar ik na het opsteken van mijn pijpje van een groepje oudere dames en heren de vraag kreeg of ik niet even bij hen wilde blijven roken want ze vonden de geur wel leuk (kentucky bird), stuk voor stuk niet-rokers.
Een paar dagen later zat ik in Leuven iets te drinken met een vriendin en stak ik een pijpje op, is er direct volk dat eerst wat verder weg zat, aan de tafel naast mij komen zitten genieten van de gratis potpourri. (Rattray's buckingham)
Ik heb dus wel de indruk dat ik als pijproker best aanvaard word, al ligt dat waarschijnlijk eerder aan mijn prachtige fysiek [emoji23] (zelfspot voor wie het niet zou doorhebben)
Een paar dagen later zat ik in Leuven iets te drinken met een vriendin en stak ik een pijpje op, is er direct volk dat eerst wat verder weg zat, aan de tafel naast mij komen zitten genieten van de gratis potpourri. (Rattray's buckingham)
Ik heb dus wel de indruk dat ik als pijproker best aanvaard word, al ligt dat waarschijnlijk eerder aan mijn prachtige fysiek [emoji23] (zelfspot voor wie het niet zou doorhebben)
If discord has broken out between two beings, let them smoke together. United by this bond, they will live in peace and friendship thereafter.
- The Great Manitu
- The Great Manitu
- gewoon ik
dat eigen hoekje heeft meer te maken met het lawaai dat een grotere groep produceert veelal. En zeker Nederlandersteunis schreef:Ik kom niet heel vaak in een stad of in grote mensenmassa's, maar in de kleine dorpjes waar ik wel kom ben ik welkom.

Welderij mijn etsy store voor mijn unieke handgemaakte voorwerpen uit staal
- smidje
- Contacteer:
hoiArclaud schreef:Gezocht en gevonden?!smidje schreef:heeft nog geen maand geleden zelfs de krant gehaald , dat je een boete krijgt !Arclaud schreef:smidje schreef: het ergste vind ik nu dat je hier bij ons op het terras waar een glazen wand en een dakparasol boven je hoofd hangt ook al niet meer mag roken , dus bij andere woorden je krijgt er hier ook al een boete voor , en bent gedwongen om in de volle zon te gaan zitten .![]()
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150518_0168 ... -een-asbak
Ik ben er sprakeloos van!

zie je wel , kom bij deze zaak ook regelmatig na het shoppen of gewoon na het wat slenteren door de straten een koffie of een pintje drinken

