Guildhall London
- Jeffrey
Re: Guildhall London
Nu kan ik er weer een aan mijn collectie toevoegen. Ik ben benieuwd als hij aan komt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- dinck
Gefeliciteerd, en mooi weer on topic...
- Contacteer:
Mooi! Ik had al gehoopt dat de pijp hier ergens zou belanden
Ik heb getwijfeld of ik hem zou kopen maar de (geldbesparende) snob in mij wilde dan toch liever een echte Comoy 

- magicmarcello
...dat laatste is een aanname Arno...Arno schreef:Ik heb het maar gevraagd aan Neil Roan Archer, de bekendste Comoy verzamelaar, dit zei hij:
I have no idea whether Comoy oil cured or not. I am skeptical, because I have found no reference anywhere implying that they did. But I could be wrong.
Oftewel, hij weet het ook niet.. Van wat andere mensen kreeg ik te horen dat air-curing de standaard was/is en bij gebrek aan bewijs ga ik er dus maar van uit dat de pijpen air-cured zijn.
Ik weet het fijne er ook niet van, weet enkel wat ik destijds heb gehoord en het enige geluid dat er enigszins licht op werpt is de 'nootachtige smaak' bij het inroken conform eigen advertentiemateriaal van Comoy...
Ik ga hier vooralsnog geen conclusies uit trekken bij gebrek aan bewijs voor of het een of het andere.
- Jeffrey
Viel ook niet mee er waren veel biedingen op het eind.Arno schreef:Mooi! Ik had al gehoopt dat de pijp hier ergens zou belandenIk heb getwijfeld of ik hem zou kopen maar de (geldbesparende) snob in mij wilde dan toch liever een echte Comoy
Ik ben wel benieuwd van welk jaar deze pijp is, via Google vindt ik wijzig info.
- magicmarcello
In ieder geval gefeliciteerd Jeffrey, je hebt hier een prachtpijp aan de haak geslagen! 

- MfOx
Idd congrats Jeffrey, van harte met deze mooie aanwinst. Veel plezier ervan.
- Ribbon
Een exacte datering zal lastig worden. In het artikel van Derek Green op pipedia wordt echter wel iets geschreven over Comoy's en het 'Made in London England' stempel. Het lijkt me aannemelijk dat dit ook voor Guildhalls geldt, maar desalniettemin een aanname.Jeffrey schreef:Viel ook niet mee er waren veel biedingen op het eind.Arno schreef:Mooi! Ik had al gehoopt dat de pijp hier ergens zou belandenIk heb getwijfeld of ik hem zou kopen maar de (geldbesparende) snob in mij wilde dan toch liever een echte Comoy
Ik ben wel benieuwd van welk jaar deze pijp is, via Google vindt ik wijzig info.
Absoluut een leuk pijpje Jeffrey.Made in London England. This is again stamped in a circle with “Made” at the top, “In” in the middle, and “London” at the bottom, with “England in a straight line beneath the F/B. I believe this stamp was first used in the export drive in the early 1950s, and I have not seen any pre-WW II Comoy’s stamped in this way.

Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)
-
Sjieke pijp Jeffrey.
- Kees Flake
veel rookplezier toegwenst is een machtig pijpje.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.
gr. kees Flake
gr. kees Flake
- Arno
- Contacteer:
Heb je helemaal gelijk in MM, en dat zal ik er ook altijd bij zeggen. Ik heb geen hard bewijs kunnen vinden en twee mensen binnen het pijprookwereldje die veel weten (Steve "Pipestud" Fallon en Neil Archer Roan) ook niet helaas..magicmarcello schreef:...dat laatste is een aanname Arno...Arno schreef:Ik heb het maar gevraagd aan Neil Roan Archer, de bekendste Comoy verzamelaar, dit zei hij:
I have no idea whether Comoy oil cured or not. I am skeptical, because I have found no reference anywhere implying that they did. But I could be wrong.
Oftewel, hij weet het ook niet.. Van wat andere mensen kreeg ik te horen dat air-curing de standaard was/is en bij gebrek aan bewijs ga ik er dus maar van uit dat de pijpen air-cured zijn.
- Bommel
- Jeffrey
Eindelijk staat de postbode aan de deur met een doos.
Er zat ook een doosje denicool bij wat is dat nou?
En een sample Paul Olsen my own blend 818.
Er zat ook een doosje denicool bij wat is dat nou?
En een sample Paul Olsen my own blend 818.