Daar gaan we weer .

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Godfrey59

Daar gaan we weer .

Bericht door Godfrey59 »

Ik wordt er doodziek van die betutteling en bemoeienissen van mensen die anderen hun wil op willen leggen , de overheid voorop .

Clean Air Nederland wil in een rechtszaak aantonen dat buren, die roken in hun eigen tuin of op het balkon overlast veroorzaken om zo ook het roken in de privésfeer aan banden te leggen. Voorzitter Tom Voeten in het AD: ”Ik denk aan flatbewoners die roken op een balkon naast de slaapkamer van de baby van de buren. Dat vind ik bijna misdadig.”

Toch is het begin dit jaar een ouder echtpaar in Duitsland gelukt om hun rokende buren van het balkon te verjagen. Het koppel uit Premnitz stoorde zich aan de rokers en werd door het hoogste rechtscollege in het gelijk gesteld. Clean Air Nederland hoopt op een soortgelijke uitspraak.

Godfrey

Arno
Contacteer:

Re: Daar gaan we weer .

Bericht door Arno »

Godfrey59 schreef:Ik wordt er doodziek van die betutteling en bemoeienissen van mensen die anderen hun wil op willen leggen , de overheid voorop .

Clean Air Nederland wil in een rechtszaak aantonen dat buren, die roken in hun eigen tuin of op het balkon overlast veroorzaken om zo ook het roken in de privésfeer aan banden te leggen. Voorzitter Tom Voeten in het AD: ”Ik denk aan flatbewoners die roken op een balkon naast de slaapkamer van de baby van de buren. Dat vind ik bijna misdadig.”

Toch is het begin dit jaar een ouder echtpaar in Duitsland gelukt om hun rokende buren van het balkon te verjagen. Het koppel uit Premnitz stoorde zich aan de rokers en werd door het hoogste rechtscollege in het gelijk gesteld. Clean Air Nederland hoopt op een soortgelijke uitspraak.

Godfrey
Had het al gelezen, geen schijn van kans. In de privésfeer mag veel meer als in de publieke sfeer. Nog wel..
Afbeelding

robbie

Bericht door robbie »

had het ook gelezen......ow jeeee dat worden dubbele milieu aanslagen wegens het vervuilen van de lucht.....Ze zijn gek hier in Nederland...maar dat wisten we al, laten ze zich druk maken om dingen die veel belangrijker zijn.
De pijp is mijn beste vriend.
Grtzzzz Robbie.

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

Ik voel me bij zo'n zaken altijd erg in tweestrijd met mezelf.

Enerzijds vind ik dat het je g*dverdommese recht is om te doen en laten wat je wil op je eigen terras. Waar mag je anders straks nog roken?

Anderzijds zat ik van de zomer op ons terras van het appartement in Spanje, met mijn vrouw, te genieten van de ondergaande zon bij een spelletje Carcassonne. We zijn daarmee moeten stoppen en binnen gaan zitten waar het bloedheet was met de ramen en deuren dicht, omdat het balkon onder ons het zo nodig vond om met z'n vieren te gaan kettingroken. (op een terras van een vierkante meter of 6)
Gezien Mevr. Massis toen net 10 weken zwanger was met de nodige voorgeschiedenis wilde zij dat natuurlijk kost wat kost niét inademen, maar ook anders kan zij niet zo goed tegen sigarettenrook.
Echter was het zo erg, dat zelfs ik het amper uithield op ons terras van de rook & stank.

Toen ze de avond nadien er ook nog eens Spaanse hash bij begonnen te roken heb ik er toch maar wat van gezegd...
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

MfOx

Bericht door MfOx »

Zou me er nog niet te druk om maken Godfrey.

kiske

Bericht door kiske »

Afbeelding

Freark

Bericht door Freark »

Ik kan me Godfrey's irritatie goed voorstellen en denk dat Arno te optimistisch is als hij zegt dat een rechtszaak totaal geen kans maakt. Er zal worden gezocht naar een bijzonder geval (asociale buren, ook los van het roken en zielige slachtoffers zoals baby's -die worden ook al overal bijgesleept) en dan kan een rechter zeer wel besluiten dat er sprake is van een onrechtmatige daad en daar gevolgen aan verbinden. Bedenk dat het CAN er niet om gaat om direct een wettelijk verbod af te dwingen bij de niet minder bemoeizuchtige lieden in Den Haag, maar dat een uitspraak in een enkel geval (ongeacht de al snel vergeten omstandigheden) gebruikt kan worden om de geesten rijp te maken om dat doel op langere termijn te bereiken. En dan gaan ze weer verder tot roken volledig verboden wordt. En weet je, ik denk dat dat nog gaat lukken ook.
Ik hoop dat ik e.e.a. niet meer hoef mee te maken, maar 20 jaar geleden had ik ook niet gedacht dat rokers zo in het verdomhoekje zitten als nu het geval is.
Des Weerelts Eer is niet dan Roock
Maer Roock is d’Eer des Weerelts Oock

gezel

Bericht door gezel »

Daar komen we weer tot de basis van vele discussies.

