maxdownforce
- maxdownforce
maxdownforce
Hallo beste medegenieters!
Na bijna een jaar denk ik dat dit toch wel een blijvende hobby is geworden. En omdat ik toch af en toe weer info zit te lezen op dit forum lijkt het mij wel zo netjes even iets over mijzelf te vertellen.
Al jaren loop ik in mijn vakanties af en toe een opmerking te maken als ik met mijn vrouw langs een etalage met tabakspijpen kom: Wie weet, als ik straks op leeftijd ben... Eigenlijk bedoeld om haar op stang te jagen (we hebben allebei een hekel aan sigarettenrook), maar ondertussen met op de achtergrond een soort van nieuwsgierigheid. Waar die vandaan komt, geen idee.
Toen zij zich vorig jaar liet ontvallen dat ze pijpen-rook eigenlijk niet vervelend vond, kon ik het niet laten om -ook weer om te stangen- direct aan te kondigen dat ik een pijp ging kopen. Ook nu geen protest. Eerst voorpret gehad door op internet van alles te lezen. O.a. de filmpjes van Janneman tegengekomen natuurlijk.
Toen zomaar een tabakswinkeltje binnengelopen en gevraagd of ze ook pijpen verkochten. De eigenaar was zeer verbaasd, omdat dat volgens hem wel erg ongebruikelijk was tegenwoordig (of had hij de vraag niet verwacht omdat ik in motorpak binnen kwam?). Maar na enig zoeken had hij nog een doosje goedkope pijpjes liggen. Pijpbestekje erbij, ragertjes, filters en, helaas, een flink tongbijtende vieze Sail-tabak.
Daarmee in de tuin aan de slag. Was hooguit interessant, maar geen doorslaand succes.
Totdat ik van de man van een collega de tip kreeg om Amphora Full Aroma eens te proberen. Dat beviel veel beter!
In de zomervakantie in Spanje ontdekt dat de tabak daar de helft kost, en naast een paar nieuwe smaken, ook nog een drietal andere pijpen gekocht. De ontdekkingsreis was begonnen!
Na bijna een jaar heb ik nu 9 pijpen, waaronder ook een Hilson en een Big Ben (Marktplaats), waardoor ik ook de merkpijpen ben gaan waarderen.
Ik sluit af met een woord van dank aan Janneman: Heel veel plezier beleefd aan je pijpenboek en filmpjes, en veel nuttige informatie hieruit opgedaan. Mijn twee favoriete tabakken zijn nu de Amphora en de Neptune. Helemaal super!
En nu stop ik met typen, want mijn pijpje is natuurlijk weer uitgegaan...
Na bijna een jaar denk ik dat dit toch wel een blijvende hobby is geworden. En omdat ik toch af en toe weer info zit te lezen op dit forum lijkt het mij wel zo netjes even iets over mijzelf te vertellen.
Al jaren loop ik in mijn vakanties af en toe een opmerking te maken als ik met mijn vrouw langs een etalage met tabakspijpen kom: Wie weet, als ik straks op leeftijd ben... Eigenlijk bedoeld om haar op stang te jagen (we hebben allebei een hekel aan sigarettenrook), maar ondertussen met op de achtergrond een soort van nieuwsgierigheid. Waar die vandaan komt, geen idee.
Toen zij zich vorig jaar liet ontvallen dat ze pijpen-rook eigenlijk niet vervelend vond, kon ik het niet laten om -ook weer om te stangen- direct aan te kondigen dat ik een pijp ging kopen. Ook nu geen protest. Eerst voorpret gehad door op internet van alles te lezen. O.a. de filmpjes van Janneman tegengekomen natuurlijk.
Toen zomaar een tabakswinkeltje binnengelopen en gevraagd of ze ook pijpen verkochten. De eigenaar was zeer verbaasd, omdat dat volgens hem wel erg ongebruikelijk was tegenwoordig (of had hij de vraag niet verwacht omdat ik in motorpak binnen kwam?). Maar na enig zoeken had hij nog een doosje goedkope pijpjes liggen. Pijpbestekje erbij, ragertjes, filters en, helaas, een flink tongbijtende vieze Sail-tabak.
Daarmee in de tuin aan de slag. Was hooguit interessant, maar geen doorslaand succes.
Totdat ik van de man van een collega de tip kreeg om Amphora Full Aroma eens te proberen. Dat beviel veel beter!
In de zomervakantie in Spanje ontdekt dat de tabak daar de helft kost, en naast een paar nieuwe smaken, ook nog een drietal andere pijpen gekocht. De ontdekkingsreis was begonnen!
Na bijna een jaar heb ik nu 9 pijpen, waaronder ook een Hilson en een Big Ben (Marktplaats), waardoor ik ook de merkpijpen ben gaan waarderen.
Ik sluit af met een woord van dank aan Janneman: Heel veel plezier beleefd aan je pijpenboek en filmpjes, en veel nuttige informatie hieruit opgedaan. Mijn twee favoriete tabakken zijn nu de Amphora en de Neptune. Helemaal super!
En nu stop ik met typen, want mijn pijpje is natuurlijk weer uitgegaan...
Laatst gewijzigd door Eliminator op 02 apr 2014 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topicnaam gelijk gemaakt aan gebruikersnaam
Reden: Topicnaam gelijk gemaakt aan gebruikersnaam
- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Re: Ook maar even voorstellen
Welkom en veel plezier alhier!
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
- Rob
Wat een leuk verhaal! Welkom hier.
- janneman
- Contacteer:
Nog een hartelijk welkom, en dank voor de vriendelijke woorden...
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- lestat
En nog een warm welkom
veel plezier met de ontdekkingstocht
veel plezier met de ontdekkingstocht
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood
- Kees Flake
Welkom.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.
gr. kees Flake
gr. kees Flake
-
Hoi maxdownforce,
Dus sigarettenrook stinkt
Nou dan gaat er een wereld geheel prettige geuren voor je open,........ je queeste is begonnen zeg maar
,
Welkom op dit forum.
Geniet.
Groet,
Robbie-san
Dus sigarettenrook stinkt

