Tabak en geur / smaakoverdracht
- Marielle32
Beste allen,
Ik heb heel erg veel samples ontvangen en nu is mij iets opgevallen.
Ik stop ze in een sample zakje in een weckpot of tabakspot bij elkaar maar nu lijkt de sterkste geur de anderen te beïnvloeden klopt dat ?
Is tabak gevoelig voor geur overdracht en gaat dit ook ten koste van de smaak?
Ik stop ze in een sample zakje in een weckpot of tabakspot bij elkaar maar nu lijkt de sterkste geur de anderen te beïnvloeden klopt dat ?
- Eliminator
- Moderator
Re: Tabak en geur / smaakoverdracht
Ben bang van wel ja, zeker in het zoet-segment, stop een sample BiBo bij whatever wat voor andere tabak en je zult zeker de geur en smaak ervaren in die andere tabak.
Gelukkig maar dat tabak smaken en geuren 'absorbeert' anders zou er gaan gesausde tabak zijn lijkt me, maar je moet ze dus niet allemaal in één pot doen.
Gelukkig maar dat tabak smaken en geuren 'absorbeert' anders zou er gaan gesausde tabak zijn lijkt me, maar je moet ze dus niet allemaal in één pot doen.
- rivulus
Latakia gaat dwars door plastic heen. Ik liet laatst een doos met tabak op het werk bezorgen waar HU-tabacco ook twee samplezakjes in had gedaan. Je kon het zakje Latakia dwars door de dichte doos heen ruiken. Kreeg ik nog aardig wat commentaar op 

"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service
Robert W. Service
- The_Undertaker
- Administrator
rivulus schreef:Latakia gaat dwars door plastic heen. Ik liet laatst een doos met tabak op het werk bezorgen waar HU-tabacco ook twee samplezakjes in had gedaan. Je kon het zakje Latakia dwars door de dichte doos heen ruiken. Kreeg ik nog aardig wat commentaar op
Hehe, ik verbaas me er ook al over dat ik geen notitie had van de postbode die me laatst een onsje Lancer's Slices bezorgd heeft :p
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
Het is nóg erger: tabak is juist heel erg goed in het opnemen van aroma's. Dat maakt het spul daarom ook zo aantrekkelijk om er talloze verschillende blends van te maken.Marielle32 schreef:Is tabak gevoelig voor geur overdracht en gaat dit ook ten koste van de smaak?
Of het ten koste gaat van de smaak? Als je "smaak" definieert als de totaalervaring (smaak én geur), dan zeker en best in belangrijke mate.
Als je "smaak" definieert wat het werkelijk is (dát, wat je met je mond kan proeven: zoet, zuur, zout, bitter en umami), dan in veel mindere mate.
- Martijn Zwatelman
Bij Ikea hebben ze luchtdicht afsluitbare zakjes voor 'wènug'. Misschien een idee?Marielle32 schreef:Beste allen,
- Marielle32
Hartelijk dank allen, het kwaad is denk ik al geschied maar ik heb ze direct wat verder uit elkaar gelegd in de hoop dat enkele samples nog gered kunnen worden.@ martijn ze zitten al in griplock zakjes maar het gaat er dwars doorheen !
- Immler
Plastic is altijd iets poreus.
Kleine glazen (weck)potjes bij de Action halen en opgelost.
Kleine glazen (weck)potjes bij de Action halen en opgelost.
- fransp
Marielle32 schreef:Beste allen,
Zoals Imler al aangeeft, 1.99 per set van 4 met draaideksel bij de Action Mariëlle, stickertje er op en klaar. Zit er bij jullie een in de buurt?

Wacht niet op een goede dag, maak er een!
- Bommel
Of gewoon conserve potten hergebruiken.
Sluiten ze niet geheel naar believen doe dan over de opening een stukje keukenfolie en draai de deksel er op.
Werkt perfect.
Des gewenst de potten verven met schoolbord verft.
Sluiten ze niet geheel naar believen doe dan over de opening een stukje keukenfolie en draai de deksel er op.
Werkt perfect.
Des gewenst de potten verven met schoolbord verft.

- Marielle32
Top idee of ikea ? Gaan we morgen heen misschien hebben die ook wel iets. Thanks voor alle tips !
- Sidekickelvis
Ikea heeft exact dezelfde potjes. 1,49 voor 4.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!