Hey iedereen
Een tijdje geleden heb ik een verzameling pijpen geërfd.
Daar ik jammer genoeg de plaats niet heb om ze uit te stallen bij mij thuis (het zijn er rond de 180stuks!) en het zonde zou vinden dat ze op zolder verdwijnen in een stoffige doos, zou ik ze graag willen verkopen.
Ze staan nu ongeveer een weekje op marktplaats, kapaza,...
Nu kreeg ik een aanbod om een tiental van de meerschuimpijpen te verkopen. Er zijn heel mooie en grote exemplaren bij. Spijtig genoeg heb ik geen idee hoeveel ik ervoor moet vragen.
Hebben jullie een idee van de gemiddelde prijs voor meerschuimpijpen?
Of... kennen jullie iemand die interesse heeft om de hele verzameling over te nemen tegen een eerlijke prijs? Ik wil aan geïnteresseerden altijd gedetailleerde foto's doorsturen van de verzameling.
Ik kijk alvast uit naar jullie antwoord en goede raad.
Mvg
Vraag over meerschuimpijpen + verzameling
- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Re: Vraag over meerschuimpijpen + verzameling
We vroegen ons al hardop af waarom er labels aan de pijpen hingen 

An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
- The_Undertaker
- Administrator
Bananabox-Ninja schreef:We vroegen ons al hardop af waarom er labels aan de pijpen hingen

De advertentie was hier al eens langsgekomen inderdaad. Nu is dit forum niet direct een verkopersportaal maar zijn we wel hulpvaardig ingesteld. Begin daarom allereerst eens met wat foto's bij te voegen in de advertentie (uploaden kan bijvoorbeeld bij postimg.cc ). Let wel, hier op dit forum zijn er vast wel kopers, maar handel hier op het forum gaat doorgaans voor 'vriendschapsprijzen'. We trekken elkaar niet 't vel over de neus.
Waarom begin je ze zelf niet te roken trouwens?

"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
Dank u voor jullie raad. En ja, ik heb er deze week eentje gerookt. Waarschijnlijk niet volgens de regels van de kunst, maar het was wel leuk om eens te doen.
Mijn bedoeling is zeker niet om er "rijk" van te worden, maar ik verwacht gewoon een eerlijke prijs. Ik zal vanavond eens proberen om enkele foto's te plaatsen, want om eerlijk te zijn, ben ik een even grote leek op het gebruik van forums als in het pijproken!
Mijn bedoeling is zeker niet om er "rijk" van te worden, maar ik verwacht gewoon een eerlijke prijs. Ik zal vanavond eens proberen om enkele foto's te plaatsen, want om eerlijk te zijn, ben ik een even grote leek op het gebruik van forums als in het pijproken!

Hoi,
Als je kunt achterhalen wie de makers zijn wordt het prijzen al makkelijker. Dit kan als er een inscriptie in de pijp te vinden is.
Anders is de grootte van het meerschuim, de kwaliteit van het mondstuk, de "moeilijkheidsgraad" van het model (waarbij ook naar courantheid moet worden gekeken, kitcherig kan juist waarde verminderend zijn terwijl een ander heel druk tafereel juist precies de juiste snaar raakt) verder toevoegingen van zilver of nikkel kunnen de prijs positief beinvloeden alsmede echt amberen mondstukken. Tenslotte is het belangrijk dat het originele foudraal er bij zit.
Dit alles nog buiten het feit of ze wel of niet gerookt zijn, niet vlekkerig verkleurd zijn, geen beschadigingen vertonen niet vervuild zijn door stof en/of verkeerd omgaan met het materiaal.
Succes!
Als je kunt achterhalen wie de makers zijn wordt het prijzen al makkelijker. Dit kan als er een inscriptie in de pijp te vinden is.
Anders is de grootte van het meerschuim, de kwaliteit van het mondstuk, de "moeilijkheidsgraad" van het model (waarbij ook naar courantheid moet worden gekeken, kitcherig kan juist waarde verminderend zijn terwijl een ander heel druk tafereel juist precies de juiste snaar raakt) verder toevoegingen van zilver of nikkel kunnen de prijs positief beinvloeden alsmede echt amberen mondstukken. Tenslotte is het belangrijk dat het originele foudraal er bij zit.
Dit alles nog buiten het feit of ze wel of niet gerookt zijn, niet vlekkerig verkleurd zijn, geen beschadigingen vertonen niet vervuild zijn door stof en/of verkeerd omgaan met het materiaal.
Succes!