rjzwan
- rjzwan
rjzwan
Hallo iedereen,
Mijn naam is Ronald, 38 jaar en woon in Drenthe. Hoe ouder ik wordt, hoe meer ik op mijn vader begin te lijken. Hij heeft (zolang) ik mij kan herinneren) een baard. De laatste keer dat ik mij heb geschoren was waarschijnlijk voor mijn huwelijk 8 jaar geleden (en dat was ook alleen omdat mijn vrouw dit eiste). En mijn vader rookte altijd pijp. Dit vond ik altijd heerlijk ruiken, maar iets voor oudere mannen. Jaren lang heb ik sigaretten gerookt, maar toen ik een jaartje geleden bij mijn ouders was, heb ik daar zijn oude pijp gevonden. Ik vroeg of hij daar nog iets mee deed en als niet, of ik hem mee mocht nemen. Dit was geen probleem. Ik ben toen begonnen met die lekker ruikende smaakjes.
Geen ervaring natuurlijk een binnen de kortste keren en pruttelende pijp en blaren op mijn tong. Het pijp roken is zo met tussenpozen gegaan (veelal met veel te oude/droge) tabak, een foute 2e hands pijp gekocht (zag er op de foto leuk uit) pijp gekregen van een maat die hij niet prettig vond (ik bij nader inzien ook niet) en meer van dit soort demotiverende ervaringen.
Tot ik kort geleden klaar was met het gehaaste sigaretje steeds tussendoor. Ik wilde meer de tijd nemen om echt te genieten van een rustmomentje. Dus toch maar weer vaders pijp erbij gehaald. Een pak Mac Baren virginia no1 gehaald en de tijd genomen om samen met Google op zoek te gaan naar kennis...
Wow... Wat veel informatie!! Ogen tollen in mijn hoofd... En toen kwam uk op de site van Jan Kusters. En toen daalde een soort rust over me heen. Al die demotiverende zaken zijn normaal... Gewoon geduld hebben en niet overhaasten... Dit ben ik nu dus aan het doen. Naar aanleiding van dit forum heb ik besloten een pak Neptune te kopen. Tegelijk ook een goedkope pijp gekocht waarvan het niet erg is als ik hem iets onervaren (lees: te bruut) behandel, die erg prettig aanvoelt.
En nu gewoon de tijd nemen. Zojuist mijn eerste (halve) nieuwe pijp met Neptune opgerookt en dat is erg goed bevallen:-)
GrRonald
Mijn naam is Ronald, 38 jaar en woon in Drenthe. Hoe ouder ik wordt, hoe meer ik op mijn vader begin te lijken. Hij heeft (zolang) ik mij kan herinneren) een baard. De laatste keer dat ik mij heb geschoren was waarschijnlijk voor mijn huwelijk 8 jaar geleden (en dat was ook alleen omdat mijn vrouw dit eiste). En mijn vader rookte altijd pijp. Dit vond ik altijd heerlijk ruiken, maar iets voor oudere mannen. Jaren lang heb ik sigaretten gerookt, maar toen ik een jaartje geleden bij mijn ouders was, heb ik daar zijn oude pijp gevonden. Ik vroeg of hij daar nog iets mee deed en als niet, of ik hem mee mocht nemen. Dit was geen probleem. Ik ben toen begonnen met die lekker ruikende smaakjes.
Geen ervaring natuurlijk een binnen de kortste keren en pruttelende pijp en blaren op mijn tong. Het pijp roken is zo met tussenpozen gegaan (veelal met veel te oude/droge) tabak, een foute 2e hands pijp gekocht (zag er op de foto leuk uit) pijp gekregen van een maat die hij niet prettig vond (ik bij nader inzien ook niet) en meer van dit soort demotiverende ervaringen.
Tot ik kort geleden klaar was met het gehaaste sigaretje steeds tussendoor. Ik wilde meer de tijd nemen om echt te genieten van een rustmomentje. Dus toch maar weer vaders pijp erbij gehaald. Een pak Mac Baren virginia no1 gehaald en de tijd genomen om samen met Google op zoek te gaan naar kennis...
Wow... Wat veel informatie!! Ogen tollen in mijn hoofd... En toen kwam uk op de site van Jan Kusters. En toen daalde een soort rust over me heen. Al die demotiverende zaken zijn normaal... Gewoon geduld hebben en niet overhaasten... Dit ben ik nu dus aan het doen. Naar aanleiding van dit forum heb ik besloten een pak Neptune te kopen. Tegelijk ook een goedkope pijp gekocht waarvan het niet erg is als ik hem iets onervaren (lees: te bruut) behandel, die erg prettig aanvoelt.
En nu gewoon de tijd nemen. Zojuist mijn eerste (halve) nieuwe pijp met Neptune opgerookt en dat is erg goed bevallen:-)
GrRonald
Laatst gewijzigd door The_Undertaker op 28 aug 2014 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel gelijkgemaakt aan gebruikersnaam
Reden: Topictitel gelijkgemaakt aan gebruikersnaam
- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Re: Jeugdsentiment
Welkom en veel plezier alhier
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
- Wallace
Van harte welkom 

De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.
- Bommel
-
Hartelijk welkom.
- The_Undertaker
- Administrator
Re: rjzwan
Welkom!
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
- VikingRedBeard
- Kees Flake
- Asmodeus
Welkom
- rivulus
Gegroet!
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service
Robert W. Service
- Eliminator
- Moderator
Welkom Ronald, zoals vele hier heeft ons Janneman je op weg geholpen, mooi dat je een rustpuntje hebt kunnen vinden in het hectische leven,... nu begint de reis van mooie tabakken pas, een lange maar zeer plezierige weg, enjoy !
- Bas
leuke introductie! succes ermee en geniet ervan!
- oldgreenfield
Hartelijk welkom. Kan je uit ervaring verzekeren dat je hier een hoop informatie kunt vinden
en hoe dom de vraag ook lijkt stel hem gewoon. Ze blijken meestal helemaal zo dom niet.
alle goeds,
JP

alle goeds,
JP
Problemen zijn zo opgelost, wonderen duren wat langer.
-
Welkom en veel genoegen. 

- Calinero
En nog een warm welkom!
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!
- lestat
En nog een warm welkom
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood
-
Welkom, en bedankt voor de leuke introductie.
- JoskeB
Welkom en veel leesplezier op dit forum. 

in vermaak of in verdriet vergeet uw pijpken niet
smaakt de pijp tabak u goed zijt ge tevreden van gemoed
smaakt de pijp tabak u goed zijt ge tevreden van gemoed
- Meester W
- janneman
- Contacteer:
En nog een hartelijk welkom!
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- MaartenS
Welkom..
The ultimate tyranny in a society is not control by martial law.
It is control by the psychological manipulation of consciousness,
through which reality is defined so that those who exist within it
do not even realize that they are in prison.
They do not even realize that there is something outside of where they exist.
Barbara Marciniak
It is control by the psychological manipulation of consciousness,
through which reality is defined so that those who exist within it
do not even realize that they are in prison.
They do not even realize that there is something outside of where they exist.
Barbara Marciniak
- Geoff
Mooi verhaal! Welkom in ons midden!
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -
- Marco big-ben