Heb een paar pijpen van BB die mij uiterst goed bevallen....
En hoop echt dat de gehele pijpenindustrie weer een opleving krijgt.... (en ja tuurlijk ik gun Kim Holland ook wel haar verzetje...maar die bedoel ik uiteraard niet

Hoewel ik zelfs niet durft te pretenderen ook maar half zoveel kennis van de materie te hebben als jij Paul, verschillen we hier toch van mening.Winslow Collector schreef:De "gouden tijden" lijken eventjes voorbij.
Gek dat ze zulke goede plannen bij Gubbels nooit zelf bedacht hebbendr. Watson schreef:Voor Gubbels zou ik het advies willen geven om een duidelijke keuze te maken. Ze kunnen kiezen voor een klassieke lijn van filterloze pijpen met een Dunhill uiterlijk voor de prijs van een Parker. Ideaal voor de Engelse blends.
Voor de aromaliefhebber - met filter - zullen ze met een moderne gewaagde Deense ontwerpen moeten komen. Waar ook een Winslow liefhebber tevreden over zal zijn. De prijsstelling zal tussen 100 en 150 euro moeten liggen.
Voor de klassieke lijn zouden ze de naam Big Ben kunnen gebruiken. Voor de Deense pijpen de naam Hilson.
Het exclusieve segment blijft beperkt tot Porsche design.
De marktsegmenten moeten dus duidelijk gekoppeld worden aan het merk. En ze zullen er voor moeten waken om niet de fout te maken om te kiezen voor kleurloze ontwerpen waar weinig mensen affiniteit mee hebben.
Dukdalf schreef:Gek dat ze zulke goede plannen bij Gubbels nooit zelf bedacht hebben
Eeeuh..., van Tom Palmer van Peterson. Die spreken een maat en ik 2 x per jaar op beurzen (Intertabac Dortmund en Ambiente Frankfurt).Laafke schreef:Vreemd, er wordt gesteld dat Peterson zijn koppen in Italie laat draaien. Op de site staat het adres van de fabriek in Ierland.... hebben jullie misschien een bron over dit verhaal??
Wat Gubbels met de Hilson koppen heeft gedaan weet ik niet. Is dat al lang geleden, die overname?Laafke schreef:Hallo Winslowcollector,
Dank voor de info. Dat het met Peterson achteruit ging was mij ook bekend. Het schijnt dat de afwerking nogal mankementen vertoont. Als je dan zo bekend bent met o.a Gubbels......wat hebben ze met het restant Hilson koppen gedaan die toen bij de overname in hun bezit kwamen. Ik heb nog geen enkele pijp daarvan gezien (wel foto's) en daar zaten bijzonder mooie (retro) stukken bij.
Haha, dat is dan wel te merken bij Dunhill. Vorige week mijn tweede Dunhill gekocht. Bij de eerste moest ik vastgesmolten boorsel uit de filterkamer ruimen. Bij de tweede zat er een propje boorsel voor het rookkanaal van het mondstuk.Dukdalf schreef:Grote kans als je een Dunhill koopt die niet ouder is dan dertig jaar of zo dat de kop in Spanje gedraaid is en volgens mij heeft Peterson zijn koppen ook heel lang in Spanje laten maken.
Okay, 1980. Dan ben ik benieuwd of er nog iets van die voorraad over is.Laafke schreef:Volgens de Hilson site was de overname in 1980. Maar ik heb pas sinds 7 jaar internet en ben dus ook na die tijd die pijpen tegengekomen.......ik woonde toen al in Vlissingen en was klant bij Rudi uit Middelburg.
Haha, wat leuk, Ik doe hem woensdag de groeten, dan zie ik hem weer.Laafke schreef:Ja, ik ging meestal op zaterdag naar Middelburg. Een groot gedeelte van mijn pijpen (o.a. de Stanwell brassband 19 en 63 waren de eerste pijpen die ik bij hem kocht, toen kreeg je nog een catalogus!)
Ook mijn Winslows komen bij hem vandaan. Hij was volgens mij één van de eerste in Nederland die ze verkocht......maar we dwalen af.... doe hem de groeten van me!
