O oké ik begrijp hieruit dat jij schipper tabak niet zal adviseren ? Want ik was van plan als mijn pakje voortrekkers op was schippers te gaan proberen.Readburd schreef:Als je 'is' vervangt door 'was' dan klopt het. Schippers was van 'Van Rossum' en is indertijd overgenomen door STG en wordt sindsdien in Denemarken gemaakt (helaas, want het orgineel was voortreffelijk in tegenstelling tot de STG variant).Jeffrey baai schreef:Schipper is volgens mij ook echt Nederlands
Nederlandse pijptabak.
- Jeffrey baai
Re: Nederlandse pijptabak.
Een tevreden roker is geen onrust stoker,
- meindert
Niet doen , het is lang niet het gene wat het vroeger was!!Jeffrey baai schreef:O oké ik begrijp hieruit dat jij schipper tabak niet zal adviseren ? Want ik was van plan als mijn pakje voortrekkers op was schippers te gaan proberen.Readburd schreef:Als je 'is' vervangt door 'was' dan klopt het. Schippers was van 'Van Rossum' en is indertijd overgenomen door STG en wordt sindsdien in Denemarken gemaakt (helaas, want het orgineel was voortreffelijk in tegenstelling tot de STG variant).Jeffrey baai schreef:Schipper is volgens mij ook echt Nederlands
Groet van Pijpmaker Meindert
as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !
- Jeffrey baai
O oké bedankt voor de tip [emoji106]
Godfrey59 schreef:Welke merk pijptabak wordt er nou nog echt in Nederland gemaakt en door wie ? Dus niet de Own blend van Hajenius e.d . Even invullen in onderstaande lijstje .
1 Ootmarsum Heerenbaai . Heupink / Bloemen
2 Ootmarsum extra krul . Heupink / Bloemen
3
4
5
6
7
8
9
Of ben ik dan te optimistisch![]()
Nou dat was het dan , een magere oogsttwee stuks die echt in Nederland gemaakt worden .
Wat in Nederland verkrijgbaar is en elders gemaakt wordt is geen Nederlands product.
Godfrey
- Arno
- Contacteer:
Inmiddels heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat de Imperial Tobacco fabriek in Joure geen pijptabak meer maakt. Dit in tegenstelling tot de mail die ik begin 2013 heb gehad.. Wel worden Echte Friesche Heeren-Baai (Heeren-Baai Paars) en Coopvaert bij Heupink & Bloemen in licentie gemaakt! Dit zijn dus nog echte Nederlandse tabakken gemaakt in Nederland.

3 Echte Friesche Heeren-Baai . Heupink / Bloemen
4 Coopvaert . Heupink / Bloemen
5
6
7
8
9

5
6
7
8
9
- Wowbagger
Okay dan. Ben bijna door mijn Voortrekker heen, dat wordt dan de volgende keer Coopvaert.
Support your local tobaccofactory!
Support your local tobaccofactory!
- meindert
Vandaag al deze 4 pakjes in handen gehad , klopt exact , deze 4 merken worden nog maar in Nederland gemaakt!Arno schreef:Inmiddels heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat de Imperial Tobacco fabriek in Joure geen pijptabak meer maakt. Dit in tegenstelling tot de mail die ik begin 2013 heb gehad.. Wel worden Echte Friesche Heeren-Baai (Heeren-Baai Paars) en Coopvaert bij Heupink & Bloemen in licentie gemaakt! Dit zijn dus nog echte Nederlandse tabakken gemaakt in Nederland.
5
6
7
8
9
- Jeffrey baai
Heb je ze ook meegenomen om lekker op te roken? Want persoonlijk vind ik dit heerlijke tabakken. [emoji4]meindert schreef:Vandaag al deze 4 pakjes in handen gehad , klopt exact , deze 4 merken worden nog maar in Nederland gemaakt!Arno schreef:Inmiddels heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat de Imperial Tobacco fabriek in Joure geen pijptabak meer maakt. Dit in tegenstelling tot de mail die ik begin 2013 heb gehad.. Wel worden Echte Friesche Heeren-Baai (Heeren-Baai Paars) en Coopvaert bij Heupink & Bloemen in licentie gemaakt! Dit zijn dus nog echte Nederlandse tabakken gemaakt in Nederland.
