Plug tabak
-
Plug tabak
Ik heb de laatste tijd flink de smaak voor plugs te pakken. Vooral leuk om met zo n blok te spelen. Ik heb Peterson, Danpipe, GLP en de plug van Bier, maar er zijn er zoveel meer. Wie weet goede adressen die ook aan NL leveren? Ik kom aanrdig wat Duitse internetwinkels tegen die niet (meer) tabak naar Nederland versturen.
- Ribbon
Re: Plug tabak
Leuk he, nog actiever met tabak bezig zijn.
Er zijn momenteel niet zo denderend veel plugs op de markt geloof ik. Je hebt Mick McQuaid en Murray's Warrior Plug in Groot Brittannië nog. Plus degene die je zelf opnoemt: Jack Knife van GLP en 3P's.
Ik weet niet zo snel een goed Engels webadres voor McQuaid en Warrior. Goedkoop zal het in ieder geval niet zijn...
Misschien vindt je het ook leuk op met twists en strangs aan de slag te gaan. Gawith & Hoggarth (en wellicht Samuel Gawith) hebben er momenteel een aantal in het assortiment die via de gebruikelijke overzeese kanalen te bestellen zijn. Een absolute aanrader op dit moment is de Curly Strang van Motzek. Een staaf tabak waarbij je aardig wat spierballen dient te hebben om de boel op handzaam formaat te snijden. Te verkrijgen via deintabak.de

Er zijn momenteel niet zo denderend veel plugs op de markt geloof ik. Je hebt Mick McQuaid en Murray's Warrior Plug in Groot Brittannië nog. Plus degene die je zelf opnoemt: Jack Knife van GLP en 3P's.
Ik weet niet zo snel een goed Engels webadres voor McQuaid en Warrior. Goedkoop zal het in ieder geval niet zijn...
Misschien vindt je het ook leuk op met twists en strangs aan de slag te gaan. Gawith & Hoggarth (en wellicht Samuel Gawith) hebben er momenteel een aantal in het assortiment die via de gebruikelijke overzeese kanalen te bestellen zijn. Een absolute aanrader op dit moment is de Curly Strang van Motzek. Een staaf tabak waarbij je aardig wat spierballen dient te hebben om de boel op handzaam formaat te snijden. Te verkrijgen via deintabak.de

Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)
-
Er zijn best veel plugs op de markt, alleen niet in Nederland. Ilsted heeft 2 plugs, maar die heb ik alleen in Duitsland gezien en de meeste shops die deze plugs hebben leveren niet aan NL. Huber heeft een rebranded plug, maar levert ook niet meer aan NL. In de UK zijn er ook wel wat te krijgen (wel duur), maar ook daar heb ik nog geen shop gevonden die buiten de UK wil leveren. Dan houdt het in Europa wel op, tenminste ik heb nog niets anders gevonden.
De Strang van Motzek die heb ik ook inderdaad. Knaller van smaak en prijs.
De Strang van Motzek die heb ik ook inderdaad. Knaller van smaak en prijs.
- Asmodeus
Is 3P inderdaad de enige in NL verkrijgbare plug? Ik ben ook wel gecharmeerd van de omslachtigheid van het zwarte blokje en zeer nieuwsgierig naar andere plugs
- Ribbon
Ja, 3P's is helaas de enige in NL.
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)
-
Toevallig.
Ik heb net een uurtje geleden een blok Salty dogs plug ontvangen van Godfrey.
Je kan eens vragen of hij die ook verkoopt.
Ik heb net een uurtje geleden een blok Salty dogs plug ontvangen van Godfrey.
Je kan eens vragen of hij die ook verkoopt.
-
Danpipe levert gewoon in Nederland, dus Salty Dogs is in Nederland verkrijgbaar, maar inderdaad niet bij een NL etailer.Asmodeus schreef:Is 3P inderdaad de enige in NL verkrijgbare plug? Ik ben ook wel gecharmeerd van de omslachtigheid van het zwarte blokje en zeer nieuwsgierig naar andere plugs
- smoking-rob
HU tobacco Fayyum kake: http://www.hu-tobacco.de/
Veel van mijn geld gaat in rook op...
-
Behoudens 3P heb ik geen ervaring met een plug. Het enige dat ik mij
herinner dat er tijdens de 1e meeting in Leerdam iemand was die een
plug bij zich had.
Een ander mocht er een pijp van stoppen en werd er vervolgens
stik misselijk van.
Geldt dit voor het merendeel van de plugs?
herinner dat er tijdens de 1e meeting in Leerdam iemand was die een
plug bij zich had.
Een ander mocht er een pijp van stoppen en werd er vervolgens
stik misselijk van.
Geldt dit voor het merendeel van de plugs?
-
Een hoog nicotinegehalte doet bij mij ook bijna het licht uitgaan, zoals bij Irish flake en Black XX. Met de Plugs die ik heb valt dat mee. Weet je nog welke het was?
-
Geen idee, helaas.
In vroeger tijden gingen plugs mee op zeereis, omdat ze lang
goed bleven.
Inmiddels enigszins nostalgisch, toch hebben ze iets.
In vroeger tijden gingen plugs mee op zeereis, omdat ze lang
goed bleven.
Inmiddels enigszins nostalgisch, toch hebben ze iets.
- janneman
- Contacteer:
Ik heb hier nog wel wat stompjes Black Bogie en Brown Bogie van Kendal liggen (besteld in Engeland, http://www.mysmokingshop.co.uk/index2.p ... idPrd=3909). Dat zijn beiden inderdaad van die nicotine kanonnen waar je zeilen en visnetten mee kunt tanen.
Maar in principe hoeft een plug niet per definitie zo heftig te zijn; 3P is inderdaad een keurige beschaafde Virginia, en zo zijn er denk ik nog wel een paar waar niet meteen de schoenen van beginnen te dampen.
Maar in principe hoeft een plug niet per definitie zo heftig te zijn; 3P is inderdaad een keurige beschaafde Virginia, en zo zijn er denk ik nog wel een paar waar niet meteen de schoenen van beginnen te dampen.
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- PPMP
Dankjewel Janneman!!! Dankzij deze link heb ik eindelijk de blikken "Peterson Special Reserve 2013"' "Peterson Holiday Season 2013" en een "Peterson Christmas Pipe 2014 107" voor precies €131,35 op de kop kunnen tikken.
Terug naar het topic...
Pascal (very, very, very... HAPPY!!!)
Terug naar het topic...
Pascal (very, very, very... HAPPY!!!)
-
Hoppa: een hele berg SG Plugs! Goede link Janneman, bedanktjanneman schreef:Ik heb hier nog wel wat stompjes Black Bogie en Brown Bogie van Kendal liggen (besteld in Engeland, http://www.mysmokingshop.co.uk/index2.p ... idPrd=3909). Dat zijn beiden inderdaad van die nicotine kanonnen waar je zeilen en visnetten mee kunt tanen.