1 Ootmarsum Heerenbaai . Heupink / Bloemen
2 Ootmarsum extra krul . Heupink / Bloemen
3
4
5
6
7
8
9
Of ben ik dan te optimistisch

Godfrey
Arno schreef:Neptune en Indian Summer worden niet (meer) in NL gemaakt..
Nope, allemaal bij STG of MacBaren in Denemarken.. Wat ik al zei, de Stad Ootmarsum tabakken zijn nog de enige..Godfrey59 schreef:Arno schreef:Neptune en Indian Summer worden niet (meer) in NL gemaakt..
Ook al niet meer![]()
Troost ? Sail ? of Amphora ?
Godfrey
Er zijn meerdere fabrikanten met (Friesche) Heerenbaai, waarvan de versies van DE en Niemeyer de bekenste zijn. De Douwe Egberts versie is de oude Paarse Echte Friesche Heerenbaai en overgenomen door Imperial Tobacco en daar verwijs ik naar in voorgaande en wordt bij mijn weten nog gewoon gemaakt. De andere versie van Niemeyer (let op: zonder voorvoegsel 'Echte') is inderdaad overgenomen door STG en tot (ik meende) vorig jaar nog geproduceerd. Hier verwijs jij naar.
Ik zal eens polshoogte nemen, ik heb zo mijn informanten hier in FrieslandArno schreef:Echte Friesche Heerenbaai wordt nu niet meer gemaakt maar werd op het laatst gemaakt door Orlik (STG) in Denemarken, zie de verpakking:
Wat betreft Coopvaert, deze wordt nog wel gemaakt. Als ik kijk naar de verpakking verwijst deze zelfs naar Oosterhout, een fabriek van Imperial Tobacco.
Ik herinnerde me opeens dat ik heb gelogen door te zeggen dat Heupink & Bloemen als enigste nog pijptabak maakt in NL. Excuses! Helemaal aan het begin van mijn blog heb ik STG en Imperial Tobacco gebeld en gemaild voor info en onderstaande mail is afkomstig van Imperial Tobacco:
Geachte heer Van Goor,
Van mijn collega, Manuela van Kessel, kreeg ik de vraag door die u aan haar had gesteld over pijptabak.
In onze fabriek in Joure wordt nog steeds pijptabak geproduceerd. Omdat wij gebonden zijn aan strenge regelgeving omtrent tabaksproducten, mag ik u – vanwege het feit dat u deze informatie nodig heeft voor uw blogsite – geen informatie geven over welke merken wij daar produceren, omdat dit door de autoriteiten zou kunnen worden gezien als indirecte reclame en hier strenge sancties aan zijn verbonden. Gelet op het feit dat uw blog gaat over pijptabak, is het wellicht voor u interessant om de nieuwe Europese regelgeving te volgen die in de maak is voor tabaksproducten en de positie die Nederland daaromtrent inneemt.
Hopelijk heb ik u toch van enigszins relevante informatie kunnen voorzien. Ik wens u heel veel succes met uw site toe.
Met vriendelijke groet / Best regards,
Tatiana Koppelaar
Legal Affairs Manager
Maar zij zegt dat er nog tabak wordt gemaakt in Joure, niet Oosterhout.. Misschien wordt de ruwe tabak van Coopvaert nog geproduceerd in Joure en wordt alles daarna verpakt enzo in Oosterhout..
Gewoon aanbellen met de pijp in de mond , moeten ze je wel binnenlaten dunkt mijmeindert schreef:Ik zal eens polshoogte nemen, ik heb zo mijn informanten hier in FrieslandArno schreef:Echte Friesche Heerenbaai wordt nu niet meer gemaakt maar werd op het laatst gemaakt door Orlik (STG) in Denemarken, zie de verpakking:
Wat betreft Coopvaert, deze wordt nog wel gemaakt. Als ik kijk naar de verpakking verwijst deze zelfs naar Oosterhout, een fabriek van Imperial Tobacco.
Ik herinnerde me opeens dat ik heb gelogen door te zeggen dat Heupink & Bloemen als enigste nog pijptabak maakt in NL. Excuses! Helemaal aan het begin van mijn blog heb ik STG en Imperial Tobacco gebeld en gemaild voor info en onderstaande mail is afkomstig van Imperial Tobacco:
Geachte heer Van Goor,
Van mijn collega, Manuela van Kessel, kreeg ik de vraag door die u aan haar had gesteld over pijptabak.
In onze fabriek in Joure wordt nog steeds pijptabak geproduceerd. Omdat wij gebonden zijn aan strenge regelgeving omtrent tabaksproducten, mag ik u – vanwege het feit dat u deze informatie nodig heeft voor uw blogsite – geen informatie geven over welke merken wij daar produceren, omdat dit door de autoriteiten zou kunnen worden gezien als indirecte reclame en hier strenge sancties aan zijn verbonden. Gelet op het feit dat uw blog gaat over pijptabak, is het wellicht voor u interessant om de nieuwe Europese regelgeving te volgen die in de maak is voor tabaksproducten en de positie die Nederland daaromtrent inneemt.
Hopelijk heb ik u toch van enigszins relevante informatie kunnen voorzien. Ik wens u heel veel succes met uw site toe.
Met vriendelijke groet / Best regards,
Tatiana Koppelaar
Legal Affairs Manager
Maar zij zegt dat er nog tabak wordt gemaakt in Joure, niet Oosterhout.. Misschien wordt de ruwe tabak van Coopvaert nog geproduceerd in Joure en wordt alles daarna verpakt enzo in Oosterhout..
Als je 'is' vervangt door 'was' dan klopt het. Schippers was van 'Van Rossum' en is indertijd overgenomen door STG en wordt sindsdien in Denemarken gemaakt (helaas, want het orgineel was voortreffelijk in tegenstelling tot de STG variant).Jeffrey baai schreef:Schipper is volgens mij ook echt Nederlands