Ik ben inmiddels 32 jaar en rook al een jaar of drie pijp, op en af voornamelijk. Daarbij rook ik ook nog hier en daar de losse saf, waar ik jaren van genoten heb, maar nu mee probeer te stoppen.
De reden hiervoor is dat ik er recent achter ben gekomen dat ik genetisch wat problemen heb waardoor ik een aantal vitaminen niet goed opneem en verwerk. Gezien deze vitaminen afgebroken worden door alcohol en sigaretten (geïnhaleerde rook, eigenlijk), dacht ik dat ik maar beter werk zou maken van het pijproken. Voornamelijk omdat ik wel zin heb in de lekkere smaak van tabak

Nu de redenen duidelijk zijn, ik heb een aantal pijpen waaronder een lange Savinelli (denk leespijp), een gebogen L'Anatra met een plezant grote kop, een andere Savinelli bulldog, en een paar losse no names. Oh, en een Peterson system pijp die ik met een passie haat.
Van tabak ben ik enorm fan van Virginias en Engelse tabakken, niet zo van Aromatische tabakken, ik denk dat ik voornamelijk te rap en te heet rook en well... you know..
Ondanks het bezit van een aantal pijpen heb ik vaak nog problemen met de laatste helft van de kop en vaak nog met het stoppen van de pijp. Om geen eindeloze lijst met problemen te maken: ik kan een pijp roken, maar enkel zonder enige stijl

En verder? Ik ben opgegroeid in Almelo, maar kom uit Elst (Gelderland), verder nog een tijdje in Eindhoven gewoond, Amsterdam, Washington DC en nu al weer een jaar of zeven in Gent met mijn vriendin.
Cheers,
Tinuz