Assmaak tijdens het roken
- Eliminator
- Moderator
- Wowbagger
Re: Assmaak tijdens het roken
In dit geval gat-verredamme
- maboc
- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Hangt toch wel van de ass af denk ik 

An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
"Ninja des forums"
- maboc
Ah... u geeft een kijkje in uw voorkeuren.Bananabox-Ninja schreef:Hangt toch wel van de ass af denk ik
--
Cheers maboc
Cheers maboc
- Robert
- Contacteer:
Anaal ka(ni)baal.

- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Of mijn mond een douwmaboc schreef:Ah... u geeft een kijkje in uw voorkeuren.Bananabox-Ninja schreef:Hangt toch wel van de ass af denk ik

Maar om on topic te blijven, weten we inmiddels al meer waar die smaak vandaan komt?
Het lijkt me zo raar om daadwerkelijk tabaks-as te proeven tijden het roken......nou ja misschien bij windkracht 10?
An item at rest cannot be stopped.
"Ninja des forums"
"Ninja des forums"
- jarnogab
Ook al aan gedacht... bij hevige wind kan de tabak te snel verbranden en daardoor een assmaak geven.Bananabox-Ninja schreef: Het lijkt me zo raar om daadwerkelijk tabaks-as te proeven tijden het roken......nou ja misschien bij windkracht 10?
Groeten,
jarnogab
jarnogab
- Bart Iron
- Moderator
Sorry jongens....Bananabox-Ninja schreef:Hangt toch wel van de ass af denk ik
- maboc
hahaha die kan ik dus woordelijk meezingen.Bart Iron schreef:Sorry jongens....Bananabox-Ninja schreef:Hangt toch wel van de ass af denk ik
--
Cheers maboc
Cheers maboc
-
Kheb de oplossing gevonden:
Niet te vast aanstampen, rustige trekjes(anders gevaar voor te heet roken)en voldoende rust, want soms is 1 dag rust blijkbaar niet genoeg en moet ge gewoon wachten tot de pijp weer aangenaam ruikt en uitnodigt om gerookt te worden.
Dit alles combineren en het wordt aangenaam roken!
Allen bedankt voor de vele tips!
Groeten
Niet te vast aanstampen, rustige trekjes(anders gevaar voor te heet roken)en voldoende rust, want soms is 1 dag rust blijkbaar niet genoeg en moet ge gewoon wachten tot de pijp weer aangenaam ruikt en uitnodigt om gerookt te worden.
Dit alles combineren en het wordt aangenaam roken!
Allen bedankt voor de vele tips!
Groeten
- Robert
- Contacteer:
Met andere woorden, roken zoals je een pijp hoort te roken. 

- The_Undertaker
- Administrator
Hmm, hoe krijg je dit voor elkaar, volgens mij valt er niks uit m'n pijp zodra ik 'm ondersteboven hou, en ik ben bang dat als ik ga tikken dat ik dan de helft van m'n rookgenot kwijt ben in de asbakWinslow Collector schreef:3. Wat vaker de as van de tabak tijdens het roken in de asbak laten vallen. Ik doe dat een keer of 4-5 tijdens het roken van een pijp. Misschien doe jij dat veel minder. Ik lees weleens verhalen dat mensen bijna een hele pijp leegroken zonder de as te verwijderen. Dat komt op een gegeven moment ook voor het rookkanaal te zitten.

"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
- Ribbon
Meestal roer ik met het pinnetje van een driepotertje even door de losse as. Je voelt vanzelf wanneer je onverbrande tabak aanraakt omdat dit (heel logisch) harder is.
Vervolgens keer ik de pijp om boven de asbak en valt de as er uit. Als de pijp goed gestopt is blijft de onverbrande tabak gewoon achter.
Ik heb hierbij overigens geen significant smaakverschil gemerkt in vergelijking met het aandrukken van de as.
Vervolgens keer ik de pijp om boven de asbak en valt de as er uit. Als de pijp goed gestopt is blijft de onverbrande tabak gewoon achter.
Ik heb hierbij overigens geen significant smaakverschil gemerkt in vergelijking met het aandrukken van de as.
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)
- The_Undertaker
- Administrator
Robb schreef:Meestal roer ik met het pinnetje van een driepotertje even door de losse as. Je voelt vanzelf wanneer je onverbrande tabak aanraakt omdat dit (heel logisch) harder is.
Thanks, ik ga het eens proberen

"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
- jarnogab
Ik doe het ook tijdens steeds meer rookbeurten, hoewel niet altijd. Er valt maar een klein beetje uit hoor. Zeker niet verwachten dat alle zichtbare as in de asbak valt.The_Undertaker schreef:Hmm, hoe krijg je dit voor elkaar, volgens mij valt er niks uit m'n pijp zodra ik 'm ondersteboven hou, en ik ben bang dat als ik ga tikken dat ik dan de helft van m'n rookgenot kwijt ben in de asbakWinslow Collector schreef:3. Wat vaker de as van de tabak tijdens het roken in de asbak laten vallen. Ik doe dat een keer of 4-5 tijdens het roken van een pijp. Misschien doe jij dat veel minder. Ik lees weleens verhalen dat mensen bijna een hele pijp leegroken zonder de as te verwijderen. Dat komt op een gegeven moment ook voor het rookkanaal te zitten.![]()
Dat tabak meekomt zou niet mogen... je hoeft niet op de pijp te tikken of zo. Gewoon omdraaien volstaat normaliter al.
Groeten,
jarnogab
jarnogab
- pijpliefhebberrobin
As smaakt niet naar zeep, as is enorm bitter. Ik weet het uit ervaring.
The eagle flies alone!