Ik vond zo'n Cobra in de webshop van Peter Heinrichs in Duitsland voor het meeneemrijsje van 99,50 euro. Besteld dus, vlot geleverd en gebruikt voor de enkele geopende blikjes aromatische tabak die ik nog had staan en niet wilde ruilen of verkopen. Ik rook die tabakjes tussendoor een of twee keertjes per week.
Einde mei gebeurde het dan : de Cobra vertoonde plots een afschuwelijke zwarte brandvlek aan de linkerkant van de pijp! Blijkbaar een doorbrandvlek... Ik heb deze pijp hoogstens een vijftien keer gebruikt. Als je daarbij bedenkt dat ik een nieuwe pijp altijd inrook met enkele keren een 1/3-vulling enz. was hij dus wel er snel kapot.

Ik stuurde Peter Heinrichseen drietal weken geleden een weliswaar in het Engels gesteld mailtje (hun website heeft immers ook een Engelstalige versie) met bovenstaande foto en de vraag wat zij aan dit euvel konden doen. Ik voegde er ook mijn elektronisch aankoopbewijs bij. Tot op heden geen reactie.
Ik vraag me hier toch enkele dingen bij af:
1. Wat let het een internetwinkel als die van Peter Heinrichs om de kosten van deze met fouten gefabriceerde Cobra verder te verhalen op het bedrijf Butz Choquin?
en/of
2. Zou het - gezien de lage verkoopprijs - wel om een échte Cobra gaan? Bij Butz Choquin vind ik het model dat ik kocht alleszins niet in het aanbod.
Ik heb Heinrichs vandaag een herinneringsmail gestuurd. Maar ik wil toch wel eens horen wat jullie ervaringen met Peter Heinrichs zijn... Vooral als het erop aankomt een probleem op te lossen. Ik kijk uit naar jullie reactie...