Wereldwijd zijn er nog 11 stuks bekend , en verzamelaars betalen er grof geld voor.
Op zicht een leuk ontwerp met bruyere binnenwerk en aansteker/lont aan de voorzijde weg gewerkt. Kom je er een tegen voor weinig , altijd meenemen

Godfrey

Dan heb je ongeveer een middenklasser weggegooitkiske schreef:Goh, en ik dacht dat het onderdelen van een oude verwarmingsketel waren. Alle 12 weggegooid!
Ik vind de patent tekening fantastisch.dinck schreef:Interessant, al vind ik hem niet mooi.
De titel zou je beter kunnen veranderen, het is Bowers en niet Bowler...
wiki schreef:A pyrophoric substance (from Greek πυροφόρος, pyrophoros, "fire-bearing") ignites spontaneously in air at or below 55°C (130°F).[1] Examples are iron sulfide and many reactive metals including uranium, when powdered or thinly sliced. Pyrophoric materials are often water-reactive as well and will ignite when they contact water or humid air. They can be handled safely in atmospheres of argon or (with a few exceptions) nitrogen. Most pyrophoric fires should be extinguished with a Class D fire extinguisher for burning metals.
Aangepast, het staat nota bene in de afbeelding zelfdinck schreef: De titel zou je beter kunnen veranderen, het is Bowers en niet Bowler...
Flatuleren en pijprokenKees Flake schreef:Godfrey jouw uitspraak is niet correct. (Mannen kunnen niet twee dingen gelijk)
Mannen kunnen wel zeer degelijk twee dingen tegelijk voorbeeldje.
Als wij naar de borsten van een vrouw kijken zien wij zowel de linker als de rechter borst, dus twee dingen tegelijk en dit geld ook voor de billen.
In tegen stelling tot de vrouw kunnen wij ons hier uren op concentreren ,conclusie wij kunnen wel degelijk twee dingen tegelijk.
Jammer dat u het mannelijk geslacht zo laag inschat terwijl wij zo goed bezig zijn.![]()
![]()