Sidekickelvis schreef:Huub schreef:
Ene Adriene van P & C schreef mij dat ze als gevolg van een wet op het verbod van export van tabakken niet meer mogen exporteren.
Voor mij is de vraag of dat correct is. Immers er zijn meerdere Online winkels die zich kennelijk niet aan dat verbod houden.
Volgens mij zijn die exportwetten per staat verschillend. Lees ook wel eens op sites dat het betreffende bedrijf geen goederen naar bepaalde staten stuurt i.v.m. De wetten in de staat waar het naartoe moet. De mogelijkheid tot het laten versturen naar een in de VS. wonend familielid of kennis is m.i. dan ook een betere optie. Heb je geen pijprokende kennis in de States?
Hallo Jorg,
Jawel. Een vriend in de US kan daar bestellen. Maar ik wil hem niet telkens met mijn wensen belasten. Bovendien is hij voor zijn drukke baan ook nog vaak buiten de US. Vorige week nog heeft hij tabak gekocht voor mij op de Chicago Pipe Show.
Maar dit is ook nog een citaat uit de mail van Adriene van P & C:
In addition, a number of the orders from outside of the United States and the US territories we fraudulent and we deemed the risk to contiue to do business outside of this country.
Dus ik denk niet dat het de wet alleen is als die al bestaat. Waarom leveren andere Onlinewinkels dan wel naar Europa. Zouden die een risico nemen?
Dat er federale wetten zijn waarin een staat kan bepalen dat er vanuit een andere staat geen tabak verzonden mag worden is mij bekend.
P & C mag b.v. geen kleine sigaartjes en bulk tabak naar inwoners van Washington State en Maryland State verzenden staat in hun shipping policies. Maar over het niet mogen verzenden naar b.v. landen in Europa staat daar niets geschreven.
Fijne dag,
Huub