Missouri Meerschaum tabakken.

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Huub

Missouri Meerschaum tabakken.

Bericht door Huub »

Hallo,

De Missouri Meerschaum Company heeft 4 eigen tabakken laten blenden. Ze zouden uitermate geschikt zijn om in een Corn Cob te roken. Er is in ieder geval een Va/Per bij en die ga ik eens proberen te krijgen.
Op de site van www.pipesandcigars.com kun je een korte beschrijving van elk tabak lezen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Godfrey59

Re: Missouri Meerschaum tabakken.

Bericht door Godfrey59 »

Hallo Huub

Geinig :lol: en gezien ik mijn PRF corncobje nog steeds graag rook ga ik er eens een bestellen , even kijken wat de soorten precies inhouden.

Groetjes
Godfrey

gezel

Bericht door gezel »

Klinkt goed , denk dat er wel meer leden in geïnteresseerd zijn.

Geoff

Bericht door Geoff »

Die zijn zonet toegevoegd aan mijn lijstje 'nog te proberen'. Bedankt voor de info Huub!
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Huub

Bericht door Huub »

Hallo Geoff en anderen.

Ook ik heb interesse in een van die Missouri Meerschaum tabakken.
Tot nu toe heb ik maar een adres gevonden waar ze te koop zijn; PipesandCigars.Com

Die firma, waar ik tot drie jaar geleden vaker tabak bestelde, is overgenomen door een heel groot bedrijf en dat bedrijf levert evenwel niet meer aan landen in Europa.

We zullen dus moeten wachten tot ze ergens anders gekocht kunnen worden.

Groet,

Huub

Geoff

Bericht door Geoff »

Spijtig om dat te horen Huub. Dan schrijf ik hem even op in mijn extern geheugen (= notaboekje). Wie weet kom ik ze ooit toch 'ns tegen. Wie weet...

Bedankt voor de goede intel!
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja »

Ik kan eens een balletje opgooien bij MM of we iets kunnen regelen voor het PRF?
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Huub

Bericht door Huub »

Bananabox-Ninja schreef:Ik kan eens een balletje opgooien bij MM of we iets kunnen regelen voor het PRF?
Hallo Arjen,

Doen. Via Pipes & Cigars bestellen is absoluut onmogelijk. Ik heb ze vandaag nog eens geschreven maar ze gaan absoluut niet overstag.

Mogelijk zijn er meer geïnteresseerden hier als ze de beschrijvingen van de 4 tabakken hebben gelezen.

Fijne avond verder,

Huub

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Mocht dit doorgaan BBN (en jij zou het opzetten) zou ik je wel willen verzoeken/aanraden de bestellingen per PB te regelen, en geen bestellijst online te plaatsen, laten we de omvang een beetje discreet houden !
Dit is wat anders als corncob pijpjes zeg maar.
Afbeelding

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bedankt voor de waarschuwing Eli, ik ben me ter dege bewust dat het onder twee totaal verschillende HS-codes valt ;) (o.a.)

"Ninja des forums"

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Huub schreef:Via Pipes & Cigars bestellen is absoluut onmogelijk. Ik heb ze vandaag nog eens geschreven maar ze gaan absoluut niet overstag
Echt een van mijn grote frustraties. Ze hebben zoveel tabakken van bv. Hearth & Home die goed staan aangeschreven maar die ik dus nog nooit heb kunnen proberen..
Afbeelding

Gypscoprotheres
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Mocht er iets tot stand komen, ontvang ik ook graag een PB. :) Mijn interesse is gewekt!

gezel

Bericht door gezel »

Ik wil ook Missouri Meerschaum tabakken voor in mijn cobs. :sherlock:

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Goed, ik zal een balletje opgooien en kijken waarmee ze terug komen.
Zodra ik wat weet zal ik diegene die hier of via PB interesse hebben getoond informeren via PB.

"Ninja des forums"

Huub

Bericht door Huub »

Arno schreef:
Huub schreef:Via Pipes & Cigars bestellen is absoluut onmogelijk. Ik heb ze vandaag nog eens geschreven maar ze gaan absoluut niet overstag
Echt een van mijn grote frustraties. Ze hebben zoveel tabakken van bv. Hearth & Home die goed staan aangeschreven maar die ik dus nog nooit heb kunnen proberen..
Hoi Arno,
Ja dat krijg je als een kleine maar goede firma overgenomen wordt door een groot bedrijf.
Tot eind 2011 bestelde ik daar regelmatig tabakken. O.a. deze speciaal geblend voor de West Coast Pipe Show 2011 Sierra Nevada.
Een heerlijke tabak. Ik heb daar toen ook hier over geschreven.

Voor jou als liefhebber van Latakia zou de Magnus Opum uit de Hearth & Home Marquee Series een fantastische tabak zijn.
Maar helaas.
Ene Adriene van P & C schreef mij dat ze als gevolg van een wet op het verbod van export van tabakken niet meer mogen exporteren.
Voor mij is de vraag of dat correct is. Immers er zijn meerdere Online winkels die zich kennelijk niet aan dat verbod houden.