Wonen we niet te kort op elkaar?
Is het land niet overbevolkt?
Een mens heeft levensruimte nodig.
Wel klagen over batterijkippen maar niet over mensen die in batterijwoningen wonen.
Toen ik nog op een boerderij woonde had ik van niemand last en niemand van mij. :sherlock:

Volgens de "footprint" is Nederland met een factor 4 a 6 overbevolkt.

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

gezel schreef:Daar komen we weer tot de basis van vele discussies.

Wel klagen over batterijkippen maar niet over mensen die in batterijwoningen wonen.
Toen ik nog op een boerderij woonde had ik van niemand last en niemand van mij. :sherlock:

Sterk punt. Meteen ook dé reden waarom ik ab-so-luut een vrijstaande woning wilde. En zelfs op mijn terras dat half overdekt en met 3 muren afgesloten is, heb ik soms nog last van de buurman die god weet wat allemaal door z'n kachel jaagt.

Maar dan komt er gewoon wat verdraagzaamheid bij kijken, iets wat al net zo vaak ontbreekt.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

gezel schreef:Daar komen we weer tot de basis van vele discussies.

Het gekke is dat ik dat vaker hoor maar je hoeft echt niet op elkaars lip te wonen. In Limburg is er plek zat waar je nog redelijk afgelegen kunt wonen en toch trekken steeds meer mensen weg uit die Provincie. Bij mijn vader's huis in Frankrijk woont de dichtsbijzijnde 400 meter verderop. En daar staan ook huizen in de regio waar je een kanon kan afschieten zonder dat de buren het horen. Toch hebben ze daar een groot ontvolkingsprobleem en bestaat het inwoneraantal voor bijna 50% uit buitenlanders die er geheel of gedeeltelijk wonen. Gemiddelde leeftijd tegen de 60 ofzo.... En er is echt plek zat, pa heeft 4000m2 tuin ofzo.... Maar niemand wil er wonen want werk is er bijna niet. En daarom zit iedereen overal op elkaar gepropt!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Freark

Bericht door Freark »

Eenieder heeft het zelf in de hand iets aan de overbevolking te doen. :-T
Des Weerelts Eer is niet dan Roock
Maer Roock is d’Eer des Weerelts Oock

MaartenS

Bericht door MaartenS »

Er zal me dus in de toekomst alleen het park nog een mogelijke vrijplaats zijn,
Hopelijk hebben de spelende kinderen en baby's in de volop aanwezige kinderkruiwagens geen tot nihil last,
want tussen de continu aan crematie onderhevige resten dierlijk cadaver,
op de optimaal heet gestookte Barbeknoei van menig medelander.
zal toch tussen de hefitige aangelegde mistbanken en roetkolommen,
mijn pijpje,
een niettige bijdrage aan millieu en mogelijk toekomstige longziekten zijn... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
The ultimate tyranny in a society is not control by martial law.
It is control by the psychological manipulation of consciousness,
through which reality is defined so that those who exist within it
do not even realize that they are in prison.
They do not even realize that there is something outside of where they exist.

Barbara Marciniak

Janno
Contacteer:

Bericht door Janno »

Ik vrees dat Freark gelijk heeft. Ik vraag me altijd af wat de werkelijke agenda's zijn achter dit soort verdeel en heers spelletjes. De succesvolle demonisering van cannabis bleek ook niets te maken te hebben met volksgezondheid.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Bommel

Bericht door Bommel »

Eerst is het buitenroken aan de beurt, daarna de BBQ en als laatste de houtkachels.
Ik vrees dat het eens tijd wordt voor flinke burgerlijke ongehoorzaamheden en een beweging.
DE RADICALISERENDE ROKERS. Of wel RaRo.......afgeleid van de bekende RaRa.
Maar dan alleen met Clan rookbommen. :mrgreen:
Afbeelding

gewoon ik

Bericht door gewoon ik »

Ik vrees ervoor massis zou het zich moeten herinneren. Het verbod op voetballen, een crèche die moet sluiten,... allemaal al gebeurt in België wegens een paar buren.
Er moet ergens een grens zijn tussen vrije keuze enerzijds en beperkingen anderzijds. Helaas
Welderij mijn etsy store voor mijn unieke handgemaakte voorwerpen uit staal

Mikali

Bericht door Mikali »

Er zijn al staten (ik dacht oa Florida) in Amerika waar je zelf in je eigenlijk woning (huur of koop dat weet ik niet met zekerheid) niet meer mag roken omdat je anders verzekeringstechnisch niet in orde bent. Je zou zo maar eens de boel in de fik kunnen steken waardoor de buren hier schade door krijgen ...

