Wie kent Boswell Pipes & Tobacco - Chocolate Cream ?

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Dennis74

Wie kent Boswell Pipes & Tobacco - Chocolate Cream ?

Bericht door Dennis74 »

Hallo mensen,

Enkele weken geleden kruiste ik het pas van iemand die een pijp rookte en een stevige chocoladegeur achterliet. Erg lekker. Onervaren als ik ben, heb ik deze heer niet gevraagd naar het merk en type van de tabak die hij rookte. Daarom heb ik in enkele tabakszaken rond gevraagd (maar kom ik tot heden nog niet verder) en ben ik online naar een aromatische chocolade tabak gaan kijken. Mag ook chocolade-caramel achtig zijn. Op Tobaccoreviews vond ik deze Boswell tabak. Boswell Pipes & Tobacco - Chocolate Cream
http://www.tobaccoreviews.com/blend/324 ... late-cream

Inmiddels heb ik mijzelf laten beloven dat ik niet meer in het wilde weg ga bestellen :) De tabakslade vult zich namelijk al aardig en helaas ook met enkele die mij minder aanspreken. Vandaar de vraag; kent iemand hier deze tabak en/of weet je een vergelijkbare tabak die wel in NL of DLD verkrijgbaar is ?

En alvast excuus als ik dit in een verkeerde rubriek post!

Hartelijke groet,
Dennis

Rob

Re: Wie kent Boswell Pipes & Tobacco - Chocolate Cream ?

Bericht door Rob »

Deze ken ik niet, een paar andere tabakken van Boswell wel. Baker Street en Black & Brown behoren tot m'n absolute favorieten. Ik ben bang dat deze Chocolate Cream ook wel goed zal zijn.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Genoemde tabak kan ik niet, wel bekende 'chocolate' varianten zijn:

Samuel Gawith Chocolate Flake, een lekkere tabak met een vleugje latakia, een fijne instapper in 'die wereld', maar weinig te doen met chocolade (mijn idee dan toch) en

Bulldog Chili en Chocolate, zeker een chocolade smaak, maar nog zekerder een Chili smaak, lekker als je van pittig houdt, hoe ze het in tabak krijgen weet ik niet, maar de pepertjes zijn duidelijk waarneembaar, ERG lekker,.... als je er van houdt uiteraard.

Of je er veel aan hebt weet ik niet, maar tot zo ver kan ik je informeren over 'chocolade' in tabak.

Over het algemeen, maar dat heb ik meer van anderen hier is dat Burley een soort van natuurlijke chocolade-note heeft, zelf heb ik die ervaring nog niet echt duidelijk meegekregen, maar wellicht vullen anderen me nog aan.

http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?t=2136
http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?t=1991
Afbeelding

teunis

Bericht door teunis »

MacBaren heeft een blik wat vooral Burley bevat en een klein beetje Virginia; chocola, noten en een licht zoetje en natuurlijk de MB topping, honing. Het heet: Burley London Blend.

Een natuurlijke chocolade smaak. Helaas niet meer in Nederland te kopen.

Misschien nog in Duitsland.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Bob,s chocolat flake . Maar ik vrees dat je toch in Duitsland of Amerika zult moeten kopen . In Nederland wordt het steeds minder met speciale en interessante tabakken helaas.

Van de SG Chocolat flake heb ik nog wel een doosje voor je liggen .

Godfrey

Ribbon

Bericht door Ribbon »

De London Burley Blend stond volgens mij op het lijstje Mac Baren-blends die uit productie werden/worden genomen. Ze zullen dus steeds moeilijker te vinden zijn. Mac Baren heeft ook nog 'Honey and Chocolate' maar of die in NL verkrijgbaar is weet ik niet.

Bij schiet verder nog 'Bob's Chocolate Flake' van Gawith & Hoggarth te binnen

Afbeelding
http://www.tobaccoreviews.com/blend/553 ... late-flake

edit: Godfrey zit op hetzelfde spoor zie ik. :wink:
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

Dennis74

Bericht door Dennis74 »

Ha!
Dank. Creatieve eerste review op tobaccoreviews over die Bob's. verder op de pagina worden ze genuanceerder :)

"....The result was a disgusting, over-perfumed, nauseating smoke that made me think I had loaded deadman's deodorated armpit hair in my pipe. Think of lighting up grandma's favorite bra if you find the former association too offensive"

Anderen noemen het de beste choco aromatic die er is.

