Pijp roken op het werk in de pauze?
- 

marcel177
Pijp roken op het werk in de pauze?
Ik rook nu alleen pijp als ik thuis ben en op het werk rook ik sigaretten in de pauze.
Ik zou op het werk ook graag pijp willen roken maar weet niet zo goed hoe ik dat het beste praktisch gezien kan doen, mijn pauzes zijn 5 a 10 min.
Heeft er iemand tips?
Gr Marcel.

Ik zou op het werk ook graag pijp willen roken maar weet niet zo goed hoe ik dat het beste praktisch gezien kan doen, mijn pauzes zijn 5 a 10 min.
Heeft er iemand tips?
Gr Marcel.
- lestat
Re: Pijp roken op het werk in de pauze?
Dan heb je al meer tijd dan ik. Geen pauzes hier en zeker niet om te roken. Maar voor jou toch een hint mee te geven: de pijp hoeft niet vol, neem een bodempje van een kleine kop.

Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood
						http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood
- Wowbagger
Wat een mogelijkheid is, is het volgende:
Je stopt van tevoren een pijp en dekt deze af met een op maat gemaakte kurk. Bij iedere pauze haal je de kurk er af en steekt de tabak aan en gaat de gewenste tijd roken. Hierna de pijp rustig uit laten gaan en de kurk er weer op. Herhalen tot de pijp op is.
Let wel, dit is niet bij alle tabakken een succes en een persoonlijk iets of je er van houd of niet. Bij mijn weten geven pure virginias de meeste kans op succes.

Je stopt van tevoren een pijp en dekt deze af met een op maat gemaakte kurk. Bij iedere pauze haal je de kurk er af en steekt de tabak aan en gaat de gewenste tijd roken. Hierna de pijp rustig uit laten gaan en de kurk er weer op. Herhalen tot de pijp op is.
Let wel, dit is niet bij alle tabakken een succes en een persoonlijk iets of je er van houd of niet. Bij mijn weten geven pure virginias de meeste kans op succes.
- Eliminator
- Moderator
5 of 10 minuten is idd wel heel erg kort, zelf steek ik regelmatig een pijpje op in de pauze, maar die duurt gemiddeld drie kwartier, niet de grootste pijp (vaak een corncobje) en dat gaat goed.

- janneman
- Contacteer:
Zoals anderen al schreven; een kleine kop kan helpen, een pijp hoeft ook niet in één keer leeggerookt te worden (de tip met de kurk is goud waard) en volstoppen is ook geen verplichting. 
Daarnaast vind ik 'droge' tabakken zoals Baai en Semois ook gemakkelijker voor kort roken; op de een of andere manier komen ze sneller op rooksmaak dan de meeste andere tabakken.
Dat gezegd hebbende; ik vind het eigenlijk ook niet prettig om een pijp voor een paar trekjes op te steken, dan wacht ik toch liever tot ik meer tijd heb. Ik ben voornamelijk sigaretten gaan roken door vanwege die korte pauzes. Nu probeer ik te stoppen met peuken -technisch gezien ben ik met dik 3 maanden zonder peuk zelfs wel gestopt, maar ik weet uit het verleden dat ik ook na een jaar of anderhalf jaar nog zoveel zin had dat ik weer met peuken begon- en ik vermoed dat ik daarom wel weer meer baai en Semois ga roken als ik eenmaal weer normaal draai.

Daarnaast vind ik 'droge' tabakken zoals Baai en Semois ook gemakkelijker voor kort roken; op de een of andere manier komen ze sneller op rooksmaak dan de meeste andere tabakken.
Dat gezegd hebbende; ik vind het eigenlijk ook niet prettig om een pijp voor een paar trekjes op te steken, dan wacht ik toch liever tot ik meer tijd heb. Ik ben voornamelijk sigaretten gaan roken door vanwege die korte pauzes. Nu probeer ik te stoppen met peuken -technisch gezien ben ik met dik 3 maanden zonder peuk zelfs wel gestopt, maar ik weet uit het verleden dat ik ook na een jaar of anderhalf jaar nog zoveel zin had dat ik weer met peuken begon- en ik vermoed dat ik daarom wel weer meer baai en Semois ga roken als ik eenmaal weer normaal draai.
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
						youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- Eelco
- Contacteer:
Is het fenomeen 'lunchwandelen' alweer ouderwetsch? Een half uurtje in het park wandelen of lunten nadat je je bammetjes naar binnen hebt gewerkt, lijkt me een stuk aangenamer dan een paar keer snel wat nicotine naar binnen zuigen. Mocht de baas protesteren: een iets langere pauze midden op de dag verhoogt de productiviteit.

- Ribbon
Ik rook niet op het werk. Pijproken associeer ik namelijk met rust.  

Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)
						- Moonhowler
+1Robb schreef:Ik rook niet op het werk. Pijproken associeer ik namelijk met rust.
Howling for the masses! 
Alles voor de BTW (Bier, Tabak en Wartaal)
Mijn pijpen collectie: viewtopic.php?f=41&t=5573&p=157262#p157262
Mijn Tabak collectie: viewtopic.php?f=48&t=6027
						Alles voor de BTW (Bier, Tabak en Wartaal)
Mijn pijpen collectie: viewtopic.php?f=41&t=5573&p=157262#p157262
Mijn Tabak collectie: viewtopic.php?f=48&t=6027
- Wowbagger
Ik sluit me hier ook bij aan overigens.Moonhowler schreef:+1Robb schreef:Ik rook niet op het werk. Pijproken associeer ik namelijk met rust.
- Struik
- Contacteer:
Misschien kan je dan een klein stenen pijpje roken. Heb ik toen ik zwarte piet speelde veel gedaan. Deed er ongeveer 10 min over om hem op te roken. 
Verder rook ik sowieso weinig (3 pijpjes in de week en soms in het weekend wat meer) dus kom op mijn werk ook niet snel in de verleiding.
Helaas is het stenen pijpje van mij gebroken tijdens deze avond Piet spelen.

Verder rook ik sowieso weinig (3 pijpjes in de week en soms in het weekend wat meer) dus kom op mijn werk ook niet snel in de verleiding.
Helaas is het stenen pijpje van mij gebroken tijdens deze avond Piet spelen.
- xGORRIT
Ik zit nu op het balkon op mn werk. Half pijpje met Voortrekker baaitabak erin.
20 a 30 minuten zoet mee.
De andere sigarettenrokers zijn elk uur 10 minuten weg.
Ik neem een wat langer momentje midden op de dag.
Ben nu ook gemotiveerder om wat te presteren 's middags.

20 a 30 minuten zoet mee.
De andere sigarettenrokers zijn elk uur 10 minuten weg.
Ik neem een wat langer momentje midden op de dag.
Ben nu ook gemotiveerder om wat te presteren 's middags.
- 

Winslow Collector
Eeeeuhm, daar associeer ik mijn werk ook weleens mee.Robb schreef:Ik rook niet op het werk. Pijproken associeer ik namelijk met rust.

Heb het buitenom het werk vaak drukker dan op mijn werk. En ik kan daardan meestal ook nog eens bij roken.
On-topic:
Veel vrijheid op het werk en aan een pauze van een uur zal niemand zich storen, maar ik neem die rookpauze niet.
's Morgens half pijpje in de auto naar het werk, 's middags tijdens de terugreis de eerstvolgende (en dan ook volle) pijp.
Overdag 0,0 roken, ook niets anders.
- Mikali
Chance dat je de luxe hebt om maar halve dagen te werkenWinslow Collector schreef:Eeeeuhm, daar associeer ik mijn werk ook weleens mee.Robb schreef:Ik rook niet op het werk. Pijproken associeer ik namelijk met rust.
Heb het buitenom het werk vaak drukker dan op mijn werk. En ik kan daardan meestal ook nog eens bij roken.
On-topic:
Veel vrijheid op het werk en aan een pauze van een uur zal niemand zich storen, maar ik neem die rookpauze niet.
's Morgens half pijpje in de auto naar het werk, 's middags tijdens de terugreis de eerstvolgende (en dan ook volle) pijp.
Overdag 0,0 roken, ook niets anders.

Ikzelf stop mij s'morgens een pijp die ik dan op weg naar het werk tot de helft rook, tijdens de lunchpauze, of als ik er niet aan kom,
rook ik de overige helft op de terugweg naar huis.
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"
						- 

Winslow Collector
Héla héla, 's middags is tot tegen 18.00 hè maatje. Okay, dan zijn er die dat nog steeds halve dagen vinden, hahaha.Mikali schreef:Chance dat je de luxe hebt om maar halve dagen te werken

(geen stress, ik had jouw smiley gezien hoor)
- 

semois
Semois kan je ook kopen in fijne snede om te rollen als sigaret.
Of koop semois als cigarillos, is ook prima voor een kleine pauze.

Of koop semois als cigarillos, is ook prima voor een kleine pauze.

- 

marcel177
Dank jullie wel voor de vele tips en hier kan ik zeker wel wat mee.
Gr Marcel.

Gr Marcel.
- furioza
- Contacteer:
Ook ik rook niet op mijn werk de pijp... Ook voor mij geld dat ik de pijp in de avond rook, meestal rond 22.00 uur. Dan met een drankje erbij en hop richting bedje. Dat geeft mij rust in de haastige omgeving waarin ik leef. Ik dwing dan die rust af met een uurtje pijp roken. In het weekeinde heb ik vaker ook overdag zo'n rustmoment. Daarbij kan ik dan ook gewoon een pijpje rustig helemaal leeg roken. 
Verder rook ik op mijn werk vaak wel een sigaretje tussendoor en tijdens mijn lunch. Dit omdat ik het fijn vind om rustig te genieten van mijn lunch ipv deze te verorberen. Dan blijft er maar 10 min over van een half uur.

Verder rook ik op mijn werk vaak wel een sigaretje tussendoor en tijdens mijn lunch. Dit omdat ik het fijn vind om rustig te genieten van mijn lunch ipv deze te verorberen. Dan blijft er maar 10 min over van een half uur.
- Deadl0ck
Butz Choquin heeft daar een mooi reispijpje voor gemaakt, de steel is in twee delen, de kop zit een deksel op, met filter. Deze pijp gaat bij mij altijd mee naar feesten en partijen, en heet simpel "Ceci est une pipe"Wowbagger schreef:Wat een mogelijkheid is, is het volgende:
Je stopt van tevoren een pijp en dekt deze af met een op maat gemaakte kurk.

Groet, Mark
						- Timmy
leuk ding, hoe ziet die er gemonteerd uit?

- Deadl0ck