Sidekickelvis schreef:
Bij mij smaken ze het best uit een rechte Molina Apple. Maar dat is dus voor iedereen anders. Het is ook niet elke keer raak, maar wel vaker dan in bijv. een Winslow. Het ligt trouwens niet alleen aan de pijp en de tabak maar ook aan mezelf, de omgeving en wat ik erbij drink bijvoorbeeld.
Das wel herkenbaar moet ik zeggen. De eene keer beter of makkelijker als de andere keer. (zelfde pijp) Wat mij vaker gebeurd is dat ik als ik een groter formaat ketel neem, dat ik dan beter moet opletten en zeker niet te gulzig moet zijn. Het laatste beetje wil nog wel eens omtoveren in zure bende. Heb de tabak dan ook het liefste redelijk goed droog. Ik gok zelfs droger als menig ander.
Maar ook dat is persoonlijke kwestie.
Ik heb onlangs korrels gerookt, vierkante blokjes. Brand ook akelig lang. Was niet helemaal mijn smaak, maar erg leuk om gedaan te hebben en ik verbaasde me over het lange roken ervan. Dus wat dat betreft wil ik eens kijken of daar meer van te vinden is en in andere smaakjes.
Voorlopig hang ik eventjes bij flakes en readyrubbed.
Ook Troost geprobeerd hier. Das zeker niet verkeer Laaf. Ik meen dat er meer dan genoeg zijn die dat hier roken. Een smaakvolle tabak is dat. Wellicht is mijn smaak nog niet geheel ontwikkeld, maar ik vind dit een tabak waar ik echt zin in moet hebben. Het is zeker geen "gewoon tabakje".
Gut hoe zegt Janneman dat toch. Dat wat Janneman zegt van Neptune, dat een beetje. Niks speciaals, maar wel alle dagen rookbaar

Laat ik het zo stellen. Troost is meteen een goeie mond vol.
En nu we het daar zo over hebben krijg ik er al bekant de smek op hahaha!
Groet Dries,
Lid van de Terminus-club.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist