Show hier je nieuwe aanwinsten - deel 3

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gesloten
Calinero

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - deel 3

Bericht door Calinero »

Dolledokus schreef:Hahaha, Gast! Jij hebt het echt wel te pakken, lol!
Dit is zo mooi om te zien. Kiek em goan dan! Prachtig Cali, leuk om te zien hoe je er in opgaat.
Maar das een schoon pijpke. Stijl heeft ie zeker. Rookt ook lekker?
Hij rookt heerlijk, ik heb 'm vanmiddag met Mac Baren Original Choice gerookt, dat ging prima! ;p
Bommel schreef:Mooie aanwinst Calinero.
Ook merkloze of mandjes pijpen kunnen geweldig hun best doen.
Zelf heb ik enkele mandjes pijpen die al ruim 30 jaar mij veel plezier verschaffen.
Dank Bommel en ja, je hebt gelijk, hij rookt prima, en ik kan me bovendien geen pijpen van honderden euro's permiteren! :D
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Calinero

Bericht door Calinero »

Dr. Jefferson schreef:Mooie Calinero!
Dank je Dr. Jefferson! Ik zie dat je jouw avatar alvast voor de zomer hebt aangepast, top! :wink:

Dr. Jefferson

Bericht door Dr. Jefferson »

Calinero schreef:
Dank je Dr. Jefferson! Ik zie dat je jouw avatar alvast voor de zomer hebt aangepast, top! :wink:
Haha ja, gister in de zon uit de wind begon het er bijna op te lijken!
Mvg Jeffrey
Spelfouten worden mede mogelijk gemaakt door mijn dyslexie :P
http://www.last.fm/user/Dr_Jefferson
Mijn verzameling pijpen

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Los van het feit dat ook mandjespijpjes prima kunnen roken (leuke aanwinst by the way), staar je ook niet blind op pijpen van honderden euro's !
Uiterlijk en grain gaan dan een belangrijk onderdeel uitmaken van je keuze, daar is niets mis mee, maar ook de 'duurdere' merken verkopen 'instapmodellen' die NIETS onderdoen voor de topstukken !
Als voorbeeld de pijpen van Winslow, prachtige stukken (als je van zijn stijl houdt) maar voor meerdere van ons buiten bereik,... maar zijn instap-serie, de Winslow Crown Viking pijpen zijn sublieme rokers en voor ruim onder de honderd euro te koop !

Ik realiseer me dondersgoed dat ook dat niet voor niets is (kan niet in andermans knip kijken), maar wil je alleen meegeven dat 'een stap hoger' zeker niet per definitie betekend dat je dan in het 'honderden euro's'-segment valt !
Afbeelding

Calinero

Bericht door Calinero »

Dr. Jefferson schreef:
Calinero schreef:
Haha ja, gister in de zon uit de wind begon het er bijna op te lijken!
Ziet er relaxed uit, kerel! :wink:

Calinero

Bericht door Calinero »

Eliminator schreef:Los van het feit dat ook mandjespijpjes prima kunnen roken (leuke aanwinst by the way), staar je ook niet blind op pijpen van honderden euro's !
Uiterlijk en grain gaan dan een belangrijk onderdeel uitmaken van je keuze, daar is niets mis mee, maar ook de 'duurdere' merken verkopen 'instapmodellen' die NIETS onderdoen voor de topstukken !
Als voorbeeld de pijpen van Winslow, prachtige stukken (als je van zijn stijl houdt) maar voor meerdere van ons buiten bereik,... maar zijn instap-serie, de Winslow Crown Viking pijpen zijn sublieme rokers en voor ruim onder de honderd euro te koop !

Ik realiseer me dondersgoed dat ook dat niet voor niets is (kan niet in andermans knip kijken), maar wil je alleen meegeven dat 'een stap hoger' zeker niet per definitie betekend dat je dan in het 'honderden euro's'-segment valt !
Ik snap precies wat je bedoeld Eliminator, ik ook net pas begonnen en er zullen vast nog wat pijpen volgen. :wink:

Huub

Bericht door Huub »

Calinero schreef:Vandaag een nieuwe pijp gekocht, een Magneet Impala (Merkloos dus) :wink:

Afbeelding

Aangezien zulke gebogen pijpen wat moeilijker roken, heb ik er een pakje denicool kristallen bij gekocht.