Ik huiver al bij de gedachte alleen ! :shock:
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Sidekickelvis

Mikali schreef:Er zijn al staten (ik dacht oa Florida) in Amerika waar je zelf in je eigenlijk woning (huur of koop dat weet ik niet met zekerheid) niet meer mag roken omdat je anders verzekeringstechnisch niet in orde bent. Je zou zo maar eens de boel in de fik kunnen steken waardoor de buren hier schade door krijgen ...

Klopt, er is in de USA zelfs een dorp waar je alleen in je eigen auto mag roken mits de ramen dicht zijn las ik ooit ergens volgens mij.

Asmodeus

Bericht door Asmodeus »

Sidekickelvis schreef:
Mikali schreef:Er zijn al staten (ik dacht oa Florida) in Amerika waar je zelf in je eigenlijk woning (huur of koop dat weet ik niet met zekerheid) niet meer mag roken omdat je anders verzekeringstechnisch niet in orde bent. Je zou zo maar eens de boel in de fik kunnen steken waardoor de buren hier schade door krijgen ...

Klopt, er is in de USA zelfs een dorp waar je alleen in je eigen auto mag roken mits de ramen dicht zijn las ik ooit ergens volgens mij.
In Alameda, CA mag je bijna nergens roken, ook niet in huis, maar dat geldt alleen voor appartementen. Verder mag je gemiddeld genomen in de meeste staten op meer plekken roken dan in Europa. Ik zie het niet snel gebeuren dat je in de VS op je eigen grond niet meer mag roken.

Asmodeus

Bericht door Asmodeus »

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Op je eigen grond zal het in de US inderdaad nooit gebeuren . Own property is zowat heilig in Amerika er gelden op eigen grond andere regels dan je je hier voor kan stellen . Maar in het openbaar zijn een aantal staten al ver gegaan . Terwijl in andere o.a ( Texas ) het wel mee valt .

Godfrey

heerenpijp

Bericht door heerenpijp »

als het zo gaat gebeuren, zullen wij het niet keren.
De slappe overheid echter is niet consequent,
want CO2, kerosine, ammoniak, open haarden (met plastic of impregneermiddel erin, jaja)
fijn stof etc wordt gedoogd.

We hebben in mijn woonplaats twee grote branden gehad,
en elke keer rubber, en chemische stoffen, en het wondere is altijd weer,
dat er gemeten wordt, en toevallig toevallig, NOOIT gevaar is voor aanwonende.
m.a.w., je kunt dus alle schadelijke stof gewoon verbranden, en de kans dat het
schadelijk is, blijkt bijna altijd nihil.

Nu kom ik ook uit de milieu sector, en ken een aantal trucjes hieromtrent.
laat ik nu net twee dagen voor de voorlaatste brand bij de ATF geweest zijn,
waarbij ik me verbaasde over de openlijke overtredingen van opslag daar,
en vlak daarna de brand (nee heren, dat was ik niet)

Dus verbieden, OK, doe maar,
maar wees dan F. eerlijk, en pak dan ALLES aan.
ook de vreselijk slechte, of juist veel te goed geisoleerde panden.
MOet je eens zien, als ik een klas vol leerlingen heb, hoe snel het CO2 oploopt,
terwijl de architect allerlei waarden garandeerde, man,
de ramen kunnen niet eens open, en ik krijg barstende koppijn.
het is een hypocriete zooi, echter, leef ik al lang genoeg, om me daar niet meer
druk om te maken. Zo is het schijnbaar.

iedereen die verkouden is, mag gewoon bij mij in de lift,
en als ik dan ziek wordt, kan ik niemand een claim aan de broek doen.
erger is , dat we door anitrooklobby zogenaamd wetenschappelijk doordrongen zijn
dat roken per definitie leidt tot de dood, longkanker of slokdarm.

