Roomnote ervaringen van de partners

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Massis
Administrator
Contacteer:

Roomnote ervaringen van de partners

Bericht door Massis »

Wat mij al verbaasd heeft sinds dag 1 dat ik pijprook, is het ontbreken van het hele concept "roomnote" bij mijn vrouw.

Of ik haar nu een neutrale Virginia tabak laat ruiken of een sterke vanille of fruittabak (neem bijvoorbeeld een Winslow Harlekin),
meer als "dat ruikt naar tabak" kreeg ik nooit als antwoord.
Laten we over de geurherkenning bij het effectief roken maar helemaal niet spreken.

Tot haar lichte ergernis ben ik echter nogal volhardend. Als ik dus wat nieuwe tabak in huis haal, krijgt zij 'm steevast te ruiken met een omschrijving erbij.

Zo ook onlangs met de 3 forumtabakken, die ik dan maar omschreef als "tabak" , "koffie met vanille" en "verbrande autoband".

Maar het begint - na dik 3 jaar - te werken. Ik had namelijk enkel de omschrijvingen gegeven, maar niet gezegd bij welke tabak welke omschrijving hoorde, en ze rook het verschil.

Vorige week volgde de echte revelatie: we maakten een boswandeling, waarbij ik een pijpje Genietmoment opstak.
Na een tijdje kreeg ik plots de opmerking, dat mijn pijp rook naar "Kroatië, met iets extra's".
Nu moet je weten dat we in 2011 - toen ik nog niet zo lang pijp rookte - op vakantie geweest zijn naar Kroatië.
Daar rookte ik steevast de enige tabak die ik op voorraad had: Mac Baren Vanilla Cream!

Haar neus en haar "reukgeheugen" (je beste zintuig voor herinneringen is de neus!) lieten haar dus niet in de steek, want beide tabakken hebben in de roomnote een duidelijke vanilletoon.

Ze leert het nog...
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Bommel

Re: Ze leert het nog...

Bericht door Bommel »

Herkenbaar stukje Massis.
De geurpalet van Mme reikt niet veel verder.
Alleen de categorieën zijn anders als het om de roomnote gaat, stinkt (Latakia houdend tabak), gaat wel ( tabak in wat puurdere vorm zoals Vaper), redelijk lekker ( vaak de wat sterk gesausde tabak ).
Maar steevast aan het einde van de rooksessie wordt de vraag gesteld of de pijp bijna op is. :twisted:
Afbeelding

Kees Flake

Bericht door Kees Flake »

Dan heb ik het beter getroffen met lady liebherr want die ruikt het verschil wel en zegt het ook.
Ze vind Winslow no1 ,Rose&crown en mac baren vanilla cream flake erg lekker ruiken.
Omdat ik wel eens mix met Rose&crown ruikt ze dit gelijk en zegt heel lekker maar niet zo sterk.
Heb ook enkele keren latakia gerookt en werd doorverwezen naar buiten.(die stinkt)
De andere flakes die ik rook vind ze neutraal ruiken maar zeker niet stinken dus binnen roken.
Heb laatst een paar samples gehad van Calinero en ze rook gelijk dat dit een andere tabak was.
Moet zeggen dat mijn vrouw blij is dat ik voortaan pijp rook dit ruikt veel lekkerder dan shag.
Ben benieuwd naar de mening van de andere dames.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

jarjarbinks
Contacteer:

Bericht door jarjarbinks »

Mevrouw jarjarbinks hier (of mama of Petra) ruikt ook verschillen.
Zeker op het fruit gebied, Karamel en vanille. Één keer stak ik als sample Latakia op en die ging meteen de eerste seconde de mist in. Niet alleen voor mijzelf maar ook Petra gaf meteen aan eruit met dat spul niet binnen roken (is voor later om nog eens buiten te proberen).
Ze heeft met veel tabakken dat ze alleen rook ruikt en geen extra note zeg maar. Dat geeft ze ook aan.
Wat bij haar in de top staat is;
Peter Heinrichs 127 (dit is met perzik die je ook ruikt in de kamer). De laatste keer bij Heinrisch een paar extra blikken gekocht, verplicht door Petra en ja ook ik vind dit heerlijk roken en smaken.
Persoonlijk heb ik ook vaak problemen om smaken te onderscheiden (ben nog aan het leren). Maar met deze Heinrisch heb ik dat niet dat proef je meteen.
Een ander voorbeeld wat ze lekker vindt is Chateau Henri Nr.35 met blauwe bes. Heerlijke tabak voor mij, nicotine arm lekkere en lichte smaak en ook prima romenote.
Maar ook John Aylesbury Premium Blend en Neumarkt Special 25 deze hebben een duidelijke karamel note, die Petra wel ruikt maar ik minder proef (is ver weg zeg maar). Maar ook Brown & Yellow heeft een goede note zegt ze.
Dus hier zijn er een paar uitzonderingen die meteen goed aanslaan maar ook veel verschillende soorten die ruiken naar 'rook' volgens Petra.
Maar ook Winslow Harlekin en MB Vanilla Cream zijn prima, naast Winslow no1 en andere zijn ook goed met een redelijke note van Petra.