Ik ben trouwens ook nog met Annie bezig om een opgeknapte pijp/pijpen te kopen!
Pffff, het PKZ-virus heeft hier flink toegeslagen.

PS. Ik wil geen reclame maken maar ik heb 'm gekocht bij De Oude Leeuw in Rijswijk.
Je wordt daar zo goed en vriendelijk geholpen, onder het genot van een kopje koffie werd me helemaal uitgelegdwat bruyere nu precies is en hoe het bewerkt wordt, over het roken van een pijp en over het forum natuurlijk, echt fantastisch!
Ik ben een gelukkig mens, ik woon er namelijk 5 minuten vandaan! :)

Groetjes,
Carro
Hallo Carro,

Gefeliciteerd met je aankop. Maar waarom die kristallen? Probeer de pijp rustig in te roken en zo gauw ze gaar reutelen niet meer verder roken. Na het roken de kop even schoonmaken met een opgerold stukje keukenpapier als er veel vocht is.
Mijn inziens kun je met die kristallen een pijp nooit goed in roken omdat die de cakevorming onder in de kop tegen houden.
Maar hoewel ik al heel, heel lang pijproker ben heb ik geen ervaring met kristallen.

Ik hoop dat ze je aangename rookmomenten brengt.

Huub

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Nieuwsgierig als ik ben heb ik deze indertijd natuurlijk ook
geprobeerd.
Het is rommel en Huub heeft gelijk.

Bommel

Bericht door Bommel »

Rustig in roken is het advies.
Komt er gereutel om de hoek kijken, duim op de ketel en heel voorzichtig zachtjes in de steel blazen.
Alles wat de vorming van de cake, dat is de koollaag, belemmerd is niet goed.
Afbeelding

Pieter

Bericht door Pieter »

Bananabox-Ninja schreef:Netjes Imler, begrijp ik trouwens hieruit dat Vauen hem niet meer maakt?

In any case veel plezier ervan
De Zeppelin is in eerste plaats uitgebracht in een gelimiteerde oplage. Hoeveel weet ik niet precies, kan ik zo nergens terugvinden.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Calinero

Bericht door Calinero »

Huub schreef:Hallo Carro,

Gefeliciteerd met je aankop. Maar waarom die kristallen? Probeer de pijp rustig in te roken en zo gauw ze gaar reutelen niet meer verder roken. Na het roken de kop even schoonmaken met een opgerold stukje keukenpapier als er veel vocht is.
Mijn inziens kun je met die kristallen een pijp nooit goed in roken omdat die de cakevorming onder in de kop tegen houden.
Maar hoewel ik al heel, heel lang pijproker ben heb ik geen ervaring met kristallen.

Ik hoop dat ze je aangename rookmomenten brengt.

Huub
robvoorburg schreef:Nieuwsgierig als ik ben heb ik deze indertijd natuurlijk ook
geprobeerd.
Het is rommel en Huub heeft gelijk.
Bommel schreef:Rustig in roken is het advies.
Komt er gereutel om de hoek kijken, duim op de ketel en heel voorzichtig zachtjes in de steel blazen.
Alles wat de vorming van de cake, dat is de koollaag, belemmerd is niet goed.
Bedankt Huub en alle heren bedankt voor het advies, ik heb 't aangeschaft omdat men zegt dat kromme pijpen voor groentjes zoals ik nogal moeilijk zijn.
Maar als ik jullie commentaar zo lees, ga ik het toch maar zonder doen, gewoon de tijd nemen om te leren, dank heren! :)

Dolledokus

Bericht door Dolledokus »

