Pagina 1 van 1

Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 21 jun 2016 18:00
door Tati60
Eind december veroorloofde ik mij een kerstgeschenk : een Butz Choquin Cobra. Ik wilde die al langer aanschaffen, omdat het mij een leuk model leek, maar ik zocht de plain-wood uitvoering, niet de gerustificeerde.

Ik vond zo'n Cobra in de webshop van Peter Heinrichs in Duitsland voor het meeneemrijsje van 99,50 euro. Besteld dus, vlot geleverd en gebruikt voor de enkele geopende blikjes aromatische tabak die ik nog had staan en niet wilde ruilen of verkopen. Ik rook die tabakjes tussendoor een of twee keertjes per week.

Einde mei gebeurde het dan : de Cobra vertoonde plots een afschuwelijke zwarte brandvlek aan de linkerkant van de pijp! Blijkbaar een doorbrandvlek... Ik heb deze pijp hoogstens een vijftien keer gebruikt. Als je daarbij bedenkt dat ik een nieuwe pijp altijd inrook met enkele keren een 1/3-vulling enz. was hij dus wel er snel kapot.

Afbeelding

Ik stuurde Peter Heinrichseen drietal weken geleden een weliswaar in het Engels gesteld mailtje (hun website heeft immers ook een Engelstalige versie) met bovenstaande foto en de vraag wat zij aan dit euvel konden doen. Ik voegde er ook mijn elektronisch aankoopbewijs bij. Tot op heden geen reactie.

Ik vraag me hier toch enkele dingen bij af:
1. Wat let het een internetwinkel als die van Peter Heinrichs om de kosten van deze met fouten gefabriceerde Cobra verder te verhalen op het bedrijf Butz Choquin?
en/of
2. Zou het - gezien de lage verkoopprijs - wel om een échte Cobra gaan? Bij Butz Choquin vind ik het model dat ik kocht alleszins niet in het aanbod.

Ik heb Heinrichs vandaag een herinneringsmail gestuurd. Maar ik wil toch wel eens horen wat jullie ervaringen met Peter Heinrichs zijn... Vooral als het erop aankomt een probleem op te lossen. Ik kijk uit naar jullie reactie...

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 21 jun 2016 18:48
door Eliminator
So far, so good, maar ben dan ook nog geen probleemgeval tegen gekomen.

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 21 jun 2016 21:03
door Claude
In mijn ervaring hebben ze een prima klantenservice. Ik zou ze dan ook gewoon bellen, gaat een stuk sneller.

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 21 jun 2016 21:40
door Smokomang
Ook ik heb alleen maar goede ervaringen met Heinrich. Idd gewoon bellen

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 22 jun 2016 09:38
door janneman
Ik heb geen ervaring met hun webshop, ik ben alleen vaak in de winkel bij Bergheim geweest. Daar wordt met groot enthousiasme goed met klanten omgegaan.

Een bij hen gekochte pijp begon te scheuren (nauwelijks zichtbaar, maar met roken kwam er vocht uit), en na een maand of wat stond ik terug in de zaak. Ik kreeg niet meteen een nieuwe pijp mee, de pijp werd ingenomen en zou opgestuurd worden naar de fabrikant (Lorenzo). Ik geloof niet dat ze van dat model meerdere exemplaren hadden, maar dat weet ik niet zeker. Na een week of 3 kreeg ik een telefoontje dat ik mijn nieuwe pijp kon komen afhalen.

Als het wat lang duurt zou ik het inderdaad met de telefoon proberen, ik heb gewoon geen idee hoe goed ze in hun internet-afhandeling zijn.

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 22 jun 2016 12:01
door Afficionado
Niks dan lof over Peter en zijn winkel. Weliswaar alleen ervaring met de sigaren maar als er iets niet in orde was werd alles netjes vervangen of terug betaald indien niet langer leverbaar.

Ik zou zeker bellen. Ze spreken daar allemaal een mondje Engels en dat gaat veel sneller dan mailen.

Het zou me zeer verbazen indien ze dit niet correct oplossen.

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 22 jun 2016 16:50
door Berend72
Laatst in Bergheim een Vauen Lord of the Rings pijp gekocht. Ze pakten de doos uit magazijn en niet echt op gelet of t de juiste doos was. Thuis aangekomen en showend hier op t forum wees iemand mij erop dat de doos niet klopte. Mail gestuurd en zonder probleem werd er de juiste doos toegestuurd met extra samples. Verkeerde doos kon ik later weer inleveren als ik op bezoek kwam.

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 22 jun 2016 19:33
door robvoorburg
Goed te lezen!
Een beetje tabaksspeciaalzaak, zo is mijn ervaring dan, geeft goede
service wanneer het om het bovenstaande gaat.
Een enkele, zoals Adelante in den Haag, gaat zijn eigen weg en leverde
een voor mij negatief resultaat op.
Zo'n ervaring laat ik achter op het forum.