Een deze dagen zal ik mijn tabak verzameling hier neerzetten. Bij elke tabak zal ik de romenote van mevrouw jarjarbinks toevoegen.
Voor mijn pennen en tampers en meer kijk op: PENNEN SITE

Mijn pijpen collectie klik HIER

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

Of het wel of niet stinkt ligt hier op Graceland meer aan het humeur van Priscilla dan aan de gerookte tabak. Onderscheiden kan ze het niet. "Zit je weer Tilakia te roken? Het stinkt!" De tabak in kwestie was Genietmoment!?!? Maar omdat ze zelf sigaartjes en shag rookt in ruime mate mag er binnen alles worden verbrand. Buiten roken is meer wat voor de zomer!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Mme Eli ruikt zeker de verschillen maar benoemd ze echter niet,... de enige die ze er steevast uithaalt is de tabak 'die naar Luys stinkt' (no hard feelings kerel de eerste keer dat ze met Latakia in contact kwam zat het in jouw pijp) :mrgreen: :wink:
Afbeelding

Roan Barré

Bericht door Roan Barré »

Oei wat een uitzondering heb ik met mijn Ria....als ik een tabak met stevig gevulde latakia pijp opsteek wordt dat gewaardeerd en een met veel "zoet" gesausde tabak word ik vriendelijk doch dringend naar buiten verwezen. Ze vind de room note het aangenaamst als het naar pure tabak ruikt zoals ze het zelf noemt. :lol: Gelukkig ben ik een uitgesproken latakia liefhebber dus beter kon ik het niet treffen nietwaar?

fijne zondag iedereen,

Roan

Luys
Moderator

Bericht door Luys »

Eliminator schreef:Mme Eli ruikt zeker de verschillen maar benoemd ze echter niet,... de enige die ze er steevast uithaalt is de tabak 'die naar Luys stinkt' (no hard feelings kerel de eerste keer dat ze met Latakia in contact kwam zat het in jouw pijp) :mrgreen: :wink:
Ik zie het als een compliment, Peter!

@Roan: klimt als een vrouw naar mijn hart, jammer dat je haar niet kwijt wil (en ik de mijne niet!) :mrgreen:
Pijproker des forums

Paasei

Bericht door Paasei »

Roan Barré schreef:Oei wat een uitzondering heb ik met mijn Ria....als ik een tabak met stevig gevulde latakia pijp opsteek wordt dat gewaardeerd en een met veel "zoet" gesausde tabak word ik vriendelijk doch dringend naar buiten verwezen. Ze vind de room note het aangenaamst als het naar pure tabak ruikt zoals ze het zelf noemt. :lol: Gelukkig ben ik een uitgesproken latakia liefhebber dus beter kon ik het niet treffen nietwaar?

fijne zondag iedereen,

Roan
Hier eigenlijk dezelfde reacties...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Eliminator schreef:Mme Eli ruikt zeker de verschillen maar benoemd ze echter niet,... de enige die ze er steevast uithaalt is de tabak 'die naar Luys stinkt' (no hard feelings kerel de eerste keer dat ze met Latakia in contact kwam zat het in jouw pijp) :mrgreen: :wink:
:lol:
Afbeelding

Arclaud

Bericht door Arclaud »

Ik heb ook een vrouw die alles naar tabak vindt ruiken. Uiteraard maakt ze een onderscheid tussen 'misschien wel lekker', 'gaat wel' of 'dit stinkt'.