Tjah mijne Heren en Dames.
Tot mijn spijt moet ik jullie mede delen dat ook hier het PKZ heeft toegeslagen. ;p
Eigenlijk had ik er de middelen niet voor, maar ik moest wel! Dat begrijpen jullie wel hè? Toch vrij goedkoop verkregen moet ik zeggen, dus dat was al winst ;p
Voornamelijk toch trots op de BB-Champion, maar ik vind de Hardcastle`s Camden 171 ook erg leuk! De andere BB is een filter en er zit een mondstuk op dat er volgens mij niet bijhoort, er staat namelijk een soort van T op. Normaal is dit B. En de andere is een Eyro Perfect Extra Bruyere.
Ik heb in 2 van deze zo`n ijzertje zitten. Kan dat eruit of niet? Die Camden heeft er eentje die gaat vanaf mond tot in de kop van de pijp, een soort rietje dus. De andere heeft een klein wokkeltje erin zitten. Die andere twee zijn filterpijpen. (kan je ook zonder filter die pijpen roken?)
Hier komen ze!
Afbeelding
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

MfOx

Bericht door MfOx »

Fraaie aanwinsten Dries/Dolledokus/Dolle/Dollenzovoort. Zo gaat de verzameling pijpen natuurlijk met rasse schreden vooruit.
Die metalen dingetjes zijn (een soort van) filters. Voor zover als ik weet halen de meesten ze eruit (ik zelf wel in ieder geval), daar ze niet echt een toegevoegde waarde hebben.
Zelf vind ik ze makkelijker roken zonder. Maar goed, het is geen wetenschap, dus je kan het beste zelf experimenteren wat je prettiger vindt.

In ieder geval veel plezier van je nieuwe aanwinsten.

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja »

Netjes Dolle, die metalen filters worden door de meeste verfoeid en 'verzameld'

Mag ik je wel aanraden om deze pijpen even een goeie poets beurt te geven?
Ze zien er goed gebruikt uit, zeg maar.

Veel plezier ervan iig
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Dolledokus

@Mfox
Ah kijk aan, ja ik dacht al dat ze eruit konden, zeker dat wokkel geval. Die lange staaf dat weet ik niet, die laat zich niet losdraaien. Maar goed, ik sloop ze eruit ;p
Zeg en een filterpijp, kan die zonder filter ook gerookt worden? Dat gekke witte gevalletje wat je maar 1 of 2 x kan gebruiken zeg maar.

@BNN
Ja dat klopt idd wat je daar zegt. Zijn ze ook overigens. Ze zijn al schoongemaakt met van alles en nog wat, vooral de mondstukken. Die hebben wat alcohol gezien. Puur even voor het ontsmet ideetje. Denk dat ik er een keer met een ruimer aan moet ook, maar dat komt wel goed. Ook wil ik ze even in een wasje zetten (gisteren carnauba mogen ontvangen, yes yes!, fijne vrienden heb ik!) Dus die krijgen zeker nog een beurtje. Heb wel al flink lopen schoonmaken aan ze overigens, maar ze zijn wat ouder volgens mij en door de vorige eigenaar niet behandelt hoe ze behandelt zouden moeten worden vind ik persoonlijk. Maar goed, ik ben dan ook soms akelig met dat soort dingen. Ik heb een werkplaats war het best rommelig is, maar mijn gereedschappen zijn altijd goed onderhouden. Rommel of geen rommel, ik werk niet met slecht geslepen gereedschappen, daar houd ik niet van. Dus dit vraagt ook onderhoud. Ben er nog niet geheel in thuis, maar had weer een filmpje van onze Janneman toegepast ;) En ik moet er nog wat handigheid in krijgen.
Komt goed!
En gebruikt of niet, ik ben er blij mee, kan nu in elk geval als ik dat wil meer roken op 1 dag ;) Daar ging het een beetje om.
MAAR!! Ik zit me eigenlijk totaal te verkneukelen om de Mr Brog. Wat heb ik daar zin in zeg! Dat word mijn lieveling denk ik. My Precious!!
Groet Dries,

Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Calinero

Bericht door Calinero »