Meer dan vroeger realiseren onze snoepwinkels zich dat we via internet
onze ervaringen uitwisselen en dat geeft een stok achter de deur.

Tot slot: wanneer je in ons geval een pijp koopt bij een tabakswinkel,
dan doe je zaken met de winkelier en niet met de fabrikant.
Wanneer de winkelier opstuurt om te horen wat de fabrikant ervan
vindt, dan begrijpt de winkelier zijn positie niet.
Hij/zij zal afspraken moeten maken met de fabrikant hoe hij/zij mag
handelen ingeval van schade.
Mocht de fabrikant zich daarover in stilzwijgen hullen dan zou dat
voor mij als winkelier reden zijn dat merk niet te verkopen.

De firma Gubbels ( Big Ben) is een voorbeeld van hoe het zou moeten.

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 23 jun 2016 17:30
door Tati60
Dag iedereen
Dank voor de reacties, die allemaal lovend zijn voor Peter Heinrichs. Ik kan dat echter voorlopig niet bevestigen. Ik heb de raad van Claude, Afficionado e.a. gevolgd en hen opgebeld. Ik kreeg een heer aan de lijn, die me in het Engels kon tewoordstaan en die me vroeg mijn mailtjes nog eens door te sturen, ook toen ik zei dat ik al twee keer gemaild had, mét aankoopbewijs, mét foto van de beschadiging... Zucht! Ik heb dat maar weer gedaan, voor de derde keer dus. Hopelijk gaan ze nu eens eindelijk hun mail lezen én beantwoorden.
Gezien jullie lovende reacties, bevreemdt dit alles mij toch meer dan een beetje.

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 28 jun 2016 18:16
door Tati60
Gisteren eindelijk een antwoord van Heinrichs. Summier: of ik de pijp wilde opsturen, zodanig dat zij de visu de schade konden bekijken. Ik heb hem vanmiddag op de post gedaan richting Bergheim. En nu maar afwachten... Benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. I'll keep you informed.

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 09 jul 2016 23:18
door Tati60
Na veertien dagen nog altijd geen antwoord... Geen ontvangstmelding, geen reactie op de schade aan de pijp... Niets. Ik vrees dat ik mijn Cobra maar moet opgeven. Snik.

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 09 jul 2016 23:27
door Deadl0ck
Niet verzonden met tracking informatie?

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 10 jul 2016 10:04
door Pellie
Kan me niet voorstellen dat Peter Heinrich helemaal niet zou reageren. Ik zou gewoon bellen en vragen naar informatie. Misschien is de pijp idd helemaal niet aangekomen?

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 27 nov 2016 01:46
door Tati60
Van mij mag Heinrichs nu dus definitief de blacklist op. Het verhaal van de doorbrandende Cobra kunnen jullie hierboven lezen. Inmiddels is de pijp al bijna een half jaar bij hen, de ontvangst werd mij inmiddels bevestigd. Maar sinds einde juli heb ik van hen niets meer vernomen. De zaken worden behandeld door ene mijnheer Andreas Richter die me bij de bevestiging van aankomst alleen nog meldde dat de pijp doorgestuurd zou worden naar Butz Choquin en dat ik voor begin september gezien de vakantieperiode niks moest verwachten.
Welnu, hij doet nog beter dan hij beloofd heeft: hij antwoordde niet op mijn mails in september en oktober. Toen ik enkele weken geleden telefonisch contact opnam, werd ik van het kastje naar de muur gestuurd. Niemand wist iets te vertellen over de Cobra. Ik heb het dan nog maar eens geprobeerd met een email, waarin ik voorstelde mij voor de prijs van de Cobra een korting te geven bij aankoop van een andere pijp...maar zoals te verwachten viel: alleen het diepste stilzwijgen.
Ik ben inmiddels een beetje (veel) gedegouteerd geraakt van Peter Heinrichs en zijn mensen. Ik begrijp ook niks van hun modus operandi in deze: is het voor zo'n bedrijf zo erg 95 € terug te bezorgen aan een klant die schade leed en die eigenlijk nog recht had op garantie? En waarom rekenen ze de kost van vervanging niet gewoon door aan Butz met wie ze toch regelmatig zaken doen, mag ik aannemen.
Nee hoor: Peter Heinrichs, wat zielig!

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 27 nov 2016 01:53
door Nekker
Ik schrik hier oprecht enorm van. Zelf nooit één negatieve ervaring gehad met hen. Er valt hier niets aan goed te praten, en het lijkt me dat je weinig tot geen opties over houdt. Je hebt inderdaad alles ondernomen wat er te ondernemen valt. Maar wellicht is er nog een mogelijke oplossing, ik stuur je even een PB.