Lijkt net alsof er bijna geen middenweg is in die reviews. Je houdt ervan of je vind het niets :)
Nog even verder lezen...

Ciao!
Dennis

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

Bij de Vooroogst - Java Lumadjang (http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php ... 8&p=226526) merk ik ook wat chocola, zowel qua geur als qua smaak.

EDIT:
Eliminator schreef: Over het algemeen, maar dat heb ik meer van anderen hier is dat Burley een soort van natuurlijke chocolade-note heeft, zelf heb ik die ervaring nog niet echt duidelijk meegekregen, maar wellicht vullen anderen me nog aan.
In de genoemde Vooroogst zit inderdaad Burley.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja »

Eliminator schreef:Bulldog Chili en Chocolate, zeker een chocolade smaak, maar nog zekerder een Chili smaak, lekker als je van pittig houdt, hoe ze het in tabak krijgen weet ik niet, maar de pepertjes zijn duidelijk waarneembaar, ERG lekker,.... als je er van houdt uiteraard.
Misschien staat mijn blik al te lang maar ik heb eigenlijk nooit chocola kunnen bemerken in deze.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Dennis74 schreef:Ha!
Dank. Creatieve eerste review op tobaccoreviews over die Bob's. verder op de pagina worden ze genuanceerder :)

"....The result was a disgusting, over-perfumed, nauseating smoke that made me think I had loaded deadman's deodorated armpit hair in my pipe. Think of lighting up grandma's favorite bra if you find the former association too offensive"
:mrgreen:

Zo te lezen doelt de beste man hier op het Lakeland-smaakje. Net als bij Latakia is dit vaak een kwestie van 'love it or hate it'. Persoonlijk begin ik na een verschrikkelijke eerste ervaring met Lakeland tabak langzaam steeds meer waardering te krijgen voor dit karakteristieke smaakje mits met mate gebruikt. Of dit bij BCF het geval is weet ik niet precies.
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

metaltommy

Bericht door metaltommy »

amphora bruin, gewoon in nederland verkrijgbaar
http://www.deoudeleeuw.nl/?p=producten& ... ENU&abtn=1&
Groet,
Tom

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Uit vervlogen tijd herinner ik mij nog vaag dat er een lichte chocolade
smaak aan de Golden Blend van MB zat.

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Dat je de chocolate cream lekker vindt kan wel kloppen daar Dan Boswell een erg goede blender is met een aantal hoog gewaardeerde tabakken op zijn naam .

Bij veel kleine blenders zoals Boswell , 4noggins , Cornell en Diehl tref je vaak verassende tabak aan . Vaak wordt er in deze kleine bedrijfjes nog hart en ziel in hun produkt gestopt zoals ook SG en Germain & sons dit nog doen . Mijn eigen mening is dat daarvandaan dan ook de betere en verrassendere tabak gemaakt wordt .

Godfrey

capricorn

Bericht door capricorn »

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Godfrey59 schreef:Dat je de chocolate cream lekker vindt kan wel kloppen daar Dan Boswell een erg goede blender is met een aantal hoog gewaardeerde tabakken op zijn naam .

Bij veel kleine blenders zoals Boswell , 4noggins , Cornell en Diehl tref je vaak verassende tabak aan . Vaak wordt er in deze kleine bedrijfjes nog hart en ziel in hun produkt gestopt zoals ook SG en Germain & sons dit nog doen . Mijn eigen mening is dat daarvandaan dan ook de betere en verrassendere tabak gemaakt wordt .

Godfrey
Eensch.

Vosman

Bericht door Vosman »

Ik ben ook al een tijdje benieuwd naar tabak met een vleugje chocolade erin. Ik las van de week toevallig dit over de Burley Londen van Mac Baren: "Ook de Mac Baren Burley London heeft een unieke smaakmix. Dit mengsel bestaande uit Virginia en Burley tabak wordt verrijkt met chocola! Dé Mac Baren tabak voor het zoete genot!" (bron: Noblego.be) Dit had mij al nieuwsgierig gemaakt. Ik wil zoiets wel eens proeven. Zou jammer zijn wanneer het uit de productie wordt (of is?) genomen.

Plaats reactie