Owkey laten we starten

ik was nu niet bepaald een verstokte roker, of roker int algemeen. Dat werd heel hard afgeraden bij mij thuis, moeder was er tegen en vader mja die was verstokt aan de sigaretten. Maar daar mocht ik nooit aankomen ook al had ik de leeftijd van 20j op die moment.... tot ik op een dag bezig was met de grote kuis op zolder en een ijzer doosje met een oude pijp en wat kuis gereedschap van men overgrootvader tussen de stoffige doosjes met prullen heb gevonden, en het niet kon laten en er toch maar eens onwetend gewone lucky strike tabak in te doen en op te roken.... dat was vies!!!!!
Ik kon het mezelf toch niet laten om het pijpje achteraf proper maken erg leuk te vinden....
want ik ben een echte prulleman en vond dat echt door en door leuk zelfs het stoppen van de verkeerde tabak was enorm plezant en gaf me een ongekende rust...
ook had ek een stampertje en een mesje erbij gevonden en kon ik mij echt laten gaan in het uitkuisen van het pijpje en kon ik het ineens aanstampen indien het nodig was als ik aant roken was
een tijdje later kwam mijn grootvader er op uit dat ik zijn vader zen pijpje in men handen had en moest ik het afgeven wat wel begrijpelijk is
Dus ben ik maar zelf mijn eigen pijpjes gaan aanschaffen en ben in het bezit van 2 pijpjes geraakt en ik heb er ook ineens 6 verschillende soorten tabak bijgekocht en dat heeft me wel wat gekost maar was wel enorm de moeite waard ik rook nu inmiddels al een tijdje van de pijp en ben al redelijk geoefend in de kunst ervan en moet echt wel toegeven dat er nog veel te ontdekken valt

inmiddels zijn we nu al 7 jaartjes verder en ben ik nog altijd bezig met de kunst van het pijproken ik heb ondertussen het pijpje van mijn overgrootvader gekregen voor mijn verjaardag van mijn grootvader (hij was ook ooit een pijproker ben ik te weten gekomen ) en moet nu wel zeggen dat heeft me echt wel gesmaakt na een deftige kuisbeurt en een goede inrook sessie nu rook ik enkel en alleen nog in dat pijpje en het bevalt me enorm en zou het niet meer kunnen missen ik bestel regelmatig nog wat nieuwe soorten tabak erbij om toch nog wat te kunnen experimenteren maar ik weet nu al dat ik ten volle tot rust kom en er volle teugen van geniet dankzij die ene grote kuis op de zolder 7j terug

dank u overgrootvader

met vriendelijke groeten van putseys sven
ik hoop dat mijn verhaal een beetje aanstaat