Ik ben al even geïnteresseerd in pijproken en heb een kleine maand geleden eindelijk de sprong gewaagd! Ik heb een pijp van savinelli gekocht. Ik ben toen naar mijn lokale pijprookwinkel gegaan (Huis Windels te Mechelen) en ben wat meer info gaan vragen in verband met een goeie pijptabak voor beginners. Ik ben toen uiteindelijk voor Peterson Irish oak gegaan. Dit is zeker geen slechte tabak, goed voor rond het vuur te zitten. Een iets wat hartigere tabak, maar dus niet echt een zoete tabak. Daarna heb ik wat onderzoek gedaan en ben ik terug gegaan voor de Stanwell Melange. Nu dit was al meer mijn ding! Hier ben ik zeer tevreden over! De smaak en de roomnote zijn echt fantastisch! Ik vind het naar karamel smaken. Een tabak die ik zeker meer ga kopen! Maar nu ben ik meer op zoek naar een zoete tabak met wat fruitsmaak. Appel, kers, citrusvruchten ... Maakt me allemaal niet echt veel uit. Zolang ik het fruitige maar goed kan smaken!
Aanraders zijn dus zeker welkom! Op de site staat hun aanbod (http://www.huiswindels.be/template.asp?f=pijptabak.htm), maar ik heb precies gemerkt dat ze in hun winkel meer hebben, dan wat er op de site staat. Hopelijk kunnen jullie me wat tips geven

Alvast bedankt!