Dunhill ultra light

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Godfrey59

Dunhill ultra light

Bericht door Godfrey59 »

In den beginne van mijn pijprook carriere rookte ik regelmatig de Dunhill ultra light . een probleemloze tabak met geen tongbite at all en lekker licht.
Ze zat in lichtblauwe blikjes verpakt . Ik ben ze later nergens meer tegengekomen dus bestaat deze nog ? of waar zou je het mee kunnen vergelijken heden ten dage?

Ik vraag dit omdat door beginnende pijprokers vaak naar een milde makkelijke tabak wordt gevraagd. In mijn ervaring was dit er een ten voete uit.

Godfrey

kiske

Re: Dunhill ultra light

Bericht door kiske »

Ik raad als ze wat lichts en no nonsense willen altijd Danske blue sky aan.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Godfrey59 schreef:In den beginne van mijn pijprook carriere rookte ik regelmatig de Dunhill ultra light . een probleemloze tabak met geen tongbite at all en lekker licht.
Ze zat in lichtblauwe blikjes verpakt . Ik ben ze later nergens meer tegengekomen dus bestaat deze nog ? of waar zou je het mee kunnen vergelijken heden ten dage?

Ik vraag dit omdat door beginnende pijprokers vaak naar een milde makkelijke tabak wordt gevraagd. In mijn ervaring was dit er een ten voete uit.

Godfrey
Nee bestaat niet meer. Murray era. Maar tabaksbeschrijvingen als "light", "medium" en "zwaar" mogen niet meer omdat ze zouden kunnen impliceren dat een "light" tabak misschien beter voor je is.. Daarom heet bv. Van Nelle Zware Shag nu ook Van Nelle Stevige Shag.
Afbeelding

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

kiske schreef:Ik raad als ze wat lichts en no nonsense willen altijd Danske blue sky aan.
En ook hierbij mag je opschieten, want als ik mij niet vergis gaat dit er ook uit (of is er al uit?). Jammer want het is een goede tabak om mee te mengen en andere tabakken minder zwaar/aanwezig/heftig te maken.

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Heette het niet Ultra Mild? Volgens mij moet ik nog een blikje hebben liggen, hier.

Botje

Bericht door Botje »

Arno schreef:
Godfrey59 schreef:In den beginne van mijn pijprook carriere rookte ik regelmatig de Dunhill ultra light . een probleemloze tabak met geen tongbite at all en lekker licht.

Godfrey
Nee bestaat niet meer. Murray era. Maar tabaksbeschrijvingen als "light", "medium" en "zwaar" mogen niet meer omdat ze zouden kunnen impliceren dat een "light" tabak misschien beter voor je is.. Daarom heet bv. Van Nelle Zware Shag nu ook Van Nelle Stevige Shag.

wat een onzin zeg :roll:
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

- "Winston Churchill"

Plaats reactie