Peterson burn-out, hallmarks en goede service

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
rivulus

Peterson burn-out, hallmarks en goede service

Bericht door rivulus »

Update: ik ben er inmiddels achter dat het hallmark van 1988 vrijwel identiek is aan dat van 2013. Ik heb dan ook de naam van de leverancier verwijderd.
Update 2: ik heb mijn excuses gemaakt aan de leverancier, die daar met een zeer coulant aanbod op reageerde. Zie verder onderaan deze thread.

Ik heb een aantal pijpen uit de Peterson Sherlock Holmes collectie. Een tijdje terug bestelde ik de Squire. Ik had een model zonder filter besteld, maar kreeg er een met. Ik heb dat laten zitten, filter of non-filter is voor mij geen hangzaak. Afgelopen week had ik tijd voor inroken.
Na de tweede halve bowl voortrekker (met twee dagen er tussen) zag ik scheurtjes in de ketel. Lampje er bij; blijkt er een soort craquelé over de onderkant van de ketel te liggen, en het rookgat lijkt uit houtskool te bestaan. Zo heet heb ik toch niet gerookt? Nog beter gekeken, en de hallmark opgezocht. Blijkt een "C" te zijn. Dat is 1988 :shock: Dan denk je nog even: old stock, maar in 1988 waren de doosjes voor deze serie groen met gouden opdruk, en dit is een modern doosje+ kous.

Ik mail naar de leverancier gestuurd. Reactie: wij zijn Peterson dealer, alles komt direct bij Peterson vandaan. We kunnen het bij Peterson vragen, maar dat gaat lang duren. Met een jpg van hun dealer brief en een nota uit 2012 waarop de bestelling van mijn Squire zou moeten staan.
Nu hebben Petersons geen serienummer, dus dat dat mijn versie zou zijn lijkt me stug. Verder stond op die nota ook een bestelling voor 24 zakjes + doosjes, die Peterson los verkoopt dus nu weet ik ook hoe dat zit.

Op dit punt heb ik maar eens direct naar Peterson gemailed.

Ik heb nog even een vergelijkend warenonderzoek gedaan met mijn andere Sherlocks, en zie nu pas dat de tige van mijn Squirte brandschoon is. En dat is vreemd, alle andere hebben door de dipstain namelijk beitsresten er in zitten. De leverancier is denk ik een lost cause, terugsturen ga ik niet doen, de verzendkosten zijn stevig en dan krijg ik na een paar maanden een mailtje terug dat Peterson helaas niets wil doen. Ik ga er van uit dat ik m'n geld kwijt ben, maar ben erg benieuwd naar de reactie van Peterson.

Gelukkig zijn mijn andere Sherlocks van Haddocks en eentje van Schimmel. :D
Laatst gewijzigd door rivulus op 05 jan 2015 21:43, 2 keer totaal gewijzigd.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

The_Undertaker
Administrator

Re: Pipetorium en refurbished Peterson

Bericht door The_Undertaker »

:-T

Hou ons op de hoogte! :)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

rivulus

Re: Pipetorium en refurbished Peterson

Bericht door rivulus »

Hmmm... ben eens verder gaan zoeken. Blijkt dat in 2011 het alfabet af was en ze weer bij A zijn begonnen. Dat maakt een "C" 2013. Wat kan, mits dus die invoice uit 2012 bogus is.

Dit is de hallmark tabel bij Petersons die loopt tot 2005.

Dit zijn de huidige Ierse hallmarks vanaf 2011.
Normaal wisselen ze van lettertype en omlijsting, maar dit keer hebben ze dat niet gedaan. maar met het script font dat ze nu hebben gekozen is er vrijwel geen verschil tussen de C van 1988 en die van 2013, vooral omdat de omlijsting wel gelijk is gebleven.

En dit is de hallmark op mijn pijp...
Afbeelding
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

rivulus

Re: Peterson burn-out, hallmarks en goede service

Bericht door rivulus »

De volgende update: nadat ik had bevestigd dat mijn pijp gewoon uit 2013 was en niet een refurbished o.i.d. uit 1988 heb ik de leverancier gemaild om mijn excuses te maken en de klacht in te trekken. Ik vond dat ik na een dergelijke beschuldiging niet vervolgens nog garantie kon claimen.

Pipetorium, want die was het, reageerde daarop met een zeer aardige mail dat ze de verwarring met de hallmarks begrepen en een schappelijk aanbod: stuur de pijp terug, zij nemen het op met Peterson als deze toch langskomen (ze zijn de dealer van o.a. Peterson voor Hongarije). En ik mocht een andere Peterson uitzoeken (de Squire was uitverkocht).

Kortom, goede service en een happy end :-)
Laatst gewijzigd door rivulus op 05 jan 2015 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Robert W. Service

Arclaud

Bericht door Arclaud »

Eind goed, al goed.

Al wat nieuws op het oog? :)
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

multiballs

Bericht door multiballs »

Zelf heb ik hele goede ervaringen met Peterson,
rechtstreeks de fabriek een mail gezonden,met mijn klacht en de foto,
ik mocht hem toezenden,wel op mijn kosten.
Binnen twee week had ik een splinternieuwe pijp compleet met pouch en doosje thuis liggen.
Volledige garantie,zonder ook maar een aankoopbon te hoeven tonen oid.
De dame vd Peterson is zeer vriendelijk in de emails,en super service vind ik,
groeten jeroen
WINSLOW Waarom niet ?

rivulus

Bericht door rivulus »

Arclaud schreef:Eind goed, al goed.

Al wat nieuws op het oog? :)
Ja, de Hansom. Dat is wel een van de meer aparte vormen van Peterson.

Afbeelding
Robert W. Service

maboc

Bericht door maboc »

rivulus schreef:De volgende update: nadat ik had bevestigd dat mijn pijp gewoon uit 2013 was en niet een refurbished o.i.d. uit 1988 heb ik de leverancier gemaild om mijn excuses te maken en de klacht in te trekken. Ik vond dat ik na een dergelijke beschuldiging niet vervolgens nog garantie kon claimen.

Pipetorium, want die was het, reageerde daarop met een zeer aardige mail dat ze de verwarring met de hallmarks begrepen en een schappelijk aanbod: stuur de pijp terug, zij nemen het op met Peterson als deze toch langskomen (ze zijn de dealer van o.a. Peterson voor Hongarije). En ik mocht een andere Peterson uitzoeken (de Squire was uitverkocht).

Kortom, goede service en een happy end :-)
Netjes hoor.
Netjes van jou, dat je duidelijk even bij de leverancier aangeeft dat je zelf fout zat.
Netjes van Pipetorium, dat ze niet flauw gaan doen, maar je verder helpen.
--
Cheers maboc

Marielle32

Bericht door Marielle32 »

Eind goed al goed ! Gelukkig !
Afbeelding

Plaats reactie