Fijne dag verder en zaterdag heel veel plezier in Lohmar,

Huub

Afbeelding

Afbeelding

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

Huub schreef:
Ene Adriene van P & C schreef mij dat ze als gevolg van een wet op het verbod van export van tabakken niet meer mogen exporteren.
Voor mij is de vraag of dat correct is. Immers er zijn meerdere Online winkels die zich kennelijk niet aan dat verbod houden.
Volgens mij zijn die exportwetten per staat verschillend. Lees ook wel eens op sites dat het betreffende bedrijf geen goederen naar bepaalde staten stuurt i.v.m. De wetten in de staat waar het naartoe moet. De mogelijkheid tot het laten versturen naar een in de VS. wonend familielid of kennis is m.i. dan ook een betere optie. Heb je geen pijprokende kennis in de States?
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Huub

Bericht door Huub »

Sidekickelvis schreef:
Huub schreef:
Volgens mij zijn die exportwetten per staat verschillend. Lees ook wel eens op sites dat het betreffende bedrijf geen goederen naar bepaalde staten stuurt i.v.m. De wetten in de staat waar het naartoe moet. De mogelijkheid tot het laten versturen naar een in de VS. wonend familielid of kennis is m.i. dan ook een betere optie. Heb je geen pijprokende kennis in de States?
Hallo Jorg,

Jawel. Een vriend in de US kan daar bestellen. Maar ik wil hem niet telkens met mijn wensen belasten. Bovendien is hij voor zijn drukke baan ook nog vaak buiten de US. Vorige week nog heeft hij tabak gekocht voor mij op de Chicago Pipe Show.

Maar dit is ook nog een citaat uit de mail van Adriene van P & C:
In addition, a number of the orders from outside of the United States and the US territories we fraudulent and we deemed the risk to contiue to do business outside of this country.

Dus ik denk niet dat het de wet alleen is als die al bestaat. Waarom leveren andere Onlinewinkels dan wel naar Europa. Zouden die een risico nemen?
Dat er federale wetten zijn waarin een staat kan bepalen dat er vanuit een andere staat geen tabak verzonden mag worden is mij bekend.
P & C mag b.v. geen kleine sigaartjes en bulk tabak naar inwoners van Washington State en Maryland State verzenden staat in hun shipping policies. Maar over het niet mogen verzenden naar b.v. landen in Europa staat daar niets geschreven.

Fijne dag,

Huub

Sidekickelvis

Niet alle Internet winkels verzenden naar Europa. Dacht zelfs dat 4 Noggins 1 van de weinigen was.

Huub

Bericht door Huub »

Sidekickelvis schreef:Niet alle Internet winkels verzenden naar Europa. Dacht zelfs dat 4 Noggins 1 van de weinigen was.
Hey Jorg,

Smokingpipes.com en McCranies sturen ook naar Europa, alsook de voor velen hier onbekende Tobaccosupermarket.com

Dat zijn zomaar zaken waar ik wel eens gebruik van maak.

Fijne avond,

Huub

Sidekickelvis

Huub schreef:
Sidekickelvis schreef:Niet alle Internet winkels verzenden naar Europa. Dacht zelfs dat 4 Noggins 1 van de weinigen was.
Hey Jorg,

Smokingpipes.com en McCranies sturen ook naar Europa, alsook de voor velen hier onbekende Tobaccosupermarket.com

Dat zijn zomaar zaken waar ik wel eens gebruik van maak.

Fijne avond,

Huub
Kijk aan! Weer wat geleerd. Bedankt Huub, ik zal eens kijken bij bovenstaande shops.

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Sidekickelvis schreef:
Huub schreef:

Jorg dit is helemaal juist het verschilt per staat . Vandaar ook het verschil dat sommige shops wel versturen en andere niet .
Maar dan nog gaat een gezamelijke bulk inkoop van tabak problemen opleveren . Ik heb Arjan dit in een PB uit de doeken gedaan .

Tabak of Corncobs is zoals al eerder aangegeven is wel wat anders.

Godfrey

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Waarvoor dank, let wel dat hey Arjen is met een e :wink:
Laatst gewijzigd door Bananabox-Ninja op 10 mei 2014 15:57, 2 keer totaal gewijzigd.

"Ninja des forums"

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

Bananabox-Ninja schreef:Waarvoor dank let wel dat hey Arjen is met een e :wink:
En het is 'het' met een 't'. :wink:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Bananabox-Ninja
Contacteer:

The_Undertaker schreef:
Bananabox-Ninja schreef:Waarvoor dank let wel dat hey Arjen is met een e :wink:
En het is 'het' met een 't'. :wink:
Ik denk dat jij een bril nodig hebt ;)
Laatst gewijzigd door Bananabox-Ninja op 10 mei 2014 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

"Ninja des forums"

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

U zei? (w)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Plaats reactie