Ik ben Michel, ik ben 33 jaar ben woonachtig in het mooie Noord-Hollandse Heemskerk.
Ik ben getrouwd en de trotse papa van een twee prachtige dochters.
Ik rook al 11 jaar sigaren, de eerste jaren voornamelijk de "simpele" Hollandse shortfillers van Balmoral en Olifant.
Dit bleef zo tot dat mijn broertje bijna vier jaar geleden terug kwam uit de Dominicaanse Republiek en voor mij een aantal longfillers meenam, toen was ik verkocht en wilde ik meer weten en vooral roken en kocht en tafelhumidor met een aantal longfillers erin en heb me toen aangemeld op www.sigarenliefhebber.nl.
Nu, 3,5 jaar later, is het zoals bij de meesten een beetje uit de hand gelopen en heb ik nu twee mooie, grote kabinetten en een tafelhumidor gevuld met diverse mooie sigaren en ben Admin (mede-eigenaar) van www.sigarenliefhebber.nl samen met Roderick. De oude eigenaar moest door omstandigheden stoppen met de website. Maar genoeg over de sigaren.
Tijdens de Intertabac-beurs in Dortmund drie jaar terug raakten we per toeval aan de praat met een vertegenwoordiger van de firma Gubbels en raakten aan de praat over het roken van een pijp en hoe dicht die twee werelden eigenlijk bij elkaar liggen. Toen ik een aantal maanden terug door twee vrienden (waaronder Roderick) in aanraking kwam met een pijproken vond ik het razend interessant. Ik ben me vanaf die tijd ook gaan inlezen op dit prachtige informatieplatform. Vanaf oktober heb ik ook een account alleen was ik het aanmelden even vergeten

Ik heb in november van een kennis een goedkoop pijpje gekregen om eens te proberen en heb van een paar vrienden wat samples gehad om eens te proberen.
Omdat het pijproken me best goed beviel en we nog steeds een afspraak hadden staan met de heren van Gubbels om ze een bezoek te brengen, heb ik contact gezocht met Rein-Jan Haye van De oude Leeuw in Rijswijk en dat resulteerde in een gezellige dag afgelopen vrijdag in het mooie plaatsje Herten bij de firma Gubbels met een zestal vrienden waar we heel uitgebreid zijn voorgelicht en een mooie rondleiding hebben gehad. Vervolgens hebben we in een eetgelegenheid in de buurt heerlijk gegeten en kregen we van Rein-Jan de mogelijkheid één van de 100 jubileumpijpen aan te schaffen in het zwart of in walnut om deze vervolgens te stoppen met een mooie tabak.
En binnen 24 uur na de eerste aanschaf heb ik mezelf getrakteerd op nog een tweede pijp en diverse soorten tabakken om te gaan proberen.
Ik vermoed dat ik ook aan deze hobby nog veel plezier ga beleven al zal het sigaar roken er toch zeker bij blijven doen en zal van beide werelden nog heel veel informatie kunnen opsteken en leren.