Gezien bij http://www.peterheinrichs.de/Bo-Nordh_d ... 7_413.html
franz
Die ook geen gevoel in z'n vingertoppen heeft en doof is voor ieder verkoopargument dan toch!Sidekickelvis schreef:Een blinde met de geldpest?
Laafke schreef:Jammer dat er niet serieus met deze vraag wordt omgegaan. Bo Nordh is net als bv. Sixten Ivarsson een begrip in de historie van de pijp. Als er dan een pijp van hem te koop wordt aangeboden dan heeft dat gewoon zijn prijs. We geven bij bv een oldtimer die -tig euro moet opbrengen toch ook geen antwoorden als bovenstaande??
Goed, dat je het onzin vind is jouw idee, er zijn liefhebbers die er volstrekt anders over denken.....Sidekickelvis schreef:Laafke schreef:Jammer dat er niet serieus met deze vraag wordt omgegaan. Bo Nordh is net als bv. Sixten Ivarsson een begrip in de historie van de pijp. Als er dan een pijp van hem te koop wordt aangeboden dan heeft dat gewoon zijn prijs. We geven bij bv een oldtimer die -tig euro moet opbrengen toch ook geen antwoorden als bovenstaande??
Ikke wel.
Even goeie vrienden hoor maar als je voor die pijp bijna 20 ruggen neertelt ben je niet goed wijs.... Ook niet als je zwemt in het geld. Heeft niks met smaak te maken ook want er zijn ongetwijfeld pijpen die er gelijkend uitzien voor veel vriendelijker prijzen te koop.
Geldt mijns inziens trouwens voor veel extreem dure dingen. Die zijn het geld vaak gewoon niet waard en dus gewoon oplichting door firma's die weten dat met het stijgen van je bankrekening je intelligentie niet gelijkopgaand meestijgt! Dat ding kost geen 20.000 euro om te maken.... Ik denk dat je boven de 1000 euro voor een pijp echt gaat betalen voor de naam ofzo... Beetje onzin vind ik dat...
Precies. Zo zijn er schilderijen waar 20 euro materiaal in zit en laten er 1000 werkuren in zitten, dan nog is het geen tientallen miljoenen waard.Sidekickelvis schreef:Geldt mijns inziens trouwens voor veel extreem dure dingen. Die zijn het geld vaak gewoon niet waard en dus gewoon oplichting door firma's die weten dat met het stijgen van je bankrekening je intelligentie niet gelijkopgaand meestijgt!
Gelukkig wel want anders bleef de beste man met al zijn pijpen zitten. En zoals eerder gezegd, Over smaak valt wel te twisten maar eruit komen lukt nooit!Laafke schreef: Goed, dat je het onzin vind is jouw idee, er zijn liefhebbers die er volstrekt anders over denken.....
Nou, voor zoveel geld houd ik ze ook wel even vast hoor.
dinck schreef:Ik denk dat ik te traditioneel ben voor dit soort pijpen én te traditioneel voor zulke uitgaven. BH's van 2.500.00? Gouden kranen? Met diamanten ingelegde deurknoppen? Dat is ronduit vulgair en poenerig maar ook voor een pijp ben ik geneigd Sidekickelvis gelijk te geven. Daarbij is de belangrijkste vraag nog niet eens gesteld, kun je er prettig uit roken? En zo ja, zou je het ook doen?
franz
Als pijproker zou ik zeggen 'eens', maar als je de investering ziet als belegging, waarom niet ?Sidekickelvis schreef: Een pijp kopen en er dan niet uit roken zal ik ook nooit begrijpen...
Eliminator schreef:
Als pijproker zou ik zeggen 'eens', maar als je de investering ziet als belegging, waarom niet ?
Wil niet zeggen dat ik beleggingen doe in pijpen hoor (dit staat wel heeeel raar trouwensSidekickelvis schreef:doe wat je niet laten kunt
Uniek? Nee, echt niet. Er zijn meer van dit soort pijpen met dito nervatuur (mooier zelfs nog).Massis schreef:yep, waarschijnlijk wel Laafke.
Overigens is deze Bo Nordh ook wel een uniek exemplaar. Dit stukje bruyere is echt de perfectie zelve, en de pijp die eruit gemaakt is, is dan ook nog eens perfect op de grain aangepast.
De straight grain aan de zijkanten is subliem, en de birdseye aan de onderzijde zo mogelijk nog knapper.
Als ik echt ZWOM in het geld (en dan moet er toch al een bedrag van 8 cijfers - zonder komma- op mijn rekening staan), zou ik hem direct kopen...
Ik zou me wel erg moeten vergissen maar ik had de indruk dat deze pijp wél nieuw was, zij wordt te koop aangeboden op de site van Peter Heinrichs en daar staat zij gewoon met een nogal magere Produktinformation tussen alle andere pijpen, uit voorraad leverbaar. Nou had ik nog nooit van Bo Nordh gehoord en ik wist ook niet dat hij dood was. Nou ja dit soort pijpen is definitief niets voor mij. Ik zie wel dat het een mooi stukje hout is, maar dat is dan ook alles.Dukdalf schreef:Nieuw zal hij ook niet goedkoop geweest zijn, maar zeker geen bedrag als dit: als dit de eerste eigenaar is heeft hij zijn geld verveelvoudigd in misschien tien jaar tijd.
Aha, dan zal ik eind van de maand eens even kijken of hij er nog ligt. Nee, het budget heb ik er niet voor, dus ik zal niet de toekomstig eigenaar worden.dinck schreef:..., zij wordt te koop aangeboden op de site van Peter Heinrichs en daar staat zij gewoon met een nogal magere Produktinformation tussen alle andere pijpen, uit voorraad leverbaar.
Het is maar hoe je 'nieuw' definieert, denk ik: hij is nooit gerookt en dus in nieuwstaat, maar hij is toch echt minstens zeven jaar geleden gemaakt en waarschijnlijk zelfs meer in de richting van zeventien jaar geleden. Het zou ook best kunnen dat Heinrichs er meer dan eentje heeft liggen en dus echt 'uit voorraad' kan leveren, al zou me dat wel verbazen.dinck schreef:Ik zou me wel erg moeten vergissen maar ik had de indruk dat deze pijp wél nieuw was, zij wordt te koop aangeboden op de site van Peter Heinrichs en daar staat zij gewoon met een nogal magere Produktinformation tussen alle andere pijpen, uit voorraad leverbaar. franzDukdalf schreef:Nieuw zal hij ook niet goedkoop geweest zijn, maar zeker geen bedrag als dit: als dit de eerste eigenaar is heeft hij zijn geld verveelvoudigd in misschien tien jaar tijd.