Slecht weer-pijp

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Luys
Moderator

Re: Slecht weer-pijp

Bericht door Luys »

lestat schreef: Janneman legt zijn vingers met een kier op de kop om een uitgaande pijp weer beter aan de gang te krijgen. Dat meen ik mij toch te herinneren.
Daaruit verder denkend lijkt het me dan weer niet raadzaam om dit dus te doen bij veel wind want dan creëer je een geconcentreerde luchtstroom. Dat zorgt ervoor dat de pijp nog sneller brand. Of vergis ik mij?
Hmm, je hebt helemaal gelijk :oops: Denk dat mijn kennis van wie wat schreef, en wanneer en waar het staat wat roestig geworden is door te lang afwezig zijn ;)
Pijproker des forums

Boswachter

Bericht door Boswachter »

Luys schreef:
lestat schreef: Janneman legt zijn vingers met een kier op de kop om een uitgaande pijp weer beter aan de gang te krijgen. Dat meen ik mij toch te herinneren.
Daaruit verder denkend lijkt het me dan weer niet raadzaam om dit dus te doen bij veel wind want dan creëer je een geconcentreerde luchtstroom. Dat zorgt ervoor dat de pijp nog sneller brand. Of vergis ik mij?
Hmm, je hebt helemaal gelijk :oops: Denk dat mijn kennis van wie wat schreef, en wanneer en waar het staat wat roestig geworden is door te lang afwezig zijn ;)
Dank voor het mee-denken waarde forumgenoten !
Dat met je vingers over de pijp heen gehouden, dat ken ik .. want met dit prachtige herfstweer wil ik noch mijn wandeling - noch mijn fijne pijp opgeven . Die 'verhoging'op de pijp daar heb ik het warempel deze week nog met een mederoker over gehad !? Ik moest aan die oude WWI aanstekers denken - die kon je toch o o k hoger/langer maken tegen de harde wind ? Het schoot me te binnen dat men d a t eigenlijk ook met een pijp zou moeten kunnen doen.
Zo blijkt maar weer dat alles al eens eerder gedaan is ;)
(en ondertussen schuil ik af en toe even onderweg - is 't niet tegen de regen dan wel voor een rookpauze..)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Luys
Moderator

Bericht door Luys »

Boswachter schreef: Ik moest aan die oude WWI aanstekers denken - die kon je toch o o k hoger/langer maken tegen de harde wind ? Het schoot me te binnen dat men d a t eigenlijk ook met een pijp zou moeten kunnen doen.
Hmm, stukje pcv-buis met de juiste diameter dat je over de kop kan schuiven? Niet mooi, maar wel een schuifbaar windscherm... Eventueel opleuken met wat rustificatie en een kleurtje ;)
Pijproker des forums

Pitoe [*RIP*]

Bericht door Pitoe [*RIP*] »

Boswachter schreef: (en ondertussen schuil ik af en toe even onderweg - is 't niet tegen de regen dan wel voor een rookpauze..)
zelfs daar zijn oplossingen voor :)
Afbeelding

maboc

Bericht door maboc »

Er komt natuurlijk een moment dat je dan een vorkheftruc nodig hebt om de pijp met al z'n fratsen naar de mond te brengen (gezien bovenstaande plaat).
Dat gaat mij persoonlijk net een stap te ver :-)
--
Cheers maboc

Plaats reactie