In het laatste geval trek ik mij terug in mijn man-cave en gaat de deur toe..
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Laafke

Bericht door Laafke »

De eerste keer dat ik bij mijn lief Troost Slices rookte was het: Die is lekker.Ik zat toen nog volop in de aromaten periode maar iedere keer was het: Die uit dat gele blikje is lekkerder. Ook een VaPer kon er mee door maar haar voorkeur ging uit naar Troost Slices. Dat is dan ook de reden dat ik vrijwel uitsluitend Troost rook.

Upper Ten

Bericht door Upper Ten »

Mrs. Upper Ten hoor ik haast nooit een opmerking maken over mijn tabakken.
Zelfs al rook tabakken met 50 % Latakia.
Maar ja, ze rookt zelf sigaretten en is dus wel aan tabaksrook gewend.
Een enkele keer als mijn pijp te laat gereinigd is zegt ze. Ik weet niet wat je rookt
maar eigenlijk stinkt het.
Laatst gewijzigd door Upper Ten op 05 jan 2014 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie

dewitte

Bericht door dewitte »

Hier is het stilletjes op dat gebied. Geen positieve en geen negatieve commentaren. En ik voel me ook niet geroepen het ze allemaal te laten ruiken. Ik vind het goed zo.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Hier vindt mevr. Collector de zoete mixtures prima ruiken, de neutralere Va/Per's ook nog wel, maar Latakia vindt ze stinken. Sigaren ook, trouwens. Latakia en sigaren rook ik dus 's zomers buiten en wanneer het weer te slecht is, wanneer zij vroeg op bed ligt en ik zit te nachtbraken. Of op mijn zolder: de mancave in wording. de zoeter aromatics (mijn favorieten) en de Va/Per's rook ik gewoon binnenshuis. Die geuren is ze gewend en vindt ze niet erg.

Maar ze ruikt zeker verschillen. En ze wil ook altijd aan nieuwe tabakken direct in de verpakking ruiken. Bagpiper's Dream kan altijd rekenen op een reactie als "wierrook", en de vele zoete mixtures ontlokken vaak de juiste benoemingen van aroma's en af en toe slaat ze de plank geheel mis. Best wel een scherpe neus, dus.

Moonhowler

Bericht door Moonhowler »

Zoiezo rook ik niet binnenshuis. Maar de vrouw de huizes vind het hoe dan ook stinken. Wat ik ook opsteek. Zelf rookt ze sigaretten. :?
Howling for the masses!
Alles voor de BTW (Bier, Tabak en Wartaal)

Mijn pijpen collectie: viewtopic.php?f=41&t=5573&p=157262#p157262
Mijn Tabak collectie: viewtopic.php?f=48&t=6027

Godfrey59

Echtgenote , vriend , vriendin

Bericht door Godfrey59 »

Welke roomnote VS tabak vindt het vrouwtje , vriendin , vriend aangenaam en lekker ?
Bij mij kan niet veel haar bekoren op een na die ze wel lekker vindt en dat is de BiBo .

Hoe zit dat bij jullie :-T

Godfrey

Ribbon

Re: Echtgenote , vriend , vriendin

Bericht door Ribbon »

Haha briljant. Die van mij tolereert alles behalve BiBo. :D
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

Bommel

Bericht door Bommel »

Frappant. :lol:
Afbeelding

Bommel

Bericht door Bommel »

Zo'n beetje alles wat Latakia houdend is wordt hier niet erg gewaardeerd voor de rest heb ik niet te klagen.
Afbeelding

dewitte

Bericht door dewitte »

Geen klachten hier. Nog nooit een negatieve opmerking gehad.

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Nooit heb ik mijn ex "vrouwtje" genoemd, daar heb ik iets tegen.
Ten tijde van ons huwelijk werd latakia het meest op prijs gesteld.
Vanwege de schoolgang van onze dochters raakte mijn vrouw
bevriend met andere ouders en in die vriendschappen ben ik niet
meegegaan.
In deze club was roken not done en stilaan werd het voor mij
steeds moeilijker een pijp te roken.

Inmiddels ben ik lekker alleen en kan ik de latakia ongestoord
roken en ervan genieten.
Wanneer mijn nieuwe vriendin problemen heeft met mijn hobby,
dan zal ik mijn pijp desnoods maar buiten roken.

