Opas Pijp
-
Opas Pijp
Beste Pijprokers,
Ik ben op deze forum terecht gekomen omdat mijn opa Cees zijn waardevolle collectie heeft achtergelaten nadat hij naar een verzorging tehuis is gegaan. Hij is al meer dan 30 jaar een pijproker geweest. Als zijn kleinzoon zat ik altijd op zijn schoot, verwonderd te kijken hoe hij zijn nieuwe methodisch en vol genot uitklopte, volstopte en opstak. De geur staat eeuwig in mijn geheugen gegrift en bij het zien van een pijproker ervaar ik direct nostalgie.
Helaas is het moment daar gekomen dat zijn collectie geruimd moest worden. Zodoende op dit forum gekomen. Nu blijkt dat er strikte regels zijn wat betreft het verkopen van pijpen, dus zal het ook niet te koop aanbieden, maar als iemand weet waar ik dit wel kan doen (buiten marktplaats) hoor ik dit graag. Gelieve dat mijn opa's pijpen naar iemand gaan die er met respect mee omgaat!
Cordiale groet,
Kleinzoon Alex
Ik ben op deze forum terecht gekomen omdat mijn opa Cees zijn waardevolle collectie heeft achtergelaten nadat hij naar een verzorging tehuis is gegaan. Hij is al meer dan 30 jaar een pijproker geweest. Als zijn kleinzoon zat ik altijd op zijn schoot, verwonderd te kijken hoe hij zijn nieuwe methodisch en vol genot uitklopte, volstopte en opstak. De geur staat eeuwig in mijn geheugen gegrift en bij het zien van een pijproker ervaar ik direct nostalgie.
Helaas is het moment daar gekomen dat zijn collectie geruimd moest worden. Zodoende op dit forum gekomen. Nu blijkt dat er strikte regels zijn wat betreft het verkopen van pijpen, dus zal het ook niet te koop aanbieden, maar als iemand weet waar ik dit wel kan doen (buiten marktplaats) hoor ik dit graag. Gelieve dat mijn opa's pijpen naar iemand gaan die er met respect mee omgaat!
Cordiale groet,
Kleinzoon Alex
- L.deJong
- Contacteer:
Re: Opas Pijp
Op dit forum is ook een marktplaats.
Daar kun je ze altijd opzetten.
Natuurlijk is het moeilijk een prijs te bepalen, maar per merk pijp kun je ook veel informatie vinden, zodat je een goed beeld krijgt van de kwaliteit en de prijs.
En er zijn altijd forumleden die je willen helpen.
Oeps niet eli's post gelezen.
Mijn excuses,
Natuurlijk is het moeilijk een prijs te bepalen, maar per merk pijp kun je ook veel informatie vinden, zodat je een goed beeld krijgt van de kwaliteit en de prijs.
Oeps niet eli's post gelezen.
Mijn excuses,
Laatst gewijzigd door L.deJong op 07 mar 2015 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service
-Robert W. Service
- Eliminator
- Moderator
Welkom kleinzoon Alex,... 'strikte regels' valt best mee hoor, alleen willen we wel wat meer weten van de 200+ pijpen, er zijn meerdere mensen die even snel van een collectie af willen en daar zo veel mogelijk voor willen vangen, zo werkt het alleen niet, is het het waard, zeker wel !
Alleen mensen denken vaak dat elke vintage pijp van "real briar" een jackpot waard is,.... helaas is dat niet zo.
Ben je bereid een goede foto serie te maken en zitten er pareltjes tussen zul je zeker een nette prijs krijgen.
Alleen mensen denken vaak dat elke vintage pijp van "real briar" een jackpot waard is,.... helaas is dat niet zo.
Ben je bereid een goede foto serie te maken en zitten er pareltjes tussen zul je zeker een nette prijs krijgen.
-
Ik zou zoiets eerst met iemand van ons forum achter de schermen
bespreken/voorbereiden en pas dan beslagen ten ijs komen,
kan een hoop geleuter schelen.
bespreken/voorbereiden en pas dan beslagen ten ijs komen,
kan een hoop geleuter schelen.
-
Ok heren, bedankt voor de info! Dat klinkt als werk aan de winkel. 
Heb jullie nog tips waar ik het merk van kan aflezen en wat altijd handig is om op te letten?
Bvd