Natuurlijk zit daar een harde kern van waarheid in,
en ik heb niet de behoefte anderen te besmetten met mijn uitlaatgassen,
maar zelfs mijn ega is er gewoon van overtuigd, dat zelfs 2 pijpjes per week
dodelijk zijn, in dezelfde mate als 2 pakjes per week.

ik mag absoluut geen open haard oid, vanwege de buren,
terwijl ik zelf wel regelmatig in de lucht van andere buren zit,
tsja, ach, op 25 m van ons rijden minimaal 600-800 motorvoertuigen
per dag, en die hebben, net als golfjes diesel een perfecte europese
goedgekeurde uitstoot, totaal niet schadelijk

ROKEN IS DODELIJK, per definitie, daar zit geen nuance bij,
zo zijn we gedoctrineerd.
1 sigaret, of 2 pakjes, of 2 pijpen per dag, we weten niet beter dat dit
hetzelfde effect heeft, en we weten het effect ook al - KANKER.

En alcohol dan, mag ik me dan wel aan die verslaving overgeven?

acht, we kennen allemaal de discussie, en meningen,
en steeds denk ik, wind je niet op, maar nu zit ik hier tocht te typen,
en overheerst het hypocriete gevoel, OK, als het moet, verbied die rommel dan toch,
en neem alcohol, internetverslaving etc gelijk mee,
en stop met dat verdomde hypocriete spelletje.
BAH

AANGEZIEN ONZE MAATSCHAPPIJ HET VERMOGEN VERLIEST TOT COMMUNICEREN
EN GEZEGLIJKHEID EN FATSOEN,
zullen er steeds meer mensjes met regeltjes en proceduretjes komen

Bommel

Bericht door Bommel »

Door dat we steeds meer in een onsociale maatschappij leven, tenzij er dode kindjes aanspoelen, zijn we ook in het onvermogen geraakt het samen op normaal menselijke wijze op te lossen.
De drempel naar het gerecht is blijkbaar lager dan de deurbel van de buren.
Afbeelding

Sidekickelvis

Bommel schreef: De drempel naar het gerecht is blijkbaar lager dan de deurbel van de buren.
Mijn drempel is, geheel terecht, lager dan de deurbel..... :P

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Nou dan heb ik er nog eentje voor jullie.

Sex over 50 jaar primitief .

Nee, over vijftig jaar zijn we niet over gegaan op varkens of schapen, maar doen we het massaal met robots. Seks met machines is dan volledig geaccepteerd. Sterker: seks met mensen is rond 2070 volstrekt primitief. Dat is de voorspelling van wetenschapper en sekspsycholoog Helen Driscoll, werkzaam voor de universiteit van Sunderland.
"Je kunt nu al overal online sekspoppen kopen, die steeds moeilijker zijn te onderscheiden van een echte vrouw of man. En interactieve robottechnologie wordt de komende jaren steeds belangrijker in de seksindustrie, waardoor poppen echt 'tot leven kunnen komen'", zegt Driscoll tegen Huffington Post.

Godfrey

gewoon ik

Bericht door gewoon ik »

Futurama was eerder!
Welderij mijn etsy store voor mijn unieke handgemaakte voorwerpen uit staal

dinck

Bericht door dinck »

Godfrey59 schreef:Nou dan heb ik er nog eentje voor jullie.

Nee, over vijftig jaar zijn we niet over gegaan op varkens of schapen, maar doen we het massaal met robots. Seks met machines is dan volledig geaccepteerd. Sterker: seks met mensen is rond 2070 volstrekt primitief. Dat is de voorspelling van wetenschapper en sekspsycholoog Helen Driscoll, werkzaam voor de universiteit van Sunderland.
"Je kunt nu al overal online sekspoppen kopen, die steeds moeilijker zijn te onderscheiden van een echte vrouw of man. En interactieve robottechnologie wordt de komende jaren steeds belangrijker in de seksindustrie, waardoor poppen echt 'tot leven kunnen komen'", zegt Driscoll tegen Huffington Post.

Godfrey
In 2070 heb je ook fora waar alle deelnmers behalve jij robots zijn om je de ultieme online-ervaring te geven.

Martin Romijn
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Godfrey59 schreef:Nou dan heb ik er nog eentje voor jullie.

Godfrey
Mocht ik zo oud worden, primitief of niet, blijf ik het er toch bijdoen....
Afbeelding Pijpmaker.

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

Jep, en in het jaar 2000 zouden er computerchips in de hersenen van mensen worden geïmplanteerd, aldus Chriet Titulaer.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

The_Undertaker schreef:Jep, en in het jaar 2000 zouden er computerchips in de hersenen van mensen worden geïmplanteerd, aldus Chriet Titulaer.
Bijna goed... http://www.nu.nl/internet/4134917/ameri ... teren.html
Afbeelding

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Zat onze goeie Chriet er maar vijf jaar naast . Toch goed gezien van hem dan :wink:

Godfrey

Plaats reactie