Dolledokus schreef:Tjah mijne Heren en Dames.
Tot mijn spijt moet ik jullie mede delen dat ook hier het PKZ heeft toegeslagen. ;p
Eigenlijk had ik er de middelen niet voor, maar ik moest wel! Dat begrijpen jullie wel hè? Toch vrij goedkoop verkregen moet ik zeggen, dus dat was al winst ;p
Voornamelijk toch trots op de BB-Champion, maar ik vind de Hardcastle`s Camden 171 ook erg leuk! De andere BB is een filter en er zit een mondstuk op dat er volgens mij niet bijhoort, er staat namelijk een soort van T op. Normaal is dit B. En de andere is een Eyro Perfect Extra Bruyere.
Ik heb in 2 van deze zo`n ijzertje zitten. Kan dat eruit of niet? Die Camden heeft er eentje die gaat vanaf mond tot in de kop van de pijp, een soort rietje dus. De andere heeft een klein wokkeltje erin zitten. Die andere twee zijn filterpijpen. (kan je ook zonder filter die pijpen roken?)
Hier komen ze!
Afbeelding
Hahaha, 't PKZ-virus is zooo besmettelijk en er zijn nog geen medicijnen voor, maar uuuh, gefeliciteerd man, geniet ervan! Ik zou trouwens die tampers maar even laten voor wat 't is en een pijpenrekje maken! :wink:

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Dolledokus schreef:Ook wil ik ze even in een wasje zetten (gisteren carnauba mogen ontvangen, yes yes!, fijne vrienden heb ik!)
Zolang dat blok-was is en niet van die vloeibare zooi zit je goed :)

"Ninja des forums"

Dolledokus

Calinero schreef: Hahaha, 't PKZ-virus is zooo besmettelijk en er zijn nog geen medicijnen voor, maar uuuh, gefeliciteerd man, geniet ervan! Ik zou trouwens die tampers maar even laten voor wat 't is en een pijpenrekje maken! :wink:
Ik ben ernstig bang dat je gelijk hebt Cali!, hahaha. erg hè. Maar het is ook zo leuk en lekker.
Hey hoe smaakte jou dinges, wat had je toch geprobeerd, wacht ik zoek het bijbehorende topic wel even op, je zal er vast al wat hebben achtergelaten. Ich kiek efkes.

@BNN
Blokwas?
Ik heb allemaal kleine gele flakes. Met de tip ernaast; te smelten met een ietiebietie bijenwas.
Wat jij, want klinkt mij niet lekker als je zegt, ik hoop dat je blokwas hebt. Ik gok even op een flinke klomp carnaubawas, dat je dat bedoelt.
Kan me toch ernstig vergissen, maar was is toch was? En diegene die het erop smeert is toch diegene die het te veel of te weinig doet. Overigens heb ik daar zo mijn eigen tricks voor om dat er matig op te krijgen. Overdaad is nooit goed.
But tip me please!
Groet Dries,

Calinero

Bericht door Calinero »

Dolledokus schreef: Ik ben ernstig bang dat je gelijk hebt Cali!, hahaha. erg hè. Maar het is ook zo leuk en lekker.
Hey hoe smaakte jou dinges, wat had je toch geprobeerd, wacht ik zoek het bijbehorende topic wel even op, je zal er vast al wat hebben achtergelaten. Ich kiek efkes.
WO Larsen Old Fashioned, Stanwell Melange, m'n kopje thee? 'T was allemaal lekker, echt genieten! :wink:

Dolledokus

Stanwell ja. Oooh lekker man. Ik ga even ruiken, LOL!
Groet Dries,

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Dolledokus schreef: @BNN
Blokwas?
Ik heb allemaal kleine gele flakes. Met de tip ernaast; te smelten met een ietiebietie bijenwas.
Wat jij, want klinkt mij niet lekker als je zegt, ik hoop dat je blokwas hebt. Ik gok even op een flinke klomp carnaubawas, dat je dat bedoelt.
Kan me toch ernstig vergissen, maar was is toch was? En diegene die het erop smeert is toch diegene die het te veel of te weinig doet. Overigens heb ik daar zo mijn eigen tricks voor om dat er matig op te krijgen. Overdaad is nooit goed.
But tip me please!
Hier is het topic erover http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=38&t=2752