Immler

Bericht door Immler »

Wanneer mijn nieuwe vriendin problemen heeft met mijn hobby,
dan zal ik mijn pijp desnoods maar buiten roken.
Of je een keer niet aanpassen? :oops:
Afbeelding

Bommel

Bericht door Bommel »

De vrouw of vriendin buiten zetten tijdens de rooksessie lijkt mij geen goede optie om de relatie in stand te houden. :-T
Afbeelding

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Allemaal problemen waar ik nu nog geen last van heb.
Toch, je leven met een aardige vrouw delen is
mij nog waardevoller dan het roken van een pijp. :oops:

Holmes

Bericht door Holmes »

Hier wordt mij net gezegd dat die van WO LARSEN nl de Simply Unique en de True Delight best goed ruiken. :sherlock:
Afbeelding

kiske

Bericht door kiske »

Ik rook gewoon binnen. Ook latakia. Mijn betere helft heeft daar een hekel aan. Ieder ander wordt dan al snel hogelijk gewaardeerd! Omdat mijn betere helft sigaren rookt die ik vind stinken, hebben we beiden geen grond om de ander naar buiten te sturen. Pijp en sigaar roken hoort er hier gewoon bij. Zelden voor de middag en nooit tijdens het eten, ook niet boven, gewoon in de woonkamer, relaxed op de bank of aan tafel.

Ik moet eerljk zijn dat ik het ook niet zou pikken als ik binnen niet zou mogen roken. Kiske rookt, dus ook in zijn huis. In mijn ogen zou het belachelijk zijn; ik betaal iedere maand een kapitaal aan hypotheek voor een huis waarin ik niet mag roken en dus buiten in weer en wind moet gaan zitten!

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

kiske schreef:Ik rook gewoon binnen. Ook latakia. Mijn betere helft heeft daar een hekel aan. Ieder ander wordt dan al snel hogelijk gewaardeerd! Omdat mijn betere helft sigaren rookt die ik vind stinken, hebben we beiden geen grond om de ander naar buiten te sturen. Pijp en sigaar roken hoort er hier gewoon bij. Zelden voor de middag en nooit tijdens het eten, ook niet boven, gewoon in de woonkamer, relaxed op de bank of aan tafel.

Ik moet eerljk zijn dat ik het ook niet zou pikken als ik binnen niet zou mogen roken. Kiske rookt, dus ook in zijn huis. In mijn ogen zou het belachelijk zijn; ik betaal iedere maand een kapitaal aan hypotheek voor een huis waarin ik niet mag roken en dus buiten in weer en wind moet gaan zitten!
Voor een groot deel komt ons verhaal overeen. Ok, mijn vriendin rookt niet maar heeft wel een hekel aan latakia (vooral die van GL Pease, dus die rook ik eigenlijk als ze al slapen is) en een aromaatje kan ze af en toe wel waarderen. Ook hier zelden voor de middag en nooit tijdens het eten, ook niet boven (behalve in mijn werkkamer, maar die hou ik hermetisch gesloten), gewoon in de woonkamer.

En ook ik zou het niet pikken als ik niet binnen mocht roken. Toen we gingen samenwonen was dat een "harde eis" van me. Ik hou rekening met haar (rook af en toe op de werkkamer, geen al te erge latakia's in haar nabijheid en 's zomers zoveel mogelijk buiten) en zij "gunt" mij mijn rookpleziertjes.
Afbeelding

Botje

Bericht door Botje »

Mijn vrouw kan het allemaal niet bekoren.. slaat haar nogal op de longen helaas :(

vooral als ik uitgerookt ben moet ik me pijp bij haar uit de buurt houden! maar het is niet anders:) ze accepteert het en daarmee basta
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

- "Winston Churchill"

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Hier roken we beide, alleen niet binnen,.... geen 'niet mogen' (waar ik een gruwelijke hekel aan heb) maar een samen genomen besluit !
Waarom, omdat ik een NOG grotere gruwelijke hekel heb aan verven, witten en behangen :evil: en als we samen binnen roken (jaren gedaan) de kleur van onze binnenomgeving per jaar donkerder en donkerder wordt, zeker toen Mme stopte met werken en 's morgens één en 's avonds een paar omsloeg in de hele dag door.
Nu, zes jaar na de laatste opknapbeurt in huize Eli, is nog steeds alles schoon en wit,....... okay, er zijn nadelen,... maar ook voordelen !! :D

Overigens, DAAR ging dit topic over (ontopic Eli), roomnote heet hier weliswaar 'balkon note', maar ze kan de meeste tabakken wel hebben, behalve latakia (ook wel Luys tabak genoemd hier thuis :lol: ) en Black Cherry van SG,....... verder zelden klachten !
Afbeelding

Plaats reactie