Welkom op dit forum.
Geniet.
Groet,
Robbie-san
Non sum qualis eram
- richard75
- Contacteer:
Welkom en succes op deze ontdekkingsreis van geuren en smaken 

"Gun Bruyere een tweede ronde, weggooien is zonde!"
"Een pijp is voor een onrustige ziel gelijk aan de liefkozingen van een moeder bij haar zieke kind"
Indiaans gezegde
"Een pijp is voor een onrustige ziel gelijk aan de liefkozingen van een moeder bij haar zieke kind"
Indiaans gezegde
- Eliminator
- Moderator
De beste man had beter moeten weten, er zijn hier meer pijprokende motorrijders dan je zou verwachtenmaxdownforce schreef:...... (of had hij de vraag niet verwacht omdat ik in motorpak binnen kwam?)

Maar hartelijk welkom hier en veel plezier !
- Bommel
-
Re: maxdownforce
Welkom.
en al kan ik zelf de verschillende tabakken die ik gerookt heb nog op mijn vingers tellen: er is een gigantisch bereik in smaken tabakken en geuren die deze afgeven.
en al kan ik zelf de verschillende tabakken die ik gerookt heb nog op mijn vingers tellen: er is een gigantisch bereik in smaken tabakken en geuren die deze afgeven.
- Robert
- Contacteer:
Welkom Max!
- VikingRedBeard
-
Welkom!
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”
- "Winston Churchill"
- "Winston Churchill"
- Geoff
Een leuke introtekst! Welkom!
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -
- Calinero
En nog een warm welkom!
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!
- xGORRIT
Hartelijk welkom!
Hoe ben je op je gebruikersnaam gekomen?
Gr. Jorrit
Gr. Jorrit
- St Patrick
Wederom een warm welkom...

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- Meester W
- JoskeB
Welkom en veel leesplezier op dit forum. 

in vermaak of in verdriet vergeet uw pijpken niet
smaakt de pijp tabak u goed zijt ge tevreden van gemoed
smaakt de pijp tabak u goed zijt ge tevreden van gemoed
-
Wat een leuk, verzorgd entree, welkom hier!
- Wallace
Van harte welkom 

De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.
- maxdownforce
Ik heb mijn e-mail adres en gebruikersnaam van motor-forum.nl gebruikt.xGORRIT schreef:Hartelijk welkom!
Gr. Jorrit
En toen ik mij ooit daarvoor inschreef moest ik een gebruikersnaam verzinnen. Toen maar een naam gebruikt die ik voor een Formule1-spel al had bedacht.
Een ge re- re- recyclede naam dus. Heeft niets met pijproken te maken, maar om elke keer wanneer ik mij ergens aanmeld een nieuwe naam te bedenken...
- maxdownforce
Allen bedankt voor de warme welkomstwoorden! 

- xGORRIT
Was gewoon benieuwdmaxdownforce schreef: Ik heb mijn e-mail adres en gebruikersnaam van motor-forum.nl gebruikt.
En toen ik mij ooit daarvoor inschreef moest ik een gebruikersnaam verzinnen. Toen maar een naam gebruikt die ik voor een Formule1-spel al had bedacht.
Een ge re- re- recyclede naam dus. Heeft niets met pijproken te maken, maar om elke keer wanneer ik mij ergens aanmeld een nieuwe naam te bedenken...

- meindert
Van mij ook een welkom!
Groet van Pijpmaker Meindert
as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !
as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !