Bo Nordh
Re: Bo Nordh
Uit voorraad leveren kan toch ook om 1 stuks gaan? Hij ligt er dan en hoeft niet te worden besteld/gemaakt (dat laatste wordt ook wat problematisch, gezien de "spierstijfheid" van de maker).
- Dukdalf
Da's waar, 1 stuks is strikt genomen ook een vorm van voorraad, ook al denk ik bij de term 'uit voorraad leverbaar' eerder aan schappen vol die liggen te wachten op gretige klanten. Spierstijfheid is overigens wel erg toepasselijk in het geval van Nordh, die aan allerlei kwalen leed die hem het werken regelmatig onmogelijk maakten. Stijve handen was er een van.
- dinck
Tja, dan zijn er toch erg veel mensen die dat geld óf niet hebben óf er niet voor over hebben. I rest my case.Dukdalf schreef: ... maar hij is toch echt minstens zeven jaar geleden gemaakt en waarschijnlijk zelfs meer in de richting van zeventien jaar geleden.
franz
Dat zou je aan Peter Heinrichs moeten vragen. Als hij er nu mee adverteert, kan het ook zijn dat hij die pijp uit een privé-collectie heeft gekocht. Een "belegger" die nu geld nodig heeft en de pijp misshien aan Heinrichs heeft aangeboden? Of een eigenaar die hem via de wwinkel (met groot netwerk aan klanten) van Heinrichs verkopen wil?dinck schreef:Tja, dan zijn er toch erg veel mensen die dat geld óf niet hebben óf er niet voor over hebben. I rest my case.Dukdalf schreef: ... maar hij is toch echt minstens zeven jaar geleden gemaakt en waarschijnlijk zelfs meer in de richting van zeventien jaar geleden.
franz
Kortom: het hoeft niet zo te zijn dat de pijp al zo lang bij Heinrichs in de etalage ligt.
Dus "the case isn't necessarily rested", so to speak.

Als ik het niet vergeet, zal ik er op 25 mei eens naar vragen. Dan heb ik een bezoekje, met een mede-forumlid, aan Heinrichs gepland. Ik wil die pijp weleens in het echt zien en als vergelijking neem ik eens 2 vergelijkbare Winsløws mee (in ieder geval hoornmodellen met meelopende nerven).
- dinck
Nou Winslow Collector, ik ben dan toch oprecht benieuwd naar wat jer er van vindt als je haar in het echt hebt gezien. Het formaat staat er bij op de site, 15cm lengte is nog wel redelijk bescheiden (op het plaatje oogt het gigantisch!).
Overigens "I rest my case" omdat k verder niets zinnigs weet te schrijven, niet dat ik denk iets bewezen te hebben...
franz
Overigens "I rest my case" omdat k verder niets zinnigs weet te schrijven, niet dat ik denk iets bewezen te hebben...
franz
Een soort consignatie lijkt wel aannemelijk. Als het allemaal lukt met je trip zou ik erg graag een paar foto's zien van de Winslows naast de Nordh.Winslow Collector schreef:Kortom: het hoeft niet zo te zijn dat de pijp al zo lang bij Heinrichs in de etalage ligt.
Ik wil die pijp weleens in het echt zien en als vergelijking neem ik eens 2 vergelijkbare Winsløws mee (in ieder geval hoornmodellen met meelopende nerven).
Op de site van de Svenskapipklubben staat een artikel over pijpen van Bo Nordh. Even naar beneden scrollen en je komt een Horn tegen met anecdote. Overigens zijn de andere pijpen ook de moeite van het bekijken waard.
http://www.svenskapipklubben.se/en/?p=180
http://www.svenskapipklubben.se/en/?p=180
Zal kijken wat ik kan doen, Dukdalf. Vind het nogal raar om in de winkel mijn eigen pijp "als vergelijking" naast de Nordh te leggen voor een foto.Dukdalf schreef:Een soort consignatie lijkt wel aannemelijk. Als het allemaal lukt met je trip zou ik erg graag een paar foto's zien van de Winslows naast de Nordh.Winslow Collector schreef:Kortom: het hoeft niet zo te zijn dat de pijp al zo lang bij Heinrichs in de etalage ligt.
Ik wil die pijp weleens in het echt zien en als vergelijking neem ik eens 2 vergelijkbare Winsløws mee (in ieder geval hoornmodellen met meelopende nerven).
Maar als ik een foto maak van de Bo Nordh, kan ik later altijd mijn eigen pijpen fotograferen.
Bovendien gaan we naar Bergheim, dus als hij in Keulen ligt, zie ik hem helemaal niet.