Dagelijkse omgang.

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Bommel

Re: Dagelijkse omgang.

Bericht door Bommel »

Dukdalf schreef:
Bommel schreef:
Dukdalf schreef:Ja, maar niet veel langer dan een minuut of vijf :wink: .
Ken niet genoeg zijn.
Op hulpdiensten moet men dan niet rekenen, de aanrijtijden worden steeds langer. :evil:
Bel je 112 voor (binnen-)brand, dan heb je binnen acht minuten een auto voor de deur. Meld je 'persoon te water', dan duurt het minstens twintig minuten en vaak meer dan een half uur voor er duikers zijn. Ambu doet er hier in het Groene Hart soms ook twintig minuten over, bij de politie weet je het maar nooit.
Dus in onze omgeving gewoon melden dat het om een brandje gaat.
Hebben we gelijk het hele arsenaal aan hulpdiensten in de straat. :mrgreen:
Afbeelding

Geoff

Bericht door Geoff »

Bommel,

Ook ik maak dit onderscheid. Dit komt voornamelijk omdat ik van de vrouw des huizes niet mag binnenroken. Daarom heb ik enkele pijpen die ik letterlijk in weer en wind gebruik. Andere pijpen blijven dan liggen tot ik een keer naar de rokerslounge kan gaan of die ik rook als het lekker weer is buiten (zoals nu :D ). Ik geniet er dan ook extra van als ik deze pijpen gebruik. Maar onderhouden doe ik ze allen even goed (of tracht ik toch te doen :mrgreen: ).
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Alles wordt in weer en wind gerookt al zijn ze nog zo mooi of zeldzaam en gaan ook gewoon overal mee naartoe . Als ze er niet tegen kunnen hadden ze maar geen pijp moeten worden :lol: en ja er raakt er wel eens eentje beschadigt of erger :roll: het zij zo het is een gebruiksvoorwerp , in mijn destijds nieuwe LR zat na twee dagen ook al een deuk met dank aan de annonieme medeparkeerder.

Wat niet wil zeggen dat ze niet onderhouden worden integendeel , maar ik ga er niet extra op letten of alleen met handschoenen behandelen dan heb ik er geen plezier aan .

Er zijn maar twee zaken belangrijk op deze aardkloot en dat zijn je gezondheid en je familie , alle andere materiele zaken zijn totaal onbelangrijk en alleen om de mens te dienen niet andersom .

Godfrey

Whitesnake

Bericht door Whitesnake »

Heer Bommel, welke is dan jouw "heilige tabak"??

teunis

Bericht door teunis »

Om ook nog even een duit in het zakje te doen:

De Falcons zijn de werkpaarden; gaan overal mee naar toe en worden overal gerookt.
De mandjespijpen zijn eveneens werkpaarden, maar dan voor op de veranda of in de woonkeuken. Zijn te onhandig om mee te nemen, afgezet tegen het gemak van Falcons.
Ook heb ik een paar pijpen met een onhandig of afwijkend formaat, of gekregen van Metaltommy; die kunnen alleen maar op rustige momenten gerookt worden. Veelal in de avonduren. Eén daarvan (een forse uit Denemarken...) zelfs alleen in de luie stoel met uitsluitend BIBO.

Alle pijpen krijgen evenveel zorg (of het gebrek daaraan), waarbij de frequenter gerookte pijpen vaker zorg krijgen. Niet specialer of minder speciaal.

Ik heb dus meer een indeling naar gebruiksgemak, met dien verstande dat sommige pijpen het huis niet verlaten zoals die ene waar ik BIBO uit rook. Eigenlijk dus ongeveer zoals Janneman.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Godfrey59 schreef: Er zijn maar twee zaken belangrijk op deze aardkloot en dat zijn je gezondheid en je familie

En bij de laatste wens ik zelfs wat vraagtekens te plaatsen, maat dat zal meer mijn ding (ervaring) zijn :roll:
Afbeelding

Bommel

Bericht door Bommel »

Whitesnake schreef:Heer Bommel, welke is dan jouw "heilige tabak"??
Op dit moment zijn dat: DTM Honeydew en Peterson Jaartabak 2007 ( de remix ).
Maar ik heb nu nog zoveel open dat ik deze blikken nog even in het altaar opgeslagen hou naast het blik VB. ( met dank aan Robvoorburg die de VB bij mij achter liet )
Afbeelding

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Eliminator schreef:
Godfrey59 schreef: Er zijn maar twee zaken belangrijk op deze aardkloot en dat zijn je gezondheid en je familie

En bij de laatste wens ik zelfs wat vraagtekens te plaatsen, maat dat zal meer mijn ding (ervaring) zijn :roll:
Het lijkt me stug dat je geen enkel dierbaar familielid hebt :wink:

Godfrey

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

Godfrey59 schreef:
Eliminator schreef:

Het lijkt me stug dat je geen enkel dierbaar familielid hebt :wink:

Godfrey

Ik moet me een beetje bij Eli aansluiten
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Een dierbaar lid heb ik zeker,........ daar laat ik het graag bij :wink:
Afbeelding

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Dat houd je gewoon staande?

Plaats reactie