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 27 nov 2016 11:33
door Tobias Tobit
Peter Heinrichs zelf staat al op een heel ander soort blacklist. Kan ook een oorzaak zijn dat er slecht wordt gecommuniceerd. Het overlijden van de eigenaar van een bedrijf doet meestal geen goed voor de business.

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 29 nov 2016 00:51
door Tati60
Tobias Tobit schreef:Peter Heinrichs zelf staat al op een heel ander soort blacklist. Kan ook een oorzaak zijn dat er slecht wordt gecommuniceerd. Het overlijden van de eigenaar van een bedrijf doet meestal geen goed voor de business.
Is de eigenaar overleden? Dat verklaart wellicht de zorgeloosheid waarmee de winkel zijn zaken behartigt, inderdaad.

Vreemd genoeg, vandaag krijg ik een mailtje van Andreas Richter als antwoord op mijn laatste mail, waarin hij meldt verbaasd te zijn dat de pijp nog niet bij mij aangekomen is. Daar kan ik formeel in zijn: ik heb niks ontvangen. Maar als ik dat met zoveel woorden zeg, kom ik misschien in een welles-nietesspelletje terecht en daar heb ik absoluut geen zin in. Enfin, afwachten dus. Mocht er toch nog een vogel uit de boom vallen, meld ik het hier.

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 29 nov 2016 08:07
door Kees Flake
Wordt daar niet verzonden met track&trace dat doen ze bij de tabak ook ?????

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 29 nov 2016 09:20
door annie69
Vreemd ik heb alleen goede ervaringen met p.h
Komende zaterdag ga ik o.v.b naar p.h.
Ik zal het eens navragen hoe het zit voor jou.
Gewoonlijk kan je het met track en trace na kijken, maar hun ook.

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 02 dec 2016 19:10
door Tati60
En plotseling ging het heel snel: vorige dinsdag ontving ik een bericht van Adreas Richter dat de pijp zou vervangen worden. En - wie schetst mijn verbazing - vanmiddag 2 december kwam de DHL langs met een pakje... Daarin een nieuwe Butz Choquin Cobra en... als vroeg kerstgeschenk?, een pakje tabak in geschenkverpakking...
Wat deze zaak in een stroomversnelling heeft gebracht en waarom het zolang moest duren om tot een voor de hand liggende oplossing te komen, weet ik niet. Maar ik ben tevreden met de geste die Peter Heinrichs en Co. nu stelt. En ik ga genieten van de cobra én de tabak.
Op dit draadje mag dus een slotje. En hou Heinrichs toch maar buiten de blacklist, al kan mijn ervaring misschien toch ook voor anderen de waarschuwing inhouden dat bij een probleem alles zeker niet altijd gesmeerd verloopt.
Vriendelijke groeten
Bob

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 02 dec 2016 21:25
door Arclaud
Eind goed, al goed. =D>

De hedendaagse klant heeft er wellicht weinig boodschap aan, maar misschien heeft het zeer recente overlijden van Peter Heinrichs wat te maken met de minder goede service. Ik ken niet de oorzaak van overlijden, maar misschien vocht hij tegen een slopende ziekte?

Anyway, geniet van die pijp en de tabak.

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 02 dec 2016 22:15
door Arno
Hij is fijn Bob! Geniet van je pijp!

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 02 dec 2016 23:29
door MaartenS
Het is fijn Bob! En Geniet van de tabak in je pijp!

Heb een aantal Peter Heinrichs selected pijpen ,nooit problemen mee... :D

M.v.Gr MaartenS

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 06 dec 2016 11:20
door Afficionado
Arclaud schreef:Eind goed, al goed. =D>

De hedendaagse klant heeft er wellicht weinig boodschap aan, maar misschien heeft het zeer recente overlijden van Peter Heinrichs wat te maken met de minder goede service. Ik ken niet de oorzaak van overlijden, maar misschien vocht hij tegen een slopende ziekte?

Anyway, geniet van die pijp en de tabak.
Het overlijden van mijn goede vriend Peter is zeer plots en onverwacht gekomen en heeft misschien juist daarom een grote shock teweeg gebracht binnen de firma waardoor dingen misschien een beetje anders zijn gelopen dan normaal.

Ik ben niettemin blij dat alles in orde is gekomen met de pijp want ik ken Heinrichs als bedrijf en als familie alleen maar als uiterst correcte mensen die klant tevredenheid nog hoog in de vaandel dragen.

Re: Jullie ervaringen met Peter Heinrichs?

Geplaatst: 11 dec 2016 11:12
door TommyLF
Afgelopen vrijdag ook bij Heinrichs geweest en ik kan enkel onderstrepen wat Aficionado zegt!

Peter wordt enorm gemist, maar al het personeel in de winkel is vastbesloten het voort te zetten cfm hoe Peter het zou willen!

Grtz Tommy