Je kunt nog steeds bij Rudi terecht hoor. Ook voor Winsløws.Laafke schreef:Winslow maakte toen indertijd kwalitatief goede pijpen, mij beviel het danish design en ik vond de prijs toen nog vrij redelijk. Al dacht mijn toenmalige vriendin daar heel anders over.![]()
Wat mij tegen is gaan staan is het gebruik van kunstof, al mijn Winslows zijn filterpijpen en het feit dat hij zeer frequent op "tournee" gaat. Ik vraag me dan ook af in hoeverre hij zelf nog pijpen maakt, buiten de pijpen die hij tijdens de shows maakt. Zijn ontwerpen blijf ik mooi vinden. En meerdere mensen met mij. Hij heeft voor de 2e keer een forumpijp ontworpen. Op het forum kwamen enkele foto's te staan van de pijp in ruwe vorm. Men kon via mail vanaf 13.00 uur bestellen. Voor 13.10 uur waren de pijpen verkocht. En daar zaten tot mijn verbazing ook filterloze pijpen bij. Mocht ik in de nabije toekomst in een plaats komen met een goede tabakshandelaar dan zal ik zeker weer eens gaan kijken naar Winslow
Omdat Winsløw geen series maakt (behouden de voorjaarspijp en jaarpijpen) zet Rudi er geen Winsløws op. Elke pijp is uniek bij Winsløw, dus dan blijft het een heen-en-weer geschuif van foto's. Rudi verkoopt ze aan bezoekers en op pijprookwedstrijden of forumbijeenkomsten. Aan goed prijzen, overigens. Beste is, wanneer je interesse hebt, dat je hem eens belt.Laafke schreef:Op de site van Rudi staan anders vrij weinig pijpen voor een echte webshop. Het model dat ik zoek staat er in ieder geval niet bij.(Lijkt op de Stanwell 19, mijn eerste echte pijp) maar dat model ben ik op nog geen enkele mij bekende website tegengekomen. Die pijp is ook al meer dan 10 jaar in mijn bezit en ik heb de grote fout gemaakt om hem opnieuw te beitsen......dat kan een leek beter niet doen.
De Winslow heeft niet de versieringen als de afgebeelde Stanwell navy
Voor een merk als Dunhill (en de navenante prijzen) vind ik dat eigenlijk onacceptabel.Winslow Collector schreef:Haha, dat is dan wel te merken bij Dunhill. Vorige week mijn tweede Dunhill gekocht. Bij de eerste moest ik vastgesmolten boorsel uit de filterkamer ruimen. Bij de tweede zat er een propje boorsel voor het rookkanaal van het mondstuk.Dukdalf schreef:Grote kans als je een Dunhill koopt die niet ouder is dan dertig jaar of zo dat de kop in Spanje gedraaid is en volgens mij heeft Peterson zijn koppen ook heel lang in Spanje laten maken.
En dat voor zo'n prestigieus merk? Waar de koper een nieuwe pijp meteen onder handen moet nemen?
Als ze zoveel werkelozen hebben in Spanje, kunnen ze er vast wel eentje bij de Dunhill-maker aanstellen om de pijpen te controleren voor verzending.![]()
Inderdaad. Maar ik kan 2 dingen doen: de service van de fabrikant vragen of het zelf even in 30 seconden oplossen.maboc schreef:Voor een merk als Dunhill (en de navenante prijzen) vind ik dat eigenlijk onacceptabel.
Daar zou ik redelijk 'pissed' over zijn.
--- edit : Sorry Eliminator....zie je interruptie nu pas.
Gubbels was inderdaad op Intertabac in Dortmund (afgelopen september).Laafke schreef:Ik ben benieuwd met welk assortiment ze komen (of al reeds gekomen zijn want ze waren ook al op een beurs Duitsland in 2012). Helaas is mij geen tabakszaak in de buurt bekend waar ik het evt. assortiment live zou kunnen aanschouwen. Ook de website geeft geen enkele informatie, ze zijn bezig een nieuwe site op te zetten. Nu heb ik wel een mailtje naar de klantenservice gestuurd maar op mijn vorige mailtje moet ik nog steeds antwoord krijgen. Als het verhaal van Oliver Kopp waar is dat Gubbels benaderd is voor de produktie van Rattrays pijpen dan is dat natuurlijk een geweldige boost voor Gubbels. En dat gun ik ze van ganser harte!!!