Heb jullie nog tips waar ik het merk van kan aflezen en wat altijd handig is om op te letten?
Bvd
- Deadl0ck
L.deJong schreef:Op dit forum is ook een marktplaats.
Zo werkt het hier niet helemaal. Wellicht een idee om even de spelregels van het forum marktplaats te lezen, kerel.
Alex, Allereerst welkom.
Er zijn wel wat spelregels, maar deze zijn zeker niet onoverkomelijk, en bijzonder strikt zou ik ze niet noemen. Met een juiste insteek, wat respect naar ons toe, en het niet te zien als een "Hier dump ik even wat pijpen" idee helpt al een heel eind, we verwachten eigenlijk alleen dat we benaderd worden met fatsoen, in plaats van als een geldboom. Niet bedoeldende dat jij dat gedaan hebt, in tegendeel zelfs, maar we hebben ook andere ervaringen.
Zoals al aangegeven door Eliminator in je andere topic is het probleem met 200 pijpen een beetje dat er pijpen bij kunnen zitten die nog geen 5 euro waard zijn, maar ook pijpen kunnen zijn die zelfs gebruikt makkelijk 100 euro op kunnen leveren. Dus zonder wat (overzicht)foto's + eventueel merknamen zouden we hier verder weinig nuttigs over kunnen zeggen.
en voor wat betreft waar je ze zou kunnen verkopen, denk ik dat je, behalve eventueel hier, er geen speciale plek voor zult vinden. Ebay of marktplaats blijven dan over.
Groet, Mark
- Deadl0ck
Opas Pijp schreef:Ok heren, bedankt voor de info! Dat klinkt als werk aan de winkel.
Bvd
Merk staat vaak in de zijkant of op de onderkant van het hout, waar het mondstuk in de pijp komt. vaak staat daar nog wat meer informatie, zoals model (al dan niet in naam of nummer formaat) en bij handwerk pijpen vaak ook gradaties van kwaliteit. Al deze informatie zal ons helpen tot het vormen van intresse of om jou weer van meer informatie te kunnen voorzien.
Verder is er nog wel wat meer informatie (zoals of het mondstuk beschadigd of verweerd is, of de kop nog goed is, of er een papieren filter in kan, enzovoorts) maar het meeste van die dingen zijn ook redelijk te zien op goede foto's, met uitzondering van de filters.
Groet, Mark
- Eliminator
- Moderator
Opas Pijp schreef:Ok heren, bedankt voor de info! Dat klinkt als werk aan de winkel.
Bvd
Merk staat meestal aan de zijkant van de pijp, niet op de kop maar op het stukje hout van de kop waar het mondstuk in steekt, verder is het voor de meeste pijprokers belangrijk of het een filterpijp betreft.
Kan er in de pijp, tussen het mondstuk en de pijpenkop een filter van 9mm doorsnee,... like that

Maar ik zou eens beginnen met wat foto´s, desnoods van iedere keer 10 pijpen tegelijk,.... zo even een aantal doen, kunnen wij een eerlijke inschatting geven of het het waard is om elke pijp apart op de foto te zetten.
Hopelijk wel, misschien ook niet,..... elk antwoord hier zal een eerlijke zijn,.. niet om je een oor aan te naaien, zo zijn we hier geen van allen !!
-
Wat een altruïsme! Mijn stigma bij pijprokers blijft intact, net zoals mijn grootvader; gentlemen
Ik ga zsm wat foto's maken zoals Eliminator aangeeft. Eens kijken wat mijn opa voor mooiigheden heeft gespaard.
Informatie volgt!
Prettig zaterdagavond!

Informatie volgt!
Prettig zaterdagavond!
- Arno
- Contacteer:
Mocht je meer info over pijpenmerken willen dan zijn dit handige sites: http://pipedia.org/ en http://www.pipephil.eu/logos/en/index-en.html
- St Patrick
- JoskeB
Welkom en veel succes met het inventariseren van de collectie en de verkoop ervan. 

in vermaak of in verdriet vergeet uw pijpken niet
smaakt de pijp tabak u goed zijt ge tevreden van gemoed
smaakt de pijp tabak u goed zijt ge tevreden van gemoed
Opas Pijp schreef:Wat een altruïsme! Mijn stigma bij pijprokers blijft intact, net zoals mijn grootvader; gentlemenIk ga zsm wat foto's maken zoals Eliminator aangeeft. Eens kijken wat mijn opa voor mooiigheden heeft gespaard.
Informatie volgt!
Prettig zaterdagavond!
Wij wachten al een week in spanning

Godfrey
- MaartenS
Hartelijk Welkom !!
The ultimate tyranny in a society is not control by martial law.
It is control by the psychological manipulation of consciousness,
through which reality is defined so that those who exist within it
do not even realize that they are in prison.
They do not even realize that there is something outside of where they exist.
Barbara Marciniak
It is control by the psychological manipulation of consciousness,
through which reality is defined so that those who exist within it
do not even realize that they are in prison.
They do not even realize that there is something outside of where they exist.
Barbara Marciniak