Peterson burn-out, hallmarks en goede service
Geplaatst: 03 jan 2015 14:12
Update: ik ben er inmiddels achter dat het hallmark van 1988 vrijwel identiek is aan dat van 2013. Ik heb dan ook de naam van de leverancier verwijderd.
Update 2: ik heb mijn excuses gemaakt aan de leverancier, die daar met een zeer coulant aanbod op reageerde. Zie verder onderaan deze thread.
Ik heb een aantal pijpen uit de Peterson Sherlock Holmes collectie. Een tijdje terug bestelde ik de Squire. Ik had een model zonder filter besteld, maar kreeg er een met. Ik heb dat laten zitten, filter of non-filter is voor mij geen hangzaak. Afgelopen week had ik tijd voor inroken.
Na de tweede halve bowl voortrekker (met twee dagen er tussen) zag ik scheurtjes in de ketel. Lampje er bij; blijkt er een soort craquelé over de onderkant van de ketel te liggen, en het rookgat lijkt uit houtskool te bestaan. Zo heet heb ik toch niet gerookt? Nog beter gekeken, en de hallmark opgezocht. Blijkt een "C" te zijn. Dat is 1988
Dan denk je nog even: old stock, maar in 1988 waren de doosjes voor deze serie groen met gouden opdruk, en dit is een modern doosje+ kous.
Ik mail naar de leverancier gestuurd. Reactie: wij zijn Peterson dealer, alles komt direct bij Peterson vandaan. We kunnen het bij Peterson vragen, maar dat gaat lang duren. Met een jpg van hun dealer brief en een nota uit 2012 waarop de bestelling van mijn Squire zou moeten staan.
Nu hebben Petersons geen serienummer, dus dat dat mijn versie zou zijn lijkt me stug. Verder stond op die nota ook een bestelling voor 24 zakjes + doosjes, die Peterson los verkoopt dus nu weet ik ook hoe dat zit.
Op dit punt heb ik maar eens direct naar Peterson gemailed.
Ik heb nog even een vergelijkend warenonderzoek gedaan met mijn andere Sherlocks, en zie nu pas dat de tige van mijn Squirte brandschoon is. En dat is vreemd, alle andere hebben door de dipstain namelijk beitsresten er in zitten. De leverancier is denk ik een lost cause, terugsturen ga ik niet doen, de verzendkosten zijn stevig en dan krijg ik na een paar maanden een mailtje terug dat Peterson helaas niets wil doen. Ik ga er van uit dat ik m'n geld kwijt ben, maar ben erg benieuwd naar de reactie van Peterson.
Gelukkig zijn mijn andere Sherlocks van Haddocks en eentje van Schimmel.
Update 2: ik heb mijn excuses gemaakt aan de leverancier, die daar met een zeer coulant aanbod op reageerde. Zie verder onderaan deze thread.
Ik heb een aantal pijpen uit de Peterson Sherlock Holmes collectie. Een tijdje terug bestelde ik de Squire. Ik had een model zonder filter besteld, maar kreeg er een met. Ik heb dat laten zitten, filter of non-filter is voor mij geen hangzaak. Afgelopen week had ik tijd voor inroken.
Na de tweede halve bowl voortrekker (met twee dagen er tussen) zag ik scheurtjes in de ketel. Lampje er bij; blijkt er een soort craquelé over de onderkant van de ketel te liggen, en het rookgat lijkt uit houtskool te bestaan. Zo heet heb ik toch niet gerookt? Nog beter gekeken, en de hallmark opgezocht. Blijkt een "C" te zijn. Dat is 1988

Ik mail naar de leverancier gestuurd. Reactie: wij zijn Peterson dealer, alles komt direct bij Peterson vandaan. We kunnen het bij Peterson vragen, maar dat gaat lang duren. Met een jpg van hun dealer brief en een nota uit 2012 waarop de bestelling van mijn Squire zou moeten staan.
Op dit punt heb ik maar eens direct naar Peterson gemailed.
Gelukkig zijn mijn andere Sherlocks van Haddocks en eentje van Schimmel.