5
6
7
8
9
- meindert
Nee, ik rook dit soort tabak niet meer , vroeger ( in 1966) mee begonnen ( er was ook niet veel anders ), daarna clan enJeffrey baai schreef:Heb je ze ook meegenomen om lekker op te roken? Want persoonlijk vind ik dit heerlijke tabakken. [emoji4]meindert schreef:Vandaag al deze 4 pakjes in handen gehad , klopt exact , deze 4 merken worden nog maar in Nederland gemaakt!Arno schreef:Inmiddels heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat de Imperial Tobacco fabriek in Joure geen pijptabak meer maakt. Dit in tegenstelling tot de mail die ik begin 2013 heb gehad.. Wel worden Echte Friesche Heeren-Baai (Heeren-Baai Paars) en Coopvaert bij Heupink & Bloemen in licentie gemaakt! Dit zijn dus nog echte Nederlandse tabakken gemaakt in Nederland.
5
6
7
8
9
schippers tabak ,de laatste was vroeger lekker, sinds deze niet meer in Nederland word gemaakt , helemaal niet meer lekker!!
Ik rook tegenwoordig alleen maar zoete tabak, Nappa Valley en The Rose&Crown-flake zijn mijn Favorieten !
-
Precies, in die tijd rookte ik eveneens met enige regelmaat Schipperstabak en dat vond ikmeindert schreef:Nee, ik rook dit soort tabak niet meer , vroeger ( in 1966) mee begonnen ( er was ook niet veel anders ), daarna clan enJeffrey baai schreef:Heb je ze ook meegenomen om lekker op te roken? Want persoonlijk vind ik dit heerlijke tabakken. [emoji4]meindert schreef:Vandaag al deze 4 pakjes in handen gehad , klopt exact , deze 4 merken worden nog maar in Nederland gemaakt!Arno schreef:Inmiddels heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat de Imperial Tobacco fabriek in Joure geen pijptabak meer maakt. Dit in tegenstelling tot de mail die ik begin 2013 heb gehad.. Wel worden Echte Friesche Heeren-Baai (Heeren-Baai Paars) en Coopvaert bij Heupink & Bloemen in licentie gemaakt! Dit zijn dus nog echte Nederlandse tabakken gemaakt in Nederland.
5
6
7
8
9
schippers tabak ,de laatste was vroeger lekker, sinds deze niet meer in Nederland word gemaakt , helemaal niet meer lekker!!
Ik rook tegenwoordig alleen maar zoete tabak, Nappa Valley en The Rose&Crown-flake zijn mijn Favorieten !
een makkelijke, geurige en smakelijke tabak.
Lekkerder dan de Voortrekker en Coopvaert.
Naast Voortrekker en Coopvaert was er nog een baai in de verkoop en dat heette Aroma,
best te doen. Ik herinner mij een geel pakje met enige versiering erop.
Echter het beste dat in Nederland aan pijptabak is voortgebracht kwam van Upper Ten.
Prima en fijne tabak van hoge kwaliteit en helaas onderschat.
- Jeffrey baai
Ja ik hoor van veel baai rokers die een overstap hebben gemaakt. Ik hoop niet dat het zo doorgaat want mijn plaatselijke tabaksboer had het er zelfs over dat baai misschien met de jaren uit gaat omdat het zo weinig word gerookt. [emoji25]
- meindert
Dat valt in Friesland wel mee , ik heb toevallig deze week nog een gesprek gehad met mijn tabakkonist over baaitabak , hij verteldeJeffrey baai schreef:Ja ik hoor van veel baai rokers die een overstap hebben gemaakt. Ik hoop niet dat het zo doorgaat want mijn plaatselijke tabaksboer had het er zelfs over dat baai misschien met de jaren uit gaat omdat het zo weinig word gerookt. [emoji25]
dat het bij hem nog vrij regelmatig verkocht word!
-
Paasei schreef:En in Wervik is het aan het uitdoven :
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio ... /1.2112640
edit - de website van de laatste fabriek (roltabak inderedaad) in Wervik : http://www.gryson.be/en/about
Hallo,
Naast de Wervikse tabak van Gryson bestaat er ook nog de Wervikse tabak van Nollet.
Tabak de jager nr.235