Proficiat Geloof met deze prachtige aanwinst!
Prachtige nerf.
Weer wat wijzer welk deel van de boom er gebruikt wordt als rookhout. Ik dacht ook aan wortelknol, blijkbaar iets hoger dan...
Alden pipes
- Pitoe [*RIP*]
- Massis
- Administrator
- Contacteer:
Re: Alden pipes
Ik heb het nog even aan Ryan gevraagd. Hij wist het ook niet zeker maar vermoedde ook trimmings van de stam of takken, aangezien de bomen nooit omgehakt worden.
- Sidekickelvis
Dolledokus schreef:Massis, mag ik zo brutaal zijn om te vragen (als je het gaat doen) om nog een stukje af te zagen? (Mag dat Dukdalf?)Dukdalf schreef:Is goed. Het fruit zorgt wel voor overlast en werk, maar smaakt slechts matig. Je mag er uit zagen wat je wilt...
Boven arm dik en een onderarm lang is al meer dan zat, en word ik heel gelukkig van. Liefste een stuk waar zeer veel vertakkingen aanzitten. I.v.m de nerfDie vind ik op die plekken altijd te gek.
Mijn vader heeft wat ouwe fruitbomen staan in la France die er tzt uitgaan.... Ik heb al aan jullie gedacht(anders verstookt hij het maar) en zal er op letten dat er wat stammen meekomen naar Nederland. In de buurt gaat er wel vaker een fruitboompje van onbekende leeftijd om alsook eiken etc. Zijn er nog dingen waar ik op mot letten??
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!
- Massis
- Administrator
- Contacteer:
Fruitbomen op leeftijd zijn altijd leuk. Het duurt wel een tijdje om ze te drogen en klaar te maken voor het maken van pijpen (als dat is wat je ervan wil maken), maar vele soorten fruithout zijn prima voor pijpen: kersen, appel, citroen, peer, ...
Voor pijpen heb je vooral het oude, harde "harthout" nodig, daar dat het beste bestand is tegen de temperaturen.
Voor pijpen heb je vooral het oude, harde "harthout" nodig, daar dat het beste bestand is tegen de temperaturen.