vind dit gewoon absurd niewaar dat dit alles zomaar kan , is toch discriminatie hé
-
Ik rook onder het wandelen met Snuffy, op mijn werk, in de tuin aldaar aanwezig en verder op elke plek waar mogelijk, dus ook op een terras. Commentaar op mijn tabakken heb ik zelden of nooit en indien nodig bedien ik commentaar maker van repliek. Zeker als commentaar maker tot zijn nek vol zit met alcohol.
Vrijheid, hoewel in steeds mindere mate aanwezig, is nog steeds te vinden.
Geniet
Robbie-san
Vrijheid, hoewel in steeds mindere mate aanwezig, is nog steeds te vinden.
Geniet
Robbie-san
Non sum qualis eram
-
Ik heb tweemaal commentaar gekregen. Eén keer in mijn stamcafé, in het laatste jaar dat je nog mocht roken. Een vrouw die daar regelmatig kwam draaide zich plots (vanuit vrijwel de andere kant van het café) om om te zeggen dat dat "wel stonk, he!" Een andere keer heb ik tijdens een voetbalwedstrijd in de tribune een pijp opgestoken en hem al even snel weer laten uitgaan toen ik mensen rondom mij tegen elkaar hoorde fluisteren: "nee, ze hebben dat nog altijd niet verboden."
Vorige week een tafeltje op een terras kwijtgespeeld. Binnen in het café was er een optreden, en soms waren er passanten die bleven staan om even te luisteren. Op een bepaald moment stopte er een man die een baby op zijn buik had hangen - vlak naast het tafeltje waar ik stond. Enfin, waar ik en mijn gezelschap stonden, maar mijn gezelschap was, moe van het staan, even op een vensterbank gaan zitten. Ik was als enige overgebleven om het tafeltje zolang te bewaken. Maar omdat ik niet te dicht bij de baby wou blijven staan roken, ging ik toch een halve meter verder staan. De man met de baby begreep de hint niet en bleef gewoon naast het tafeltje staan. Het duurde geen vijf minuten voor het nu schijnbaar beschikbare tafeltje ingepalmd werd door andere mensen (niet eens door babyman).
Ik ben niet iemand die van zijn oren maakt. En als ik in de gaten heb dat mijn pijp stoort, dan heb ik er ook niet meer zoveel plezier van.
Vraag: welke tabak is in het algemeen het minst storend voor de omgeving? Ik weet wel dat een zoete tabak beter ruikt dan een English, maar in een vol voetbalstadium is het misschien belangrijker dat een tabak weinig geur produceert dan dat hij een welriekende geur produceert. Moet ik de volgende voetbalwedstrijd eens blauwe Ajja in mijn pijp stoppen, of zijn er betere opties?
Vorige week een tafeltje op een terras kwijtgespeeld. Binnen in het café was er een optreden, en soms waren er passanten die bleven staan om even te luisteren. Op een bepaald moment stopte er een man die een baby op zijn buik had hangen - vlak naast het tafeltje waar ik stond. Enfin, waar ik en mijn gezelschap stonden, maar mijn gezelschap was, moe van het staan, even op een vensterbank gaan zitten. Ik was als enige overgebleven om het tafeltje zolang te bewaken. Maar omdat ik niet te dicht bij de baby wou blijven staan roken, ging ik toch een halve meter verder staan. De man met de baby begreep de hint niet en bleef gewoon naast het tafeltje staan. Het duurde geen vijf minuten voor het nu schijnbaar beschikbare tafeltje ingepalmd werd door andere mensen (niet eens door babyman).
Ik ben niet iemand die van zijn oren maakt. En als ik in de gaten heb dat mijn pijp stoort, dan heb ik er ook niet meer zoveel plezier van.
Vraag: welke tabak is in het algemeen het minst storend voor de omgeving? Ik weet wel dat een zoete tabak beter ruikt dan een English, maar in een vol voetbalstadium is het misschien belangrijker dat een tabak weinig geur produceert dan dat hij een welriekende geur produceert. Moet ik de volgende voetbalwedstrijd eens blauwe Ajja in mijn pijp stoppen, of zijn er betere opties?
Love makes men sail from shore to shore, so doth tobacco.
'Tis fond love often makes men poor, so doth tobacco.
- smidje
- Contacteer:
sim schreef:Ik heb tweemaal commentaar gekregen. Eén keer in mijn stamcafé, in het laatste jaar dat je nog mocht roken. Een vrouw die daar regelmatig kwam draaide zich plots (vanuit vrijwel de andere kant van het café) om om te zeggen dat dat "wel stonk, he!" Een andere keer heb ik tijdens een voetbalwedstrijd in de tribune een pijp opgestoken en hem al even snel weer laten uitgaan toen ik mensen rondom mij tegen elkaar hoorde fluisteren: "nee, ze hebben dat nog altijd niet verboden."
sorry dat ik hier op inpik maar het stoort mij in norm dat de roker overal het onderspit moet delven !!!

vroeger als we als kind onze mond open deden omdat het de stank in de auto met vensters dicht stonk naar sigaretten damp van beide ouders , kreeg je een veeg rond jou oren zonder dat hij het stuur had losgelaten

ze hebben ons al de café's uitgejaagd en naar het terras verbannen :p
dan hebben de café's de terrassen voor de rokers zo ingericht dat wij ook het gevoel hebben dat we toch nog welkom zijn :p
en nu moeten we daar ook weer buiten ( in Hasselt ) en moeten we maar genoegen nemen met een tafeltje aan de buitenzijde van het terras in de volle zon ( met een kaal hoofd :p )
ze hebben zelfs een klik lijn hier in België waar U kind naar toe kan bellen als je teveel in jou auto of huiskamer rookt !
als ze hier dan toch ALLEMAAL op tegen zijn moeten ze maar aan droog legging doen !
ze moesten eens weten wat de regering en overheden verzwijgen aan afval wat er eigenlijk in de lucht hangt dit is in hoeveelheid bij een ruk aan een sigaret of sigaar of voor ons de pijp 100 keer dodelijker dan wat wij roken !
einde citaat

-
Mee eens. Ik verwacht al lang niet meer dat er over dergelijke dingen redelijk wordt geargumenteerd. Roken is nu eenmaal een symbool geworden, waar politici makkelijk mee kunnen scoren.smidje schreef: als ze hier dan toch ALLEMAAL op tegen zijn moeten ze maar aan droog legging doen !
ze moesten eens weten wat de regering en overheden verzwijgen aan afval wat er eigenlijk in de lucht hangt dit is in hoeveelheid bij een ruk aan een sigaret of sigaar of voor ons de pijp 100 keer dodelijker dan wat wij roken !
Love makes men sail from shore to shore, so doth tobacco.