Carnaubawas waarover ik het heb is een keiharde bonk donker bruine bijna zwarte was.
Zoals ik hem heb ziet het eruit als een aangebrand gebakje (inclusief papieren bodempje ;) )

"Ninja des forums"

Dolledokus

Okè, ik begrijp dat ik dus beter de knetterharde donker blok had kunnen hebben. (topic even gelezen)
Ik heb de gele flakes dus (laatste link op die page). Zal het evengoed mee kunnen hoor. En als je vaker met was gespeeld hebt, dan weet je ze ook wel aan te brengen ;)
Ik zal een poging doen met deze. Word dat niets, dan ga ik op zoek naar dat zwarte blokje. (denk dat ik em zowiezo hebben wil)
Bedankt voor je linkje, duidelijk verhaal achter de Carnaubawas.

Even een andere nog. Terpentijnwas, mag ik die gebruiken op een pijp/tamper? (ik heb hier een fijne liggen, die ik eigenlijk gebruiken wil voor o.a de tampers, zéér fijn wasje is dit, nu nog spijt van dat ik niet alle potten toen gekocht heb, je kan maar genoeg hebben nietwaar!)
Groet Dries,

Immler

Bericht door Immler »

Terpentijnwas, mag ik die gebruiken op een pijp
Alles mag maar ik zou het je afraden.
Terpentijn zit ook in meubel/bijenwas. Bij verwarming giftig.
Afbeelding

Dolledokus

Okè, niet voor de pijp dus, wel voor de rest.
Merci!
Dan zal ik de bronnen eens raadplegen voor een stukje knokenharde Carnauba. Want nu wil ik ook zo`n keiharde blok hebben natuurlijk,hahah!
Groet Dries,

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Goe bezig Dolle ! :D
Afbeelding

Dolledokus

Eliminator schreef:Goe bezig Dolle ! :D
Dank je Eli, pkz hè! Niet tegen te houden dat virus! ;p
Groet Dries,

Calinero

Bericht door Calinero »

Gisteren bij http://www.dreampipes.nl twee pijpen besteld, ik hoorde van Godfrey59 dat 't twee forse pijpen waren en dat is precies wat ik zoek!

Vandaag ook weer voor de bijl gegaan, en ik had me nog zo voorgenomen rustig aan te doen, pfff! :oops:
Ik ging even bij Hamilton in Den Haag kijken en zag een Peterson Standard 302 liggen, een lekkere grote pijp en hij riep me: "Carro, ik wil bij jou wonen!" Ik kon 'm gewoon niet achterlaten, vandaar!

Afbeelding
Peterson Standard 302 met P-lip

En uiteraard ben ik nog opzoek naar deze pijp: http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5748

Maar dan doe ik 't echt rustig aan! :?

Dolledokus

Calinero schreef:hij riep me:
Hoe herkenbaar!
Ik heb het zelfs zo erg dat elke mooie pijp die ik bekeken heb op internet, me spontaan een email begint te sturen! "Zeg Dolle, wat dacht je ervan?, die etalage hier is maar koud en eenzaampjes en jij bent zo`n toffe peer" Soms grinniken en grijnzen ze me al even erg aan als die smerige grijns die ikzelf heb bij het roken van een pijpje ;p
Calinero schreef:Maar dan doe ik 't echt rustig aan! :?
:-T Ik wacht op je volgende hahaha!!!

ps : verduld mooi pijpje zeg!
Groet Dries,

Immler

Bericht door Immler »

Ik vrees dat het een ritje afkickkliniek wordt voor jullie.
Afbeelding

Calinero

Bericht door Calinero »

Immler schreef:Ik vrees dat het een ritje afkickkliniek wordt voor jullie.
Ik ben bang dat je gelijk hebt, Immler